Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz İzin Vekalet Durumları Valilik Birimleri Resmi İlan Portalı Basın Kuruluşları Listesi Kent Özeti Mevzuat İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları İl Protokol Listesi Tarihçe
  • MERSİN
    Şehrimiz Kent Özeti Tarih Kültür Turizm Nüfus Ekonomi Eğitim Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Resmi Yazışma Kılavuzu Kamu Hizmet Standartları Yatırımlar PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP Toplam Kalite Yönetimi Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İlanlar Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
°C
1
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Mersin Valisi
      • Vali Yardımcıları
        • Dr. Mehmet Ali ÖZKAN
        • Kadir OKATAN
        • İrfan DEMİRÖZ
        • Ahmet ÇIRAKOĞLU
        • Murat Çağrı ERDİNÇ
        • Ahmet Gazi KAYA
        • Nevzat ŞENGÖK
        • Mehmet SOĞUKPINAR
        • Turgay GÜLENÇ
      • Kaymakamlar
        • Anamur : Bilal BOZDEMİR
        • Akdeniz : Zeyit ŞENER
        • Aydıncık : Sançar Batuhan KURDU
        • Bozyazi :Tuncay TOPSAKALOĞLU
        • Çamlıyayla : Veli AVCI
        • Erdemli : Aydın TETİKOĞLU
        • Gülnar :Yusuf Ziya YAKTI
        • Mezitli : Turgay GÜLENÇ
        • Mut : İsa UĞUR
        • Silifke : Abdullah ASLANER
        • Tarsus : Mehmet Ali AKYÜZ
        • Toroslar : Mehmet SOĞUKPINAR
        • Yenişehir : Nevzat ŞENGÖK
    • İzin Vekalet Durumları
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
    • Resmi İlan Portalı
    • Basın Kuruluşları Listesi
    • Kent Özeti
    • Mevzuat
      • Valilik Genelgeleri
      • Koronavirüs Genelgeleri
      • Genel Emirler
      • Yönergeler
    • İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları
      • 2024-1 Nolu Karar
      • 2023-2 Nolu Karar
      • 2023-1 Nolu Karar
      • 2022-06 Nolu Karar
      • 2022-05 Nolu Karar
      • 2022-04 Nolu Karar
      • 2022-03 Nolu Karar
      • 2022-02 Nolu Karar
      • 2022-01 Nolu Karar
      • 2021-38 Nolu Karar
      • 2021-37 Nolu Karar
      • 2021-36 Nolu Karar
      • 2021-35 Nolu Karar
      • 2021-34 Nolu Karar
      • 2021-33 Nolu Karar
      • 2021-32 Nolu Karar
      • 2021-31 Nolu Karar
      • 2021-30 Nolu Karar
      • 2021-29 Nolu Karar
      • 2021-28 Nolu Karar
      • 2021-27 Nolu Karar
      • 2021-26 Nolu Karar
      • 2021-25 Nolu Karar
      • 2021-24 Nolu Karar
      • 2021-23 Nolu Karar
      • 2021-22 Nolu Karar
      • 2021-21 Nolu Karar
      • 2021-20 Nolu Karar
      • 2021-19 Nolu Karar
      • 2021-18 Nolu Karar
      • 2021-17 Nolu Karar
      • 2021-16 Nolu Karar
      • 2021-15 Nolu Karar
      • 2021-14 Nolu Karar
      • 2021-13 Nolu Karar
      • 2021-12 Nolu Karar
      • 2021-11 Nolu Karar
      • 2021-10 Nolu Karar
      • 2021-9 Nolu Karar
      • 2021-8 Nolu Karar
      • 2021-7 Nolu Karar
      • 2021-6 Nolu Karar
      • 2021-5 Nolu Karar
      • 2021-4 Nolu Karar
      • 2021-3 Nolu Karar
      • 2021-2 Nolu Karar
      • 2021-1 Nolu Karar
      • 2020-1 Nolu Karar
      • 2020-2 Nolu Karar
      • 2020-3 Nolu Karar
      • 2020-4 Nolu Karar
      • 2020-5 Nolu Karar
      • 2020-6 Nolu Karar
      • 2020-7 Nolu Karar
      • 2020-8 Nolu Karar
      • 2020-9 ve 10 Nolu Karar
      • 2020-11 Nolu Karar
      • 2020-12 ve 13 Nolu Karar
      • 2020-15 Nolu Karar
      • 2020-16 Nolu Karar
      • 2020-17 Nolu Karar
      • 2020-18 Nolu Karar
      • 2020-19 Nolu Karar
      • 2020-20 Nolu Karar
      • 2020-21 Nolu Karar
      • 2020-22 Nolu Karar
      • 2020-23 Nolu Karar
      • 2020-24 Nolu Karar
      • 2020-25 Nolu Karar
      • 2020-26 Nolu Karar
      • 2020-27 Nolu Karar
      • 2020-28 Nolu Karar
      • 2020-29 Nolu Karar
      • 2020-30 Nolu Karar
      • 2020-31 Nolu Karar
      • 2020-32 Nolu Karar
      • 2020-33 Nolu Karar
      • 2020-34 Nolu Karar
      • 2020-35 Nolu Karar
      • 2020-36 Nolu Karar
      • 2020-37 Nolu Karar
      • 2020-38 Nolu Karar
      • 2020-39 Nolu Karar
      • 2020-40 Nolu Karar
      • 2020-41 Nolu Karar
      • 2020-42 Nolu Karar
      • 2020-43 Nolu Karar
      • 2020-44 Nolu Karar
      • 2020-45 Nolu Karar
      • 2020-46 Nolu Karar
      • 2020-47 nolu Karar
      • 2020-48 Nolu Karar
      • 2020-49 Nolu Karar
      • 2020-50 Nolu Karar
      • 2020-51 Nolu Karar
      • 2020-52 Nolu Karar
      • 2020-53 Nolu Karar
      • 2020-54 Nolu Karar
      • 2020-55 Nolu Karar
      • 2020-56 Nolu Karar
      • 2020-57 Nolu Karar
      • 2020-58 Nolu Karar
      • 2020-59 Nolu Karar
      • 2020-60 Nolu Karar
      • 2020-61 Nolu Karar
      • 2020-62 Nolu Karar
      • 2020-63 Nolu Karar
      • 2020-64 Nolu Karar
      • 2020-65 Nolu Karar
      • 2020-66 Nolu Karar
      • 2020-67 Nolu Karar
      • 2020-68 Nolu Karar
      • 2020-69 Sayılı Karar
      • 2020-70 Nolu Karar
      • 2020-71 Sayılı Karar
      • 2020-72 Sayılı Karar
      • 2020-73 Nolu Karar
      • 2020-74 Nolu Karar
      • 2020-75 Nolu Karar
      • 2020-76 Nolu Karar
      • 2020-77 Nolu Karar
      • 2020-78 Nolu Karar
      • 2020-79 Nolu Karar
      • 2020-80 Nolu Karar
      • 2020-81 Nolu Karar
      • 2020-82 Nolu Karar
      • 2020-83 Nolu Karar
      • 2020-84 Sayılı Karar
      • 2020-85 Nolu Karar
      • 2020-86 Nolu Karar
      • 2020-87 Nolu Karar
      • 2020-88 Nolu Karar
      • 2020-89 Nolu Karar
      • 2020-90 Sayılı Karar
      • 2020-91 Nolu Karar
      • 2020-92 Nolu Karar
      • 2020-93 Nolu Karar
      • 2020-94 Nolu Karar
      • 2020-95 Nolu Karar
      • 2020-96 Nolu Karar
      • 2020-97 Nolu Karar
      • 2020-98 Nolu Karar
      • 2020-99 Nolu Karar
      • 2020-100 Nolu Karar
      • 2020-101 Nolu Karar
      • 2020-102 Nolu Karar
      • 2020-103 Nolu Karar
      • 2020-104 Nolu Karar
      • 2020-105 Nolu Karar
      • 2020-106 Nolu Karar
      • 2020-107 Nolu Karar
      • 2020-108 Nolu Karar
      • 2020-109 Nolu Karar
      • 2020-110 Nolu Karar
      • 2020-111 Nolu Karar
      • 2020-112 Nolu Karar
      • 2020-113 Nolu Karar
    • İl Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
  • MERSİN
    • Şehrimiz
    • Kent Özeti
    • Tarih
    • Kültür Turizm
    • Nüfus
    • Ekonomi
    • Eğitim
    • Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Resmi Yazışma Kılavuzu
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırımlar
    • PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi
    • Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları
    • E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri
    • E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP
      • E-içişleri EBYS Entegre Kurumlar
      • E-Otoban Projesine Entegre Kurumlar
      • E-Belediye Projesini Kullanan Belediyeler
      • KEP Adresleri
    • Toplam Kalite Yönetimi
      • Kalite Politikamız
      • Misyonumuz
      • Vizyonumuz
      • Organizasyon Şeması
      • KYS Dökümanları
      • Müdürlükler
        • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
        • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
        • İdare ve Denetim Müdürlüğü
        • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
        • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
        • Protokol Şube Müdürlüğü
        • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
        • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
        • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
        • AB ve Dış İlişkiler Bürosu
        • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
        • Özel Kalem Müdürlüğü
        • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
        • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
    • Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İlanlar
    • Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
 

VALİMİZ ALİ HAMZA PEHLİVAN, MERSİN ARKEOLOJİ MÜZESİ’NDE DÜZENLENEN ‘MÜZELER GÜNÜ’ KUTLAMA PROGRAMINA KATILDI

21.05.2024
 
Valimiz Ali Hamza Pehlivan, 18-24 Mayıs tarihleri arasında kutlanan “Müzeler Haftası” kapsamında Mersin Arkeoloji Müzesi’nde düzenlenen Müzeler Günü kutlama programına katıldı.
 
Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşımızın okunmasıyla başlayan programda Vali Pehlivan yapmış olduğu konuşmasında; “Dünya kültür mirasının korunması ve müzeciliğin tanıtılması amacıyla UNESCO tarafından tüm dünyada “18 Mayıs Müzeler Günü” ilan edilmiştir. Ülkemizde 1982 yılından beri 18-24 Mayıs tarihleri arasında “Müzeler Haftası” kutlanılmaktadır.

Müzeciliği değişik boyutlarıyla tanımlayabilir, tasvir edebiliriz. Bu bağlamda özellikle de arkeoloji müzelerimizi hayat yolunda ilerlerken adımlarımızı geleceğe doğru atarken ara ara durup şöyle geriye doğru bakmak olarak tanımlayabiliriz.

‘İnsanoğlu geçmişte nasıldı? Neredeydi? Neler yapıyordu? Nasıl yaşıyordu? Neler yapmıştı? Neler söylemişti/yazmıştı?

Bu bağlamda Müzeler insanlık tarihini adeta gözler önüne seren yapılardır. Bu bağlamda ülkemiz aslında bütünüyle bir açık hava müzesi niteliği taşımaktadır.

Nereye gidersek gidelim yurdumuzun her köşesinde muhakkak tarihten bir izle, insanoğlunun bir eseriyle karşılaşırız. Doğal varlıkları da eklendiğinde ülkemizi genel olarak ‘cennet misali‘ olarak tanımlayabiliyoruz.

81 vilayet içerisinde Mersinimizde birçok alanda olduğu gibi bu konuda da müstesna bir yere sahiptir. Geçmişten bugüne tespitleri yapılmış 926 sit alanımız bulunmaktadır. İlimizde 16 bin kilometrekare yüz ölçümü içerisinde Tarsus'tan Anamur'a kadar geniş bir alanda yayılmış durumdadır. 

Bunların bir kısmı arkeolojik, bir kısmı tarihi, bir kısmı kentsel, bir kısmı da karma sit alanlarından oluşmaktadır. Bununla birlikte tescilli taşınmaz sayımız 1.642’dir. Çok önemli bir rakam.

Müzelerimiz, geçmişi bugünlere ve yarınlara taşımak adına çok önemli bir fonksiyon üstlenmektedir.  Müzecilik çalışmalarını arkeologlarımızın, sanat tarihçilerimizin, ilgili hocalarımızın rehberliğinde sürdürüyoruz. Bu alandaki çalışmaları başta Kültür Turizm Bakanlığımız olmak üzere İlde ilgili kurumlarımızla, kuruluşlarımızla destekleme gayreti içerisindeyiz. Yapılan çalışmalar bir yandan tarihe ışık tutarken bir yandan da bugünkü yaşama ve bugünün turizmine de katkı sunuyor.

46 yıllık bir geçmişe sahip olan Mersin Müzemiz yeni hizmet binasında 7. yaşını 18 Mayıs’ta doldurmuş durumdadır. Nice yıllar diliyorum. İlimizde 8’i Kültür ve Turizm Bakanlığımıza, 1’i Türk Silahlı Kuvvetleri'ne, 2’si de özel müze olmak üzere toplamda 11 müzemiz bulunmaktadır. 

11 adet de ören yerimiz mevcuttur. Geçtiğimiz yılın rakamlarına baktığımızda 237 bini müze kartlı olmak üzere ve 34 bini yabancı olmak üzere toplamda 605 bin kişi müzelerimizi ve ören yerlerimizi ziyaret etmiştir. Bu sayı pandemi öncesinde baktığımızda 750 binlere kadar çıkmış, pandemi döneminde yarı seviyelerde iken 2022 ve 2023 yıllarında toparlama dönemine geçilmiş ve pandemi öncesi rakamlara doğru çıkmaya başlamıştır. 
 
Arkeolojiyi adeta  ‘İğne ile kuyu kazmaya’ benzetebiliriz. 
 
Adeta iğneyle kuyu kazmak gibi onları yapıları zedelemeden, onların özelliğini bozmadan ortaya çıkarmak bunların makalelerini yazmak ilgili müzeye kazandırmak, insanların ziyaretine açmak başlı başına emek isteyen süreçlerdir. Bu meşakkatli çalışmalarla tarihin bir dönemine, bir noktasına, bazen bir yapısına, bir olayına ışık tutulmaktadır.

İlimizde son dönemde ilgili kurum kuruluşlarımızla, paydaşlarımızla sık sık bir araya geliyoruz. En son geçtiğimiz hafta turizm tanıtım komisyonumuzu yeniden topladık. Belli aralıklarla bir araya geliyoruz. Kültür ve Turizm Bakanlığımız 81 İl odaklı tanıtım anlayışıyla çok güzel çalışmalar yapmaktadır. Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) tanıtım çalışmalarını koordine etmektedir. Biz de hem bakanlığımızla hem TGA ile yakım temas ve işbirliği içindeyiz.
 
Bugüne kadar İlimizde yapılan çalışmaların üzerine neler koyabiliriz? İlave neler yapabiliriz? Bu soruların yanıtını verip somut çalışma ve faaliyetler  gerçekleştirme gayreti içerisindeyiz.

İlimizde birçok eserimiz olduğunu hepimiz biliyoruz. Bunlar içerisinde UNESCO geçici listesinde yer alan 4 ana varlığımız var. Bunlar; Tarsus St. Paul Kuyusu,Kilisesi ve çevresi, Kız Kalesi ve Antik Kenti, Alahan Manastırı ve Mamure Kalesi’dir.

Bu yapılarımız ile ilgili Türkçe ve İngilizce bir yayın hazırlattık. Bu yayında yer alan bilimsel makaleler için hocalarımızdan destek aldık. Tanıtımını da önümüzdeki günlerde yapacağız. Bunu niye yaptık? Daha önceki dönemde geçici listeye dahil olmuş ama epeydir üzerinde bir çalışma yapılmadığını tespit ettik.Bu konuya odaklanmanın fayda sağlayacağını düşündük.

Kültür ve Turizm Bakanlığımızın ilgili birimleriyle UNESCO nezdinde öncelikle bu eserlerimizi, bu varlıklarımızı kalıcı listeye aldırmaya çalışacağız. Kültür turizmi yapmak isteyenler bir öncelik listesi sıralaması yaptıklarında ziyaret etmeyi düşündükleri yerlere dair oluşturdukları öncelik listesinde, o yerde UNESCO'ya dahil varlıkların olup olmadığına bakmaktadırlar.

Bizim önceliğimiz geçici listedeki varlıklarımızın kalıcı listeye girmeleri için çalışmak hemen akabinde veya beraberinde de var olan diğer eserlerimizi önce geçici listeye ve süreç içerisinde de kalıcı listeye girmesini sağlamaya çalışmaktır. Sahip olduğumuz varlıkları  öncelik sırasına göre bilimsel çalışmalarla, uzmanı hocalarımızla birlikte dosyalar hazırlamak suretiyle yeni başvurularımız olacaktır. Geçici listedekilerin kalıcı listeye girmesiyle ilgili takibimizi sürdüreceğiz. 

Arkeolojik kazı yapılan alanlarımız ile restorasyon çalışmalarımızı önemsiyoruz. Uzuncaburç’ta,Kız Kalesinde, Silifke Kalesinde,Kelenderis Limanında, Mamure Kalesinde, Soli Pompeopolis’te, Anamuryum Antik Kentinde çok önemli mesafeler aldık.
 
10 ayrı noktada arkeolojik kazımız var. 

Buralardaki çalışmaları hızlandırıp gerek yerli gerek yabancı daha çok turistin ziyaret etmesini sağlama gayreti içerisinde olacağız. 
 
Müzeler Haftasının müzeciliğin tanıtılması, geliştirilmesi açısından hayırlı ve faydalı neticelere vesile olmasını diliyorum. Bu vesileyle, Mersin Müzemiz de dahil olmak üzere İlimizde müzecilik anlanında gerekli hizmetlerin hayata geçmesindeki desteklerinden dolayı başta Kültür ve Turizm Bakanlığımıza şükranlarımızı sunuyoruz. Yerelde buna katkı sunan bütün kurum, kuruluşlarımıza hocalarımıza, arkeologlarımıza, sanat tarihçilerimize bütün emeği geçenlere teşekkürlerimi sunuyorum.’’ dedi.
Programda; Mersin Arkeoloji Müzesi Müdürü Songül Ceylan Bala da konuşma gerçekleştirdi. İlimizde yapılan “Arkeolojik Kazılar” ile ilgili arkeolog Funda Yüksel Özer tarafından sunum yapıldı.
 
Drama Eğitmeni Lütfiye Kızılaslan Tosun müze içerisinde Tevfik Sırrı Gür Lisesi öğrencileri ile birlikte drama etkinliği gerçekleştirdi.
 
Arkeoloji Müzesi’nde Valimiz Ali Hamza Pehlivan, Müze içerisinde bulunan Atatürk ve Arkeoloji Sergisi’ni, zaman tüneli, kronolojik sergi salonu, ölü kültü alanlarını, etnografik eserlerle beraber Yumuktepe Höyüğü’nün canlandırması ve kazıdan çıkan eserleri, Soli Antik Kenti’nden çıkarılan eserler ile Ayaş Elausse Sebaste kazısından çıkarılan eserlerin olduğu bölümleri gezdi. Arkeolojik, Etnografik eserler ile Sikke ve Mühürleri inceledi.
 
Mersin Arkeoloji Müzesi’nde düzenlenen programa; Yenişehir Kaymakamı Nevzat Şengök, Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürü Naci Yılmaz, İl Kültür ve Turizm Müdür Vekili Emel Gökbel , Orman Bölge Müdürü Rifat Ateş, Kültür ve Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Özdemir, Büyükşehir Belediyesi Sosyal İşler Dairesi Başkanı Bengi İspir Özdülger, AK Parti İl Başkan Yardımcısı Cevdet Bal, kurum müdürleri,arkeologlar,sanat tarihçileri ve diğer davetliler katıldı.
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • Resmi İlan Portalı
T.C. MERSİN VALİLİĞİ Akkent Mahallesi Hüseyin Okan Merzeci Bulvarı No:662 P.K. : 33160 Yenişehir / MERSİN
0324 341 1023
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız