Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz İzin Vekalet Durumları Valilik Birimleri Resmi İlan Portalı Basın Kuruluşları Listesi Kent Özeti Mevzuat İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları İl Protokol Listesi Tarihçe
  • MERSİN
    Şehrimiz Kent Özeti Tarih Kültür Turizm Nüfus Ekonomi Eğitim Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Resmi Yazışma Kılavuzu Kamu Hizmet Standartları Yatırımlar PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP Toplam Kalite Yönetimi Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İlanlar Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
°C
10
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Mersin Valisi
      • Vali Yardımcıları
        • Dr. Mehmet Ali ÖZKAN
        • Kadir OKATAN
        • İrfan DEMİRÖZ
        • Ahmet ÇIRAKOĞLU
        • Murat Çağrı ERDİNÇ
        • Ahmet Gazi KAYA
        • Nevzat ŞENGÖK
        • Mehmet SOĞUKPINAR
        • Turgay GÜLENÇ
      • Kaymakamlar
        • Anamur : Bilal BOZDEMİR
        • Akdeniz : Zeyit ŞENER
        • Aydıncık : Sançar Batuhan KURDU
        • Bozyazi :Tuncay TOPSAKALOĞLU
        • Çamlıyayla : Veli AVCI
        • Erdemli : Aydın TETİKOĞLU
        • Gülnar :Yusuf Ziya YAKTI
        • Mezitli : Turgay GÜLENÇ
        • Mut : İsa UĞUR
        • Silifke : Abdullah ASLANER
        • Tarsus : Mehmet Ali AKYÜZ
        • Toroslar : Mehmet SOĞUKPINAR
        • Yenişehir : Nevzat ŞENGÖK
    • İzin Vekalet Durumları
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
    • Resmi İlan Portalı
    • Basın Kuruluşları Listesi
    • Kent Özeti
    • Mevzuat
      • Valilik Genelgeleri
      • Koronavirüs Genelgeleri
      • Genel Emirler
      • Yönergeler
    • İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları
      • 2024-1 Nolu Karar
      • 2023-2 Nolu Karar
      • 2023-1 Nolu Karar
      • 2022-06 Nolu Karar
      • 2022-05 Nolu Karar
      • 2022-04 Nolu Karar
      • 2022-03 Nolu Karar
      • 2022-02 Nolu Karar
      • 2022-01 Nolu Karar
      • 2021-38 Nolu Karar
      • 2021-37 Nolu Karar
      • 2021-36 Nolu Karar
      • 2021-35 Nolu Karar
      • 2021-34 Nolu Karar
      • 2021-33 Nolu Karar
      • 2021-32 Nolu Karar
      • 2021-31 Nolu Karar
      • 2021-30 Nolu Karar
      • 2021-29 Nolu Karar
      • 2021-28 Nolu Karar
      • 2021-27 Nolu Karar
      • 2021-26 Nolu Karar
      • 2021-25 Nolu Karar
      • 2021-24 Nolu Karar
      • 2021-23 Nolu Karar
      • 2021-22 Nolu Karar
      • 2021-21 Nolu Karar
      • 2021-20 Nolu Karar
      • 2021-19 Nolu Karar
      • 2021-18 Nolu Karar
      • 2021-17 Nolu Karar
      • 2021-16 Nolu Karar
      • 2021-15 Nolu Karar
      • 2021-14 Nolu Karar
      • 2021-13 Nolu Karar
      • 2021-12 Nolu Karar
      • 2021-11 Nolu Karar
      • 2021-10 Nolu Karar
      • 2021-9 Nolu Karar
      • 2021-8 Nolu Karar
      • 2021-7 Nolu Karar
      • 2021-6 Nolu Karar
      • 2021-5 Nolu Karar
      • 2021-4 Nolu Karar
      • 2021-3 Nolu Karar
      • 2021-2 Nolu Karar
      • 2021-1 Nolu Karar
      • 2020-1 Nolu Karar
      • 2020-2 Nolu Karar
      • 2020-3 Nolu Karar
      • 2020-4 Nolu Karar
      • 2020-5 Nolu Karar
      • 2020-6 Nolu Karar
      • 2020-7 Nolu Karar
      • 2020-8 Nolu Karar
      • 2020-9 ve 10 Nolu Karar
      • 2020-11 Nolu Karar
      • 2020-12 ve 13 Nolu Karar
      • 2020-15 Nolu Karar
      • 2020-16 Nolu Karar
      • 2020-17 Nolu Karar
      • 2020-18 Nolu Karar
      • 2020-19 Nolu Karar
      • 2020-20 Nolu Karar
      • 2020-21 Nolu Karar
      • 2020-22 Nolu Karar
      • 2020-23 Nolu Karar
      • 2020-24 Nolu Karar
      • 2020-25 Nolu Karar
      • 2020-26 Nolu Karar
      • 2020-27 Nolu Karar
      • 2020-28 Nolu Karar
      • 2020-29 Nolu Karar
      • 2020-30 Nolu Karar
      • 2020-31 Nolu Karar
      • 2020-32 Nolu Karar
      • 2020-33 Nolu Karar
      • 2020-34 Nolu Karar
      • 2020-35 Nolu Karar
      • 2020-36 Nolu Karar
      • 2020-37 Nolu Karar
      • 2020-38 Nolu Karar
      • 2020-39 Nolu Karar
      • 2020-40 Nolu Karar
      • 2020-41 Nolu Karar
      • 2020-42 Nolu Karar
      • 2020-43 Nolu Karar
      • 2020-44 Nolu Karar
      • 2020-45 Nolu Karar
      • 2020-46 Nolu Karar
      • 2020-47 nolu Karar
      • 2020-48 Nolu Karar
      • 2020-49 Nolu Karar
      • 2020-50 Nolu Karar
      • 2020-51 Nolu Karar
      • 2020-52 Nolu Karar
      • 2020-53 Nolu Karar
      • 2020-54 Nolu Karar
      • 2020-55 Nolu Karar
      • 2020-56 Nolu Karar
      • 2020-57 Nolu Karar
      • 2020-58 Nolu Karar
      • 2020-59 Nolu Karar
      • 2020-60 Nolu Karar
      • 2020-61 Nolu Karar
      • 2020-62 Nolu Karar
      • 2020-63 Nolu Karar
      • 2020-64 Nolu Karar
      • 2020-65 Nolu Karar
      • 2020-66 Nolu Karar
      • 2020-67 Nolu Karar
      • 2020-68 Nolu Karar
      • 2020-69 Sayılı Karar
      • 2020-70 Nolu Karar
      • 2020-71 Sayılı Karar
      • 2020-72 Sayılı Karar
      • 2020-73 Nolu Karar
      • 2020-74 Nolu Karar
      • 2020-75 Nolu Karar
      • 2020-76 Nolu Karar
      • 2020-77 Nolu Karar
      • 2020-78 Nolu Karar
      • 2020-79 Nolu Karar
      • 2020-80 Nolu Karar
      • 2020-81 Nolu Karar
      • 2020-82 Nolu Karar
      • 2020-83 Nolu Karar
      • 2020-84 Sayılı Karar
      • 2020-85 Nolu Karar
      • 2020-86 Nolu Karar
      • 2020-87 Nolu Karar
      • 2020-88 Nolu Karar
      • 2020-89 Nolu Karar
      • 2020-90 Sayılı Karar
      • 2020-91 Nolu Karar
      • 2020-92 Nolu Karar
      • 2020-93 Nolu Karar
      • 2020-94 Nolu Karar
      • 2020-95 Nolu Karar
      • 2020-96 Nolu Karar
      • 2020-97 Nolu Karar
      • 2020-98 Nolu Karar
      • 2020-99 Nolu Karar
      • 2020-100 Nolu Karar
      • 2020-101 Nolu Karar
      • 2020-102 Nolu Karar
      • 2020-103 Nolu Karar
      • 2020-104 Nolu Karar
      • 2020-105 Nolu Karar
      • 2020-106 Nolu Karar
      • 2020-107 Nolu Karar
      • 2020-108 Nolu Karar
      • 2020-109 Nolu Karar
      • 2020-110 Nolu Karar
      • 2020-111 Nolu Karar
      • 2020-112 Nolu Karar
      • 2020-113 Nolu Karar
    • İl Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
  • MERSİN
    • Şehrimiz
    • Kent Özeti
    • Tarih
    • Kültür Turizm
    • Nüfus
    • Ekonomi
    • Eğitim
    • Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Resmi Yazışma Kılavuzu
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırımlar
    • PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi
    • Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları
    • E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri
    • E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP
      • E-içişleri EBYS Entegre Kurumlar
      • E-Otoban Projesine Entegre Kurumlar
      • E-Belediye Projesini Kullanan Belediyeler
      • KEP Adresleri
    • Toplam Kalite Yönetimi
      • Kalite Politikamız
      • Misyonumuz
      • Vizyonumuz
      • Organizasyon Şeması
      • KYS Dökümanları
      • Müdürlükler
        • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
        • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
        • İdare ve Denetim Müdürlüğü
        • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
        • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
        • Protokol Şube Müdürlüğü
        • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
        • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
        • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
        • AB ve Dış İlişkiler Bürosu
        • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
        • Özel Kalem Müdürlüğü
        • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
        • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
    • Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İlanlar
    • Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
 

VALİMİZ ALİ HAMZA PEHLİVAN, 2024 YILINDA MERSİN İLİMİZDE YERİNE GETİRİLEN GÜVENLİK VE ASAYİŞ HİZMETLERİNE İLİŞKİN AÇIKLAMALARDA BULUNDU

06.01.2025
Valimiz Ali Hamza Pehlivan, 2024 yılında Mersin İlimizde yerine getirilen güvenlik ve asayiş hizmetlerine ilişkin açıklamalarda bulundu.

“2024 yılını geride bıraktık. 2024 yılı boyunca kamu hizmetleri, kamu yatırımları, çalışma ve faaliyetler hakkında zaman zaman yapmış olduğumuz toplantılarda Mersin kamuoyunu ve Mersinli saygıdeğer hemşerilerimizi bilgilendirdik. Bugün de bu toplantılarımızın birini gerçekleştiriyoruz. Önceki toplantılarımızda paylaştığımız bilgiler dönemsel bilgilerdi. Bugün yılın tamamına ilişkin emniyet ve asayiş konularındaki çalışma, faaliyet ve operasyonlara ilişkin bilgileri sizlerle paylaşacağız. Kamu hizmetleri içerisinde malumunuz güvenlik ve asayişle ilgili hizmetler ayrı bir yer tutmaktadır. Bugün bu konulara ilişkin bilgileri paylaşırken önümüzdeki günlerde yapacağımız toplantılarda da diğer kamu kurum kuruluşlarımız tarafından Bakanlıklarımızın yatırım programları çerçevesinde planlanan, hayata geçirilen, devam eden yatırımlara, çalışmalara, faaliyetlere ilişkin hususları da bilahare paylaşacağız.
 
İlimizde 2024 yılı boyunca 1 Ocak’tan 31 Aralık tarihine kadar yapılan çalışmalardan bahsedeceğiz. Bu çalışmaları konu bazlı bir önceki yılla mukayeseli şekilde Mersin kamuoyuyla, Mersin'i saygıdeğer hemşehrilerimize paylaşmış olacağız. 
 
İlimizin güvenliğini, vatandaşlarımızın sosyal yaşamlarını, ekonomik faaliyetlerini huzurlu ve esenlik içerisinde idame ettirmeleri konusunu birinci derecede önemsiyoruz. İlgili kurumlarımızla ve birimlerimizle huzurun daim olması ve huzuru bozmaya çalışanlarla hangi suç çeşidi olursa olsun sonuna kadar mücadele edilmesi en hassas olduğumuz hususlardan birisidir.
 
Bugüne kadar vatandaşlarımızın huzurunu bozmaya yeltenenlere asla müsaade edilmemiştir. Bundan sonra da edilmeyecektir. Ekiplerimiz gece gündüz demeden 24 saat esasıyla sahada yeterli personel ve araçla vazifelerini icra etmektedir. Bu kapsamda İl Emniyet Müdürlüğümüz’de görevli 7.722 personel, İl Jandarma Komutanlığımız’da görevli 2.736 personel Sahil Güvenlik Komutanlığımız’da görevli 654 personel olmak üzere toplam 11.112 personelimiz ile güvenlik ve asayiş hizmetleri sunulmaktadır.
 
Mersin İlimiz genelinde; asayiş, kaçakçılık organize, narkotik, göçmen kaçakçılığı, siber ve terör suçlarında 2024 yılında toplam 91.362 asayiş olayı, gerçekleşmiş olup 2023 yılına göre %6 nispetinde azalış yaşanmıştır. 2024 yılında meydana gelen olayların aydınlatma oranı %94’tür. 
 
Asayiş olaylarında yakalanan tutuklanan şahıs sayılarında;
2024 yılında 68.553 kişi yakalanmış, 4.764’ü tutuklanmış olup tutuklama oranında 2023 yılına göre %13 nispetinde artış yaşanmıştır. 

Ele geçirilen uzun namlulu silah sayılarında bu operasyonlarla orantılı bir şekilde baktığımızda artış gerçekleşmiştir.  Operasyonlarda arttığında suç oranlarında da ele geçirilen malzemelerde de bir azalış meydana gelmektedir. Ele geçirilen kısa ve uzun namlulu silah sayılarında 2024 yılında 3.031 silah ele geçirilmiş olup 2023 yılına göre %18 nispetinde azalış olmuştur.
 
Faili meçhul olarak kayıtlara geçen asayiş olaylarında; 
2024 yılında 6.974 faili meçhul olay gerçekleşmiş olup 2023 yılına göre %50 nispetinde azalış yaşanmıştır. 2024 yılında faili meçhul olarak kayıtlara geçen olayların aydınlatma oranı %94’tür. 

Kişilere karşı işlenen suçlarla ilgili kayıtlara geçen asayiş olaylarında; 2024 yılında 31.406 kişilere karşı işlenen suç olayı gerçekleşmiş olup 2023 yılına göre %10 nispetinde azalış yaşanmıştır. 2024 yılında meydana gelen olayların aydınlatma oranı %98’dir. Ekiplerimizin, güvenlik birimlerimizin alanında yapmış olduğu etkin takip, çalışma ve operasyonları neticesinde %100’e yakın bir aydınlanma oranı kişilere karşı işlenen suçlarda yakalanmış ve aydınlanma oranının %98 seviyelerine ulaştırılmış olduğunu görmekteyiz.
 
Malvarlığına karşı işlenen suçlarla ilgili kayıtlara geçen asayiş olaylarında; 2024 yılında 14.781 malvarlığına karşı işlenen suç olayı gerçekleşmiş, önceki yılla kıyaslandığında %30 azalış yaşanmıştır. 2024 yılında meydana gelen olayların aydınlatma oranı %85’tir. 

Hırsızlık ile ilgili kayıtlara geçen asayiş olaylarında; 2024 yılında 5.566 hırsızlık olayı gerçekleşmiş olup 2023 yılına göre %34 nispetinde azalış yaşanmıştır. 2024 yılında meydana gelen olayların aydınlatma oranı %89’dur. Hem aydınlatma oranlarımız yükselmiş hem de yapılan sahadaki çalışmalar, operasyonlar sayesinde hırsızlık olaylarında azalış sağlanmıştır.
 
Gerçekleştirilen Hırsızlık Suçlarına Göre;
Evden hırsızlık; 2024 yılında meydana gelen olay sayısında bir önceki yıla kıyasla %55 nispetinde azalış olmuştur.
İşyerinden ve kurumdan hırsızlık; 2024 yılında meydana gelen olay sayısında bir önceki yıla kıyasla %37 nispetinde azalış olmuştur.
Otodan hırsızlık; 2024 yılında meydana gelen olay sayısında bir önceki yıla kıyasla %63 nispetinde azalış olmuştur.
Oto hırsızlığı; 2024 yılında meydana gelen olay sayısında bir önceki yıla kıyasla %34 nispetinde azalış olmuştur.
Kapkaç; 2024 yılında meydana gelen olay sayısında bir önceki yıla kıyasla %42 nispetinde azalış olmuştur.
Motosiklet hırsızlığı; 2024 yılında meydana gelen olay sayısında bir önceki yıla kıyasla %66 nispetinde azalış olmuştur.
Diğer olaylarda; 2024 yılında meydana gelen olay sayısında bir önceki yıla kıyasla %7 nispetinde azalış olmuştur.
 
Çeşitli Suçlardan Haklarında Kesinleşmiş Hapis Cezası Olan Şahısların Yakalanmasına Yönelik Yürütülen Çalışmalar Neticesinde;
Ekiplerimiz etkin ve yoğun çalışmalar yürütmüştür. 2024 yılında 25.492 şahıs yakalanmış olup 2023 yılına göre %51 nispetinde artış yaşanmıştır. 
Haklarında kesinleşmiş hapis cezası olanların ceza sürelerinde 0-5 yıl, 5-10 yıl, 10-20 yıl ve 20 yıl ve üzeri olmak üzere değişkenlik bulunmaktadır. Bu şahıslar mahkeme kararlarıyla sabitlenen suçları olmakla birlikte ekiplerimiz tarafından yakalanıp adalete teslim edilen şahısları ifade etmektedir.

Kaçakçılık ve Organize Suçlarlar ile Mücadele Kapsamında; 
2024 yılında 1.319 çalışma yapılmış 2.242 şahıs yakalanmış 367’si tutuklamıştır. Çalışma sayılarında 2023 yılına göre %20 artış, yakalanan şahıslarda %31 artış, tutuklama oranında ise %73 artış yaşanmıştır. Olayların tamamı aydınlatılmıştır. Tutuklama rakamlarına da bakıldığında operasyonların da ne kadar isabetli olduğu ortaya çıkmaktadır. %73 nispetinde bir artış olmuştur. İlgili ekiplerimiz birimlerimiz tarafından adli birimlerle ve adliyeyle koordineli bir şekilde yapılan çalışmalar neticesinde olayların tamamı aydınlatılmıştır.
 
Ele geçirilen malzemelerde;
Alkollü içkiler; 2024 yılında 53.773 litre ele geçirilmiştir. 
Sigara puro; 2024 yılında 193.033 paket ele geçirilmiş olup bir önceki yıla kıyasla %106 nispetinde artış olmuştur.
Eski eser; 2024 yılında 2.356 adet ele geçirilmiştir. 
Tabanca; 2024 yılında 159 adet ele geçirilmiştir. 
Av tüfeği; 2024 yılında 39 adet ele geçirilmiştir. 
Makaron; 2024 yılında 65.330.010 adet ele geçirilmiş olup bir önceki yıla kıyasla %95 nispetinde artış olmuştur.
Tütün; 2024 yılında 25.617 kg ele geçirilmiş olup bir önceki yıla kıyasla 9 katı nispetinde artış olmuştur.
 
Uyuşturucu ile Mücadele Kapsamında; 
Ekiplerimiz böylesi hassas bir konuda çocuklarımızın, gençlerimizin, vatandaşımızın, toplumumuzun zehir tacirleri tarafından zehirlenmemesi, toplumumuzu derinden etkileyen olumsuzluklardan uzak tutulması ve kaynağında bu işi yok etmeye yönelik çalışmalar kapsamında yoğun faaliyetler yürütmektedir.
 
2024 yılında 6.754 çalışma yapılmış 7.923 şahıs yakalanmış 848’i tutuklanmış; çalışma sayılarında 2023 yılına göre %11 artış, yakalanan şahıslarda %12 artış, tutuklama oranında %43 artış yaşanmıştır. Olayların tamamı aydınlatılmıştır. İlgili ekiplerimiz marifetiyle adliyeyle koordineli bir şekilde Başsavcılıklarımızla, Savcılıklarımızla olayların tamamının aydınlatılması sağlandı.
 
Kubar toz esrar; 2024 yılında 268.135 gram ele geçirilmiştir. 
Eroin; 2024 yılında 11.018 gram ele geçirilmiştir. 
Kokain; 2024 yılında 7.610 gram ele geçirilmiştir. 
Metamfetamin; 2024 yılında 424.572 gram ele geçirilmiştir.
Malumunuz sentetik uyuşturuculardaki mücadelemizi her geçen gün arttırıyoruz. Çünkü bu konuda illegal birtakım girişimlerin de arttığını görüyoruz. %345 nispetinde ele geçirilen malzemede de artış sağlandı.
Bonzai; 2024 yılında 76.958 gram ele geçirilmiştir. 
Kenevir; 2024 yılında 10.545 adet ele geçirilmiştir. 
Sentetik uyuşturucu hap; 2024 yılında 937.053 adet ele geçirilmiştir. 
 
Hem uyuşturucu hem sentetik hap olarak nitelenen maddelerin vatandaşımıza ulaştırılmaması ve uzak tutulması için gece gündüz arkadaşlarımız, ilgili ekiplerimiz sahada çalışmalarını yürütmektedir. Bundan sonra da yürütecektir. Hem toplantılarımızda hem de topluma açık faaliyetlerimizde bu konuyu ifade etmeye çalışıyoruz. Narkotik, uyuşturucu ve bağımlılık yapan maddeler konusu topyekûn, koordineli ve iş birliği içerisinde çalışma gerektiriyor. Bu konuda özellikle İçişleri Bakanlığımızın yurt sathında yürütmekte olduğu en İyi Narkotik Polisi Anne uygulamasını Mersin olarak biz de etkin bir şekilde yürütüyoruz.
 
Narkotik eğitim ve seminer faaliyetleri kapsamında; 
Uyuma uygulaması ve En İyi Narkotik Polisi Anne uygulaması hakkında 2024 yılında 153.823 kişiye eğitim verilmiş, eğitim verilen kişi sayılarında %20 artış gerçekleşmiştir.  Bu konuda ailelerimizi mücadeleye ortak etmeye çalışıyoruz.
Annelerimiz malumunuz ailede çocuklarına daha yakındır. Onlarla daha çok zaman geçirdiği ve bazı şeyleri daha yakından sezme, hissetme, anlama, tespit etme özelliğine sahip olduğunu düşünerek annelerimizin iş birliğini teşvik ediyoruz. Mücadele kapsamında bağımlılıkla mücadele komisyonlarımız, kurullarımız ile İlde Vali, ilçede Kaymakamlarımızın başkanlığında faaliyet gösteren bütün kurum, kuruluş, sivil toplum teşkilatları devreye alınmak suretiyle topyekûn bir çalışma yürütülmektedir.  
 
Malum dijital bir dünyada yaşıyoruz. İçişleri Bakanlığımızın Uyuma adlı mobil telefonlarda kullanılabilecek bir programı var. İlgili ekiplerimizle hem bu programın tanıtımını yapıyoruz, yaptırıyoruz hem de En İyi Narkotik Polisi Anne Uygulamasıyla 2024 yılında 153.823 vatandaşımıza ulaştık. 2025 yılı içerisinde de bu çalışmalar devam edecektir. Amacımız ailelerimizi, toplumumuzu bilgilendirmek, bilinçlendirmektir. Bir yandan da operasyonlarla kaynağında yok etmeye önlemeye çalışırken bir yandan da tedbir anlamında özellikle de çocuklarımızın, gençlerimizin maddelere kesinlikle temas etmemesini sağlamaya yönelik çalışmalarımızı da sürdürüyoruz. Bundan sonra da bu çalışmalarımız artarak inşallah devam edecektir.
 
Göçmen kaçakçılığı organizatör sayılarında; 
2024 yılında 96 göçmen kaçakçısı yakalanmıştır. Geçtiğimiz aralık ayında 2 Mobil Göç Aracı İçişleri Bakanlığımız tarafından tahsis edilmişti.  4 ay önce 5 aracımız daha geldi. Hali hazırda 7 Mobil Göç Aracımız mevcuttur.  Göç İdaresi birimimizin ilgili personeli vasıtasıyla alanda sorgulama takip çalışmaları yapılmaktadır. Bu konuda da yine İçişleri Bakanlığımızın, Göç İdaresi Başkanlığımızın çizmiş olduğu çerçevede uygulamakta olduğu çalışmaları etkin bir şekilde biz de İlimizde yürütmekteyiz. Bu konudaki çalışmalar hassasiyetle devam etmektedir.

Terör ile Mücadele Kapsamında; 
2024 yılında 483 operasyon yapılmış 629 kişi yakalanmış 253’ü tutuklanmış, operasyon sayılarında 2023 yılına göre %23 artış, yakalanan şahıslarda %21 artış, tutuklama oranında %25 artış yaşanmıştır. Terörle mücadele konusundaki çalışmalarda kesintisiz bir şekilde devam etmektedir. Hiçbir şer odağının, hiçbir terör örgütünün vatandaşımızın güvenliğini, huzurunu bozmasına asla müsaade edilmemiş, müsaade edilmeyecektir. Bu konuda ilgili sorumlu güvenlik birimlerimiz geçit vermemiş, vermeyecektir.
 
Siber Suçlarla Mücadele Kapsamında; 
Siber suçlarla mücadele malumunuz özellikle de dijitalleşmeyle, daha çok bahse konu olan ve operasyon sayılarının da bu anlamda giderek arttırdığımız geniş mücadele alanlarımızda birisidir.  2024 yılında 3.001 çalışma yapılmış 1.220 şahıs yakalanmış 322’si tutuklanmış, çalışma sayılarında 2023 yılına göre %2 azalış, yakalanan şahıslarda %199 artış, tutuklama oranında %152 artış yaşanmıştır. 
 
Rakamlara bakıldığında mücadele alanımızın çok kapsamlı olduğunu ortaya çıkmaktadır. Birtakım suç kategorilerinin siber ve dijital alana yönelmesi ilgili ekiplerimizin de bu alandaki takip ve operasyon sayılarına yansımış, çalışmalar artmış ve hem operasyon ve yakalanan sayılarında hem de tutuklama sayılarında artış elde edilmiştir. Dijital bağımlılık ve dijital ortamdaki çeşitli suç örgütlerinin oluşması konusunda; vatandaşımızı dolandırıcılıktan diğer birtakım narkotik suçlara ve terör suçlarına kadar sürükleme gayretlerini önlemeye yönelik çalışmalarımız etkin bir şekilde bundan sonra da devam edecektir.
 
Trafik Denetimleri Kapsamında; 
Trafik, malumunuz yıl boyu üzerinde ağırlıkla çalıştığımız, trafik ekiplerimiz başta olmak üzere ilgili güvenlik birimlerimizin yoğun çalışmalar yürüttüğü başlıklarımızdan birisidir. 2024 yılında 3.323.649 araç kontrol edilmiş olup 2023 yılına göre %20 artış gerçekleşmiştir. Denetlemelerdeki maksadımız önlemektir. Bu faaliyetleri yaparken de maalesef kusurlarla, hatalarla da karşılaşıyoruz. Bunların cezai müeyyidesi ve kanun karşısında yaptırımları olmaktadır. 
 
2024 yılında 1.473.789.023 TL trafik cezası uygulanmış olup 2023 yılına göre %119 oranında artış gerçekleşmiştir. Denetlemeler arttıkça uygulanan cezalar da artmaktır.  Bu tablo trafikteki özellikle araç sürücüleri ve yayaların kurallara çok daha fazla hassasiyet göstermesi gerektiğini ortaya koymaktadır. Bu denetlemelerimiz devam edecektir.
 
Denetlenen Okul Servisi Aracı; 
Öğrencilerimizin güvenliği çok önemlidir. 2024 yılında 24.995 okul servisi kontrol edilmiş olup 2023 yılına göre %12 artış gerçekleşmiştir.
Cezai İşlem Yapılan Okul Servis Aracı; 
2024 yılında 1.261 okul servis aracına işlem yapılmış olup 2023 yılına göre %35 artış gerçekleşmiştir.
Denetlenen Ticari Taksi Sayısı; 
2024 yılında 20.481 ticari taksi denetlenmiş olup 2023 yılına göre %14 artış gerçekleşmiştir.
Trafikten Men Edilen Araç Sayılarında; 
2024 yılında 40.221 araç trafikten men edilmiş olup 2023 yılına göre %82 artış gerçekleşmiştir. 
Meydana Gelen Trafik Kazası Olaylarında; 
2024 yılında 13.492 trafik kazasında 90 kişi hayatını kaybetmiş ve 11.555 kişi yaralanmıştır. Trafik kazası sayılarında 2023 yılına göre %1 azalış, hayatını kaybeden kişi sayılarında %7 azalış, yaralanan kişi sayılarında %1 azalış gerçekleşmiştir.
 
Can kayıplarının olması, yaralanmalı ve maddi hasarlı kazaların olması hepimizi derinden üzmektedir. Sorumlu birimlerimizle, ekiplerimizle denetimleri ve önleme faaliyetlerini daha da yoğun gerçekleştireceğiz. Trafikte kazaların ekseriyeti %90’a varan nispette sürücü hatalarından ve kurallara uymamaktan kaynaklanıyor. Bu vesileyle bütün vatandaşlarımızın, Mersin'de yaşayan bütün hemşerilerimizin, şehir içi ve şehirler arası trafikte aracıyla seyreden araç kullanan kişiler başta olmak üzere bütün yayalarımızın ve vatandaşlarımızın kurallara daha fazla hassasiyetle riayet etmesini istiyoruz. Trafik işaretlerine uyalım. Uyarılara dikkat edelim. Kendi canımız başta olmak üzere ailemizin, sevdiklerimizin ve toplumda yaşayan diğer insanların yaşam hakkına saygının bir gereği olarak bu konuda çok daha fazla hassasiyetle hareket edelim. Denetlemeler yapılır, cezalar ve yaptırımlar uygulanır fakat giden canlar malum geri gelmiyor. Bu konu tıpkı diğer mücadele alanlarımızda olduğu gibi topyekûn hassasiyet göstermemiz gereken bir konudur.
 
SAHİL GÜVENLİK AKDENİZ BÖLGE KOMUTANLIĞI’NIN YÜRÜTTÜĞÜ ÇALIŞMALAR KAPSAMINDA
321 kilometrelik deniz hattımızda 2024 yılında 17.325 saat görev icra edilmiştir.
 
Gemi/tekne kontrol sayısı;
2024 yılında 5.376 tekne kontrol edilmiş, kontrol sayılarında 2023 yılına göre %10 artış gerçekleşmiştir. Akdeniz'imizde Mavi Vatan'ımızdaki çalışmalardaki kontrol sayılarında artış olduğunu görüyoruz.
 
Yasa dışı su ürünleri avcılığı yaptığı tespit edilen;
2024 yılında 121 deniz aracına 1.168.206 TL idari para cezası uygulanmış olup yasal işlem yapılan deniz aracı sayısında 2023 yılına göre %70 artış gerçekleşmiştir.
 
Denizlerimizin temiz tutulmasına yönelik yürütülen denetimler kapsamında;
2024 yılında 18 deniz aracına adli işlem yapılmış savcılığa sevk edilmiştir. 
 
Kişilere yönelik yapılan KİHBİ sorgulamasında;
2024 yılında 30.008 kişinin sorgulaması yapılmış olup 36 kişinin arandığı tespit edilmiştir. Sorgulama sayısında 2023 yılına göre %25 artış gerçekleşmiştir.
 
Arama kurtarma faaliyetleri kapsamında;
Denizden kurtarılan kişi sayısında 2024 yılında 15 kişi olarak gerçekleşmiştir. 
 
Güvenliğinin, asayişin sağlanmasına yönelik yıl boyunca çalışma ve operasyon sayılarını; çalışmalar neticesinde elde edilen sonuçları, yakalamaları, tutuklamaları bunlarla ilgili istatistikleri sizlerle paylaştık. 2024 yılının güvenlik ve asayiş penceresinden bir özetini yapmış olduk. 
 
Bu vesileyle yıl boyunca İl Emniyet Müdürlüğümüz, İl Jandarma Komutanlığımız ve Sahil Güvenlik Akdeniz Bölge Komutanlığımız bünyesinde görev yapan bütün personelimize özverili çalışmalarından dolayı teşekkür ediyorum. Bir önceki yılla rakamlar kıyaslanınca hem operasyon sayılarının arttığını ve bu operasyonlarda isabetli neticeler elde edildiğini görüyoruz. Aydınlanma oranlarında belli kategorilerde %100 nispetinde olayların tamamının aydınlatıldığını ve diğer kategorilerde de aydınlanma oranlarının bir önceki yıla göre arttığını genel olarak görüyoruz. Bütün ekiplerimizin personelimizin özverili çalışmaları sayesinde olmuştur. Elbette ki vatandaşlarımızın da diğer birçok hizmet alanlarında olduğu gibi iş birliği yapması ve hassasiyet göstermesi de önem arz etmektedir.
 
Herhangi bir acil durumda devletimiz 112 hattıyla her zaman vatandaşımızın yanındadır. 112 hattı tuşladığında 112 Acil Çağrı Merkezimizde saniyeler içerisinde yanıtlanarak ilgili kuruma vatandaşımız yönlendirilecektir. Her zaman bütün kamu hizmet alanlarında olduğu gibi güvenlikle ve asayişle ilgili konularda da vatandaşımızın yanındayız, yakınındayız. Ülkemizin genelinde olduğu gibi İlimizde huzur ve esenlik hakimdir. Mersin İlimizde bu huzur ortamının daim olması için bugüne kadar olduğu gibi bütün sorumlu birimlerimizle gece gündüz 365 gün 24 saat esaslı çalışmalarımız sürecektir. Vatandaşlarımız yaşamlarını huzur ve güvenlik içerisinde geçirmeleri için ekiplerimiz, birimlerimiz, personelimiz nöbetinin başındadır. Huzuru bozmaya yeltenen hiçbir unsura, şer odağına, örgüte ve girişime asla müsaade edilmemiştir. Bütün alanlarda çalışmalarımız artan bir hassasiyetle devam edecektir. 
 
Bu vesileyle saygıdeğer Mersinli hemşerilerimize sevgilerimi, saygılarımı, iyi dileklerimi iletiyorum. 2025 yılına girmiş bulunuyoruz. Bu yılın aileleri ve sevdikleri ile birlikte bütün vatandaşlarımıza, hemşehrilerimize iyiliklere, hayırlara, güzelliklere vesile olmasını diliyorum. Vatandaşımızın her zaman ilgili birimlerimiz yanındadır, yakınındadır.’’ dedi. 

Vali Pehlivan’a; Vali Yardımcısı Ahmet Çırakoğlu, İl Emniyet Müdürü Kamil Karabörk, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Ercan Atasoy, Sahil Güvenlik Akdeniz Bölge Komutanı Tuğamiral Oğuz Bavbek ve İl Göç İdaresi Müdürü Zeki Afşin Buzcu eşlik etti.
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • Resmi İlan Portalı
T.C. MERSİN VALİLİĞİ Akkent Mahallesi Hüseyin Okan Merzeci Bulvarı No:662 P.K. : 33160 Yenişehir / MERSİN
0324 341 1023
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız