Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz İzin Vekalet Durumları Valilik Birimleri Resmi İlan Portalı Basın Kuruluşları Listesi Kent Özeti Mevzuat İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları İl Protokol Listesi Tarihçe
  • MERSİN
    Şehrimiz Kent Özeti Tarih Kültür Turizm Nüfus Ekonomi Eğitim Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Resmi Yazışma Kılavuzu Kamu Hizmet Standartları Yatırımlar PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP Toplam Kalite Yönetimi Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İlanlar Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
°C
17
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Mersin Valisi
      • Vali Yardımcıları
        • Dr. Mehmet Ali ÖZKAN
        • Kadir OKATAN
        • İrfan DEMİRÖZ
        • Ahmet ÇIRAKOĞLU
        • Murat Çağrı ERDİNÇ
        • Ahmet Gazi KAYA
        • Nevzat ŞENGÖK
        • Mehmet SOĞUKPINAR
        • Turgay GÜLENÇ
      • Kaymakamlar
        • Anamur : Bilal BOZDEMİR
        • Akdeniz : Zeyit ŞENER
        • Aydıncık : Sançar Batuhan KURDU
        • Bozyazi :Tuncay TOPSAKALOĞLU
        • Çamlıyayla : Veli AVCI
        • Erdemli : Aydın TETİKOĞLU
        • Gülnar :Yusuf Ziya YAKTI
        • Mezitli : Turgay GÜLENÇ
        • Mut : İsa UĞUR
        • Silifke : Abdullah ASLANER
        • Tarsus : Mehmet Ali AKYÜZ
        • Toroslar : Mehmet SOĞUKPINAR
        • Yenişehir : Nevzat ŞENGÖK
    • İzin Vekalet Durumları
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
    • Resmi İlan Portalı
    • Basın Kuruluşları Listesi
    • Kent Özeti
    • Mevzuat
      • Valilik Genelgeleri
      • Koronavirüs Genelgeleri
      • Genel Emirler
      • Yönergeler
    • İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları
      • 2024-1 Nolu Karar
      • 2023-2 Nolu Karar
      • 2023-1 Nolu Karar
      • 2022-06 Nolu Karar
      • 2022-05 Nolu Karar
      • 2022-04 Nolu Karar
      • 2022-03 Nolu Karar
      • 2022-02 Nolu Karar
      • 2022-01 Nolu Karar
      • 2021-38 Nolu Karar
      • 2021-37 Nolu Karar
      • 2021-36 Nolu Karar
      • 2021-35 Nolu Karar
      • 2021-34 Nolu Karar
      • 2021-33 Nolu Karar
      • 2021-32 Nolu Karar
      • 2021-31 Nolu Karar
      • 2021-30 Nolu Karar
      • 2021-29 Nolu Karar
      • 2021-28 Nolu Karar
      • 2021-27 Nolu Karar
      • 2021-26 Nolu Karar
      • 2021-25 Nolu Karar
      • 2021-24 Nolu Karar
      • 2021-23 Nolu Karar
      • 2021-22 Nolu Karar
      • 2021-21 Nolu Karar
      • 2021-20 Nolu Karar
      • 2021-19 Nolu Karar
      • 2021-18 Nolu Karar
      • 2021-17 Nolu Karar
      • 2021-16 Nolu Karar
      • 2021-15 Nolu Karar
      • 2021-14 Nolu Karar
      • 2021-13 Nolu Karar
      • 2021-12 Nolu Karar
      • 2021-11 Nolu Karar
      • 2021-10 Nolu Karar
      • 2021-9 Nolu Karar
      • 2021-8 Nolu Karar
      • 2021-7 Nolu Karar
      • 2021-6 Nolu Karar
      • 2021-5 Nolu Karar
      • 2021-4 Nolu Karar
      • 2021-3 Nolu Karar
      • 2021-2 Nolu Karar
      • 2021-1 Nolu Karar
      • 2020-1 Nolu Karar
      • 2020-2 Nolu Karar
      • 2020-3 Nolu Karar
      • 2020-4 Nolu Karar
      • 2020-5 Nolu Karar
      • 2020-6 Nolu Karar
      • 2020-7 Nolu Karar
      • 2020-8 Nolu Karar
      • 2020-9 ve 10 Nolu Karar
      • 2020-11 Nolu Karar
      • 2020-12 ve 13 Nolu Karar
      • 2020-15 Nolu Karar
      • 2020-16 Nolu Karar
      • 2020-17 Nolu Karar
      • 2020-18 Nolu Karar
      • 2020-19 Nolu Karar
      • 2020-20 Nolu Karar
      • 2020-21 Nolu Karar
      • 2020-22 Nolu Karar
      • 2020-23 Nolu Karar
      • 2020-24 Nolu Karar
      • 2020-25 Nolu Karar
      • 2020-26 Nolu Karar
      • 2020-27 Nolu Karar
      • 2020-28 Nolu Karar
      • 2020-29 Nolu Karar
      • 2020-30 Nolu Karar
      • 2020-31 Nolu Karar
      • 2020-32 Nolu Karar
      • 2020-33 Nolu Karar
      • 2020-34 Nolu Karar
      • 2020-35 Nolu Karar
      • 2020-36 Nolu Karar
      • 2020-37 Nolu Karar
      • 2020-38 Nolu Karar
      • 2020-39 Nolu Karar
      • 2020-40 Nolu Karar
      • 2020-41 Nolu Karar
      • 2020-42 Nolu Karar
      • 2020-43 Nolu Karar
      • 2020-44 Nolu Karar
      • 2020-45 Nolu Karar
      • 2020-46 Nolu Karar
      • 2020-47 nolu Karar
      • 2020-48 Nolu Karar
      • 2020-49 Nolu Karar
      • 2020-50 Nolu Karar
      • 2020-51 Nolu Karar
      • 2020-52 Nolu Karar
      • 2020-53 Nolu Karar
      • 2020-54 Nolu Karar
      • 2020-55 Nolu Karar
      • 2020-56 Nolu Karar
      • 2020-57 Nolu Karar
      • 2020-58 Nolu Karar
      • 2020-59 Nolu Karar
      • 2020-60 Nolu Karar
      • 2020-61 Nolu Karar
      • 2020-62 Nolu Karar
      • 2020-63 Nolu Karar
      • 2020-64 Nolu Karar
      • 2020-65 Nolu Karar
      • 2020-66 Nolu Karar
      • 2020-67 Nolu Karar
      • 2020-68 Nolu Karar
      • 2020-69 Sayılı Karar
      • 2020-70 Nolu Karar
      • 2020-71 Sayılı Karar
      • 2020-72 Sayılı Karar
      • 2020-73 Nolu Karar
      • 2020-74 Nolu Karar
      • 2020-75 Nolu Karar
      • 2020-76 Nolu Karar
      • 2020-77 Nolu Karar
      • 2020-78 Nolu Karar
      • 2020-79 Nolu Karar
      • 2020-80 Nolu Karar
      • 2020-81 Nolu Karar
      • 2020-82 Nolu Karar
      • 2020-83 Nolu Karar
      • 2020-84 Sayılı Karar
      • 2020-85 Nolu Karar
      • 2020-86 Nolu Karar
      • 2020-87 Nolu Karar
      • 2020-88 Nolu Karar
      • 2020-89 Nolu Karar
      • 2020-90 Sayılı Karar
      • 2020-91 Nolu Karar
      • 2020-92 Nolu Karar
      • 2020-93 Nolu Karar
      • 2020-94 Nolu Karar
      • 2020-95 Nolu Karar
      • 2020-96 Nolu Karar
      • 2020-97 Nolu Karar
      • 2020-98 Nolu Karar
      • 2020-99 Nolu Karar
      • 2020-100 Nolu Karar
      • 2020-101 Nolu Karar
      • 2020-102 Nolu Karar
      • 2020-103 Nolu Karar
      • 2020-104 Nolu Karar
      • 2020-105 Nolu Karar
      • 2020-106 Nolu Karar
      • 2020-107 Nolu Karar
      • 2020-108 Nolu Karar
      • 2020-109 Nolu Karar
      • 2020-110 Nolu Karar
      • 2020-111 Nolu Karar
      • 2020-112 Nolu Karar
      • 2020-113 Nolu Karar
    • İl Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
  • MERSİN
    • Şehrimiz
    • Kent Özeti
    • Tarih
    • Kültür Turizm
    • Nüfus
    • Ekonomi
    • Eğitim
    • Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Resmi Yazışma Kılavuzu
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırımlar
    • PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi
    • Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları
    • E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri
    • E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP
      • E-içişleri EBYS Entegre Kurumlar
      • E-Otoban Projesine Entegre Kurumlar
      • E-Belediye Projesini Kullanan Belediyeler
      • KEP Adresleri
    • Toplam Kalite Yönetimi
      • Kalite Politikamız
      • Misyonumuz
      • Vizyonumuz
      • Organizasyon Şeması
      • KYS Dökümanları
      • Müdürlükler
        • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
        • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
        • İdare ve Denetim Müdürlüğü
        • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
        • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
        • Protokol Şube Müdürlüğü
        • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
        • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
        • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
        • AB ve Dış İlişkiler Bürosu
        • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
        • Özel Kalem Müdürlüğü
        • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
        • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
    • Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İlanlar
    • Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
 

VALİMİZ ALİ HAMZA PEHLİVAN, “MERSİN İL MAVİ BAYRAK TÖRENİ”NE KATILDI

10.06.2024
 
Valimiz Ali Hamza Pehlivan, eşi Yıldız Pehlivan Hanımefendi ile birlikte; Erdemli İlçesi Kumkuyu Mahallesinde yer alan Olbios Plajında, Türkiye Çevre Eğitim Vakfı (TÜRÇEV) tarafından Mersin İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ve ilgili kurum kuruluşların işbirliği ve koordinasyonuyla düzenlenen ‘Mersin İl Mavi Bayrak Töreni’ne katıldı.
 
Programda bir konuşma gerçekleştiren Vali Pehlivan; “Bu etkinliğimizin başta turizm sektörü olmak üzere İlimiz için hayırlı olmasını diliyorum.     
 
“Türkiye'miz cennet misali bir ülkedir. 

Mersin'imiz de güzel ülkemizin en nadide ve en güzel illerinden birisidir. İlimizi tanımlarken pek çok yönünü ön plana çıkartıyoruz. Çünkü o kadar çok değişik sektörde, o kadar güzel faaliyetler, hizmetler ve sahip olunan potansiyeller var ki hepsi birbiri kadar kıymetli. Bir yandan sanayiden bahsediyoruz bir yandan tarımdan bahsediyoruz. Lojistikten ve ticaretten bahsediyoruz. İlimiz için bir eğitim şehri, spor şehri, kültür şehri, tarih şehri diyoruz.” 
 
“Bunlar içerisinde elbette diğer bütün sektörler ile de ilgisi olan bir özelliği de Mersin’imizin bir turizm şehri olmasıdır. Gerçekten yüksek bir potansiyele sahip. Turizm açısından İlimizi tanımlarken de o kadar çok yönü ön plana çıkıyor ki saymakla bitiremiyoruz. Seyahat etmek isteyen, yer görmek isteyen bir turist için aradığı her şeyi bulabileceği bir şehirde yaşıyoruz.” dedi.  
 
Vali Pehlivan konuşmasının devamında; “Deniz turizmi yapmak isteniyorsa işte Akdeniz'imiz var. 321 km uzunluğunda sahilimiz var. Doğa turizmi yapmak isteniyorsa işte Toroslar'ımız. Yüz ölçümümüzün %53’ünü kaplayan ormanlarımız ve ormanlarımız içerisinde saklı, doğal güzelliklerimiz var. Kültür, tarih turizmi yapmak isteyenler için yüzlerce antik kentimiz ve tarihi eserlerimiz var. Biraz önce Kız Kalesinin de içerisinde bulunduğu Korykos Antik Kenti'ndeydik. Orada etkinlikler yaptık. Kız Kalesi gibi ziyarete açık 11 ören yerimiz var.  11 de müzemiz var. Müzelerimizde 100 binin üzerinde tarihi eser var. Bu müze ve ören yerleri Kültür turizmi yapmak isteyenler için bulunmaz fırsattır.” 
 
“Ören yerleri dışında da her vesile ile dile getirdiğimiz 926 tescilli antik ve tarihi değeri olan mekanlarımız var. 1.642 de tescilli yapımız var. İlimizin bu potansiyelleri saymakla bitmiyor. Bunlar içerisinde 321 kilometre sahil şeridine sahip olmamız hasebiyle elbette ki deniz turizmi de ayrı bir yer tutuyor. Sahil şeridinin de 108 kilometresi doğal koylardan oluşuyor. Toplam 41 plajımız var. Bunların da 11’ininde Mavi Bayrak var.” ifadelerini kullandı. 
 
Mavi Bayrak oluşumunun 1980’li yıllara dayandığını belirten Vali Pehlivan; “Mavi Bayrak 1985 yılında ilk defa Fransa'da veriliyor. 1987 yılında Avrupa ülkelerinde ve daha sonrasında diğer ülkelere, diğer kıtalara yayılıyor ve 1993 yılında ilk kez ülkemizde de Mavi Bayrak uygulaması yapılıyor. İlimizde de 2007 yılında ilk Mavi Bayrak uygulaması yapılıyor.” 
 
“Türkiye'de Mavi Bayraklı iller arasında 8. sıradayız. 41 plajımızdaki 11 Mavi Bayraklı plaj sayısını ilk etapta, makul bir süre içinde %100 artışla, iki katına çıkartmak suretiyle mevcut plajların yarısının Mavi Bayrak almasını sağlamayı bugün itibari ile hedef olarak belirliyoruz. Zamanla geri kalan plajlar da bu standartlara ulaşmalıdır. Mavi Bayrak demek sadece göndere mavi bir bayrağın çekilmesi ve bırakıp gidilmesi anlamına gelmiyor. Bu uygulamanın en dikkat çeken ve bana göre en önemli özelliklerinden olan yıldan yıla güncelleniyor olması, 15 günde bir bu plajlardan su numunesi alınıyor olması ve bulunması gereken bir kısmının zorunlu bir kısmının kılavuz niteliğinde olan 33 kriterin yerine getiriliyor olmasıdır.” 
 
“Bu kriterlerin yerine getirilip getirilmediğine hem bir ulusal jüri hem de uluslararası bir jüri karar veriyor. İlimiz bu kriterleri sağlayabilecek özelliğe ve potansiyele sahiptir. 11 plajımız bunu alabildiyse geriye kalan diğer plajlar da bu kriterleri sağlayabilir. Mavi bayrak alınmasındaki temel amaçlardan biri, doğayla uyumlu bir yapı oluşturmak, doğanın dengesini koruyarak çevre bilincini hakim kılmaktır.”
 
“33 kriter içerisinde gerçekten dikkat edilmesi ve uygulamada hassasiyet gösterilmesi gereken çok ince ve incelikli noktalar var. Bu plajlardan Sağlık Bakanlığımız adına İl Sağlık Müdürlüğü ekiplerimiz tarafından su numuneleri alınıyor. Kültür ve Turizm Bakanlığımız adına  İl Müdürlüğü ekiplerimiz bu sürece destek oluyor. Plajların işletilmesindeki normların belirlenmesi ve risk analizinin yapılması konusunda da Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığımız adına İl Müdürlüğü ekiplerimiz gerekli takibi yapıyor. 

Dolayısıyla, belgeyi vermeye yetkili Türkiye Çevre Eğitim Vakfı olmakla birlikte; bir tarafı kamu kurum kuruluşları, ilgili bakanlıklarımızın ekipleri, bir tarafında bu plajları işletenler işbirliği ve koordinasyon içinde bu çalışmaları yürütüyor.” 
 
“Bugün sembolik olarak epeydir yapılmayan bir etkinliği hep birlikte gerçekleştirmekteyiz. Bu vesileyle, İlimizin tarih, doğa, kültür turizmi yanında deniz turizmine de bir kere daha dikkat çekmiş oluyoruz. Turizm, dünyada her geçen gün katlanan ve büyüyen bir sektördür. Son paylaşılan rakamlara göre dünya ekonomisine yaklaşık direkt veya dolaylı olarak 10 trilyon dolar katkı turizmden sağlanıyor. İstihdamda da
toplam istihdamın %10’u yani 330 milyon istihdam sağlıyor.”
 
“Ülkemizde geçen yılın rakamlarına bakacak olursak, gelir olarak 55 milyar dolara turist sayısı olarak da 57 milyon turiste ulaştık.

Ülke olarak sağladığımız bu başarı 2022 yılı verileri ile Türkiye’mizi dünyada yabancı ziyaretçi sayısı bakımından 4. sıraya, turizm geliri bakımından da 6. sıraya yükseltmiştir.” 
 
“Her geçen gün çok daha fazla insan mobilize oluyor. 1950’li yıllarda dünyadaki turizm faaliyeti içerisinde olanların sayısı 25 milyon iken pandemi öncesi yani 2019-2020 yıllarda bu rakam 1,5 milyara çıkıyor. Pandemide bir hız kaybetmekle beraber geçtiğimiz yıl sadece %4’lük eksi bir farkla o rakamlara yeniden yaklaşmıştır. Belli ki önümüzdeki dönemde turizm hareketliliği dünyada ve ülkemizde artarak devam edecek.” 
 
“Turizm sektörüne ‘bacasız fabrika’ diyoruz. Biz de ülke olarak gerçekten yüksek potansiyellere sahibiz. Mersin'imizin de aynı şekilde potansiyeli çok yüksek. Turizm Tanıtım Komisyonumuzda ilgi kurum kuruluş ve sektör paydaşlarının temsilcileri ile sıklıkla bir araya gelerek yeni fikirler üretme gayreti içerisindeyiz. Tanıtıma yönelik yeni adımlar atıyoruz. Bunu Kültür ve Turizm Bakanlığımızın himayesinde 81 İl odaklı tanıtım anlayışı çerçevesinde yapıyoruz. Bundan sonra da bu çalışmalar devam edecek.” 
 
‘Go_Mersin’ ve ‘GezsenMersin’ sosyal medya sayfalarımızı açtık.
 
“Sosyal medya artık dünyada genel geçer bir hal aldı. Sayfalarımızı açtık. Bugün de Külkür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) koordinasyonunda, interneti çok yoğun kullanan “influencer”lar, “içerik oluşturucular”, bizimle birlikte programlara katıldı. Ayrıca İlimizdeki pek çok turistik mekanları ziyaret edip çekimler yaptılar.” 
 
“Bir yandan elbette turizm sektöründeki paydaşlarımız olan otel sahipleri, işletme sahipleri, acenteler hep birlikte daha da yakın bir iletişim içinde İlimizde var olan bu turizm potansiyelini daha da fazla değerlendirecek ve turizm çıtasını daha da yukarılara çıkartacağız. İlimizi ziyaret eden yerli ve yabancı turist sayısını arttıracağız” 
 
“Çukurova Uluslararası Havalimanımız, açılış için artık gün sayıyor. Sayın Cumhurbaşkanımız açılış gününü belirleyecekler. Havalimanımızın açılışı özellikle Turizm Bölgelerimizdeki yatırımları hareketlendirecektir.” 
 
Vali Pehlivan konuşmasının sonunda; “Bu duygularla Mavi Bayrağın bu plajlarda. faydalanacak olan bütün turistlere, ziyaretçilere hayırlı olmasını diliyorum. Bu konudaki çalışmalarından, desteklerinden dolayı başta Kültür ve Turizm Bakanlığımız olmak üzere ilgili birimlerine ve Türkiye Çevre Eğitim Vakfı yetkililerine teşekkür ediyorum.” dedi.
 
Programda; Türkiye Çevre Eğitim Vakfı Doğu Akdeniz İller Bölge Temsilcisi Doğan Karataş da bir konuşma gerçekleştirdi.
 
Vali Pehlivan daha sonra denizin içerisinden deniz aracı ile getirilen Mavi Bayrağı plajda teslim alarak beraberinde bulunan heyet ile birlikte göndere çekti.
 
Programa; Vali Yardımcısı Adem Yılmaz, Erdemli Kaymakamı Aydın Tetikoğlu, İl Emniyet Müdürü Kamil Karabörk, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Ercan Atasoy, Sahil Güvenlik Akdeniz Bölge Komutanı Tuğamiral Oğuz Bavbek, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürü Hüseyin Özgür Yalçın, İl Kültür ve Turizm Müdürü Hakan Doğanay, Türkiye Çevre Eğitim Vakfı Doğu Akdeniz İller Bölge Temsilcisi Doğan Karataş, Mersin Valiliği İl Turizm ve Tanıtım Komisyonu üyeleri, TGA temsilcileri ve sosyal medya kullanıcıları, içerik üreticileri katıldı.
 
 
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • Resmi İlan Portalı
T.C. MERSİN VALİLİĞİ Akkent Mahallesi Hüseyin Okan Merzeci Bulvarı No:662 P.K. : 33160 Yenişehir / MERSİN
0324 341 1023
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız