Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz İzin Vekalet Durumları Valilik Birimleri Resmi İlan Portalı Basın Kuruluşları Listesi Kent Özeti Mevzuat İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları İl Protokol Listesi Tarihçe
  • MERSİN
    Şehrimiz Kent Özeti Tarih Kültür Turizm Nüfus Ekonomi Eğitim Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Resmi Yazışma Kılavuzu Kamu Hizmet Standartları Yatırımlar PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP Toplam Kalite Yönetimi Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İlanlar Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
°C
30
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Mersin Valisi
      • Vali Yardımcıları
        • Dr. Mehmet Ali ÖZKAN
        • Kadir OKATAN
        • İrfan DEMİRÖZ
        • Murat Çağrı ERDİNÇ
        • Ahmet Gazi KAYA
        • Nevzat ŞENGÖK
        • Mehmet SOĞUKPINAR
        • Turgay GÜLENÇ
      • Kaymakamlar
        • Akdeniz : Zeyit ŞENER
        • Bozyazi :Tuncay TOPSAKALOĞLU
        • Çamlıyayla : Veli AVCI
        • Erdemli : Aydın TETİKOĞLU
        • Mezitli : Turgay GÜLENÇ
        • Mut : İsa UĞUR
        • Silifke : Abdullah ASLANER
        • Tarsus : Mehmet Ali AKYÜZ
        • Toroslar : Mehmet SOĞUKPINAR
        • Yenişehir : Nevzat ŞENGÖK
    • İzin Vekalet Durumları
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
    • Resmi İlan Portalı
    • Basın Kuruluşları Listesi
    • Kent Özeti
    • Mevzuat
      • Valilik Genelgeleri
      • Koronavirüs Genelgeleri
      • Genel Emirler
      • Yönergeler
    • İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları
      • 2024-1 Nolu Karar
      • 2023-2 Nolu Karar
      • 2023-1 Nolu Karar
      • 2022-06 Nolu Karar
      • 2022-05 Nolu Karar
      • 2022-04 Nolu Karar
      • 2022-03 Nolu Karar
      • 2022-02 Nolu Karar
      • 2022-01 Nolu Karar
      • 2021-38 Nolu Karar
      • 2021-37 Nolu Karar
      • 2021-36 Nolu Karar
      • 2021-35 Nolu Karar
      • 2021-34 Nolu Karar
      • 2021-33 Nolu Karar
      • 2021-32 Nolu Karar
      • 2021-31 Nolu Karar
      • 2021-30 Nolu Karar
      • 2021-29 Nolu Karar
      • 2021-28 Nolu Karar
      • 2021-27 Nolu Karar
      • 2021-26 Nolu Karar
      • 2021-25 Nolu Karar
      • 2021-24 Nolu Karar
      • 2021-23 Nolu Karar
      • 2021-22 Nolu Karar
      • 2021-21 Nolu Karar
      • 2021-20 Nolu Karar
      • 2021-19 Nolu Karar
      • 2021-18 Nolu Karar
      • 2021-17 Nolu Karar
      • 2021-16 Nolu Karar
      • 2021-15 Nolu Karar
      • 2021-14 Nolu Karar
      • 2021-13 Nolu Karar
      • 2021-12 Nolu Karar
      • 2021-11 Nolu Karar
      • 2021-10 Nolu Karar
      • 2021-9 Nolu Karar
      • 2021-8 Nolu Karar
      • 2021-7 Nolu Karar
      • 2021-6 Nolu Karar
      • 2021-5 Nolu Karar
      • 2021-4 Nolu Karar
      • 2021-3 Nolu Karar
      • 2021-2 Nolu Karar
      • 2021-1 Nolu Karar
      • 2020-1 Nolu Karar
      • 2020-2 Nolu Karar
      • 2020-3 Nolu Karar
      • 2020-4 Nolu Karar
      • 2020-5 Nolu Karar
      • 2020-6 Nolu Karar
      • 2020-7 Nolu Karar
      • 2020-8 Nolu Karar
      • 2020-9 ve 10 Nolu Karar
      • 2020-11 Nolu Karar
      • 2020-12 ve 13 Nolu Karar
      • 2020-15 Nolu Karar
      • 2020-16 Nolu Karar
      • 2020-17 Nolu Karar
      • 2020-18 Nolu Karar
      • 2020-19 Nolu Karar
      • 2020-20 Nolu Karar
      • 2020-21 Nolu Karar
      • 2020-22 Nolu Karar
      • 2020-23 Nolu Karar
      • 2020-24 Nolu Karar
      • 2020-25 Nolu Karar
      • 2020-26 Nolu Karar
      • 2020-27 Nolu Karar
      • 2020-28 Nolu Karar
      • 2020-29 Nolu Karar
      • 2020-30 Nolu Karar
      • 2020-31 Nolu Karar
      • 2020-32 Nolu Karar
      • 2020-33 Nolu Karar
      • 2020-34 Nolu Karar
      • 2020-35 Nolu Karar
      • 2020-36 Nolu Karar
      • 2020-37 Nolu Karar
      • 2020-38 Nolu Karar
      • 2020-39 Nolu Karar
      • 2020-40 Nolu Karar
      • 2020-41 Nolu Karar
      • 2020-42 Nolu Karar
      • 2020-43 Nolu Karar
      • 2020-44 Nolu Karar
      • 2020-45 Nolu Karar
      • 2020-46 Nolu Karar
      • 2020-47 nolu Karar
      • 2020-48 Nolu Karar
      • 2020-49 Nolu Karar
      • 2020-50 Nolu Karar
      • 2020-51 Nolu Karar
      • 2020-52 Nolu Karar
      • 2020-53 Nolu Karar
      • 2020-54 Nolu Karar
      • 2020-55 Nolu Karar
      • 2020-56 Nolu Karar
      • 2020-57 Nolu Karar
      • 2020-58 Nolu Karar
      • 2020-59 Nolu Karar
      • 2020-60 Nolu Karar
      • 2020-61 Nolu Karar
      • 2020-62 Nolu Karar
      • 2020-63 Nolu Karar
      • 2020-64 Nolu Karar
      • 2020-65 Nolu Karar
      • 2020-66 Nolu Karar
      • 2020-67 Nolu Karar
      • 2020-68 Nolu Karar
      • 2020-69 Sayılı Karar
      • 2020-70 Nolu Karar
      • 2020-71 Sayılı Karar
      • 2020-72 Sayılı Karar
      • 2020-73 Nolu Karar
      • 2020-74 Nolu Karar
      • 2020-75 Nolu Karar
      • 2020-76 Nolu Karar
      • 2020-77 Nolu Karar
      • 2020-78 Nolu Karar
      • 2020-79 Nolu Karar
      • 2020-80 Nolu Karar
      • 2020-81 Nolu Karar
      • 2020-82 Nolu Karar
      • 2020-83 Nolu Karar
      • 2020-84 Sayılı Karar
      • 2020-85 Nolu Karar
      • 2020-86 Nolu Karar
      • 2020-87 Nolu Karar
      • 2020-88 Nolu Karar
      • 2020-89 Nolu Karar
      • 2020-90 Sayılı Karar
      • 2020-91 Nolu Karar
      • 2020-92 Nolu Karar
      • 2020-93 Nolu Karar
      • 2020-94 Nolu Karar
      • 2020-95 Nolu Karar
      • 2020-96 Nolu Karar
      • 2020-97 Nolu Karar
      • 2020-98 Nolu Karar
      • 2020-99 Nolu Karar
      • 2020-100 Nolu Karar
      • 2020-101 Nolu Karar
      • 2020-102 Nolu Karar
      • 2020-103 Nolu Karar
      • 2020-104 Nolu Karar
      • 2020-105 Nolu Karar
      • 2020-106 Nolu Karar
      • 2020-107 Nolu Karar
      • 2020-108 Nolu Karar
      • 2020-109 Nolu Karar
      • 2020-110 Nolu Karar
      • 2020-111 Nolu Karar
      • 2020-112 Nolu Karar
      • 2020-113 Nolu Karar
    • İl Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
  • MERSİN
    • Şehrimiz
    • Kent Özeti
    • Tarih
    • Kültür Turizm
    • Nüfus
    • Ekonomi
    • Eğitim
    • Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Resmi Yazışma Kılavuzu
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırımlar
    • PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi
    • Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları
    • E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri
    • E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP
      • E-içişleri EBYS Entegre Kurumlar
      • E-Otoban Projesine Entegre Kurumlar
      • E-Belediye Projesini Kullanan Belediyeler
      • KEP Adresleri
    • Toplam Kalite Yönetimi
      • Kalite Politikamız
      • Misyonumuz
      • Vizyonumuz
      • Organizasyon Şeması
      • KYS Dökümanları
      • Müdürlükler
        • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
        • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
        • İdare ve Denetim Müdürlüğü
        • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
        • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
        • Protokol Şube Müdürlüğü
        • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
        • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
        • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
        • AB ve Dış İlişkiler Bürosu
        • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
        • Özel Kalem Müdürlüğü
        • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
        • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
    • Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İlanlar
    • Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
 

VALİ PEHLİVAN,AKDENİZ İLÇESİ ÇAY MAHALLESİNDE, KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJESİ KAPSAMINDA YAPIMI TAMAMLANAN TOKİ KONUTLARININ ANAHTAR TESLİM TÖRENİNE KATILDI

10.03.2023
Valimiz Ali Hamza Pehlivan, İlimiz Akdeniz İlçesi Çay Mahallesinde, Kentsel Dönüşüm Projesi kapsamında yapımı tamamlanan 1. Etap Toki Konutlarının anahtar teslim törenine katıldı.
 
Vali Pehlivan, Akdeniz İlçesi Çay Mahallesi Kentsel Dönüşüm Projesi 1.Etap kapsamında tamamlanan 416 adet konut, 44 dükkan, 300 kişilik cami yapım işi anahtar teslim töreninde yapmış olduğu konuşmasında; ”Bugün burada teslim edilecek konutların, dükkanların, Mersinli hemşerilerimize hayırlı uğurlu olmasını temenni ediyorum. 6 Şubat'ta, asırlardır görülmemiş bir büyüklükte deprem felaketi yaşadık. Afetle mücadele konusundaki çalışmalar devam ediyor. Bu deprem neticesinde ilk önce Pazarcık'ta, sonra Elbistan'da, sonra Hatay'da artçılarıyla beraber 11 ilimiz çok büyük ölçüde etkilendi. Hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah’dan rahmet diliyorum. Milletimize ve depremde vefat eden vatandaşlarımızın ailelerine,yakınlarına sabır ve başsağlığı diliyorum. Yaralı vatandaşlarımıza acil şifalar temenni ediyorum.
 
Depremi, o gün İlimizde de hissetmiş olmakla birlikte can ve mal kaybının olmadığının tespiti yapmamızın ardından İçişleri Bakanımızın talimatıyla, Hatay İli Kırıkhan İlçesinde görevlendirildim ve hemen yola çıkarak sabahın ilk saatlerinde Kırıkhan İlçesine ulaştım. Depremin görüntüleri, basın yoluyla paylaşıldı. Ama afetin yaşandığı yerlere gittiğinizde, oradaki tabloyu gördüğünüzde ne kadar büyük bir felaketin, ne kadar büyük bir acının yaşandığını daha da yakından müşahede etme imkanı buluyorsunuz. Eğer orada görev yaptığım süre zarfında, depremden etkilenen vatandaşlarımızın yaralarınının sarılması sürecine katkı sunabildiysem, her şeyden önce bir vatandaş ve bir idareci olarak vicdani ve insani sorumluluğu bir nebze olsun yerine getirmenin şükrünü yaşarım. Afetle mücadele süreci başladığında devletimizin bütün imkanları devredeydi. Başta, Sayın Cumhurbaşkanımız olmak üzere bütün Bakanlarımız bölgedeydi. Valilerimiz, Milletvekillerimiz, Kaymakamlarımız, Belediye Başkanlarımız, bütün kamu kurum, kuruluşları imkanlarıyla beraber görevdeydi. Meslek odaları ve birliklerden, sivil toplum kuruluşlarından, iş insanlarından hayırsever vatandaşlarımızdan, hasılı 81 vilayetten deprem bölgelerine destekler geldi. Bu bağlamda, Mersin'in desteklerini de orada hissettik. Ben destek sunan bütün illerimiz gibi Mersin'deki bütün kurum, kuruluş ve vatandaşlarımıza vermiş olduğu desteklerden dolayı ve bu destekleri hala daha devam ettiriyor olmalarında dolayı şükranlarımı sunuyorum.
 
Resmi rakamlara göre bu gün itibariyle İlimiz genelinde 160 bin civarında depremzede vatandaşımızı misafir ediyoruz. Depremzede vatandaşlarımızı yurtlarımızda,misafirhanelerde, otellerde misafir ediyoruz. Evlerde de yaklaşık 110 bin civarında vatandaşımız misafir ediliyor. Bu rakamlar önceki haftalarda daha yüksekti. Zaman içerisinde, deprem bölgelerinde konteyner kentlerinin yapılmasıyla, oralara dönüş oldu veya başka vilayetlere de giden vatandaşlarımız oldu. Ama her şeyden önce, geçmişte olduğu gibi, Mersin’imiz üzerine düşen misafirperverliği bir kere daha gösterdi,gösteriyor.
 
Afetle mücadele malum, üç safhada tanımlanır; afet öncesi, afet sırası ve afet sonrası. Afet öncesinde afet planları, eğitim ve bilinçlendirme faaliyetleri ile tatbikatlar önemli bir tutar. Nitekim İçişleri BakanlığImızın himayelerinde AFAD Başkanlığı koordinasyonunda ülkemiz genelinde son iki yıldır binlerce eğitim faaliyeti ve binlerce tatbikat düzenlendi. Amaç afetlere hazırlıktı.
 
Yaşanan bu büyük deprem felaketi, afetlere hazırlığın ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor. Afet öncesi atılacak en hayati adımlardan birisi de yapı stoğunun,binaların,evlerin depreme dayanıklı hale getirilmesidir.
 
Bunun hayati öneme haiz olduğunu, deprem bölgesine gittiğimizde daha da yakından gördük. 1999’da da çok büyük bir deprem yaşamıştık. Sonrasında Deprem Yönetmeliği çıktı. En son da 2018 yılında bu yönetmelik güncellendi. Artık binalarımızın bu yönetmelikte belirlenen standartlara göre yapılması icap ediyor. Eğer binalarımız gerek zemin etütleriyle, gerek kat yüksekliklerinin az olmasıyla, gerek de sağlamlığıyla standartlara uygun yapılırsa görüyoruz ki, binalar ne kadar büyük deprem olursa olsun yıkılmıyor, can almıyor. Bunu deprem bölgesinde de bizzat görme imkanımız oldu. TOKİ tarafından yapılan konutların sağlam ve ayakta oluşu, bu bağlamda bize en somut gösterge oldu.
TOKİ'nin ülke genelinde yaptığı konut çalışmaları var. Bugün anahtar teslimini yapacağımız konutlarla beraber bugüne kadar 5 bin’in üzerinde TOKİ konutu ilimize kazandırılmış olunuyor. Ayrıca “İlk Evim” projesi kapsamında, Ocak ayında 5.100 konutun da hak sahipliği kuralarını çekmiştik. Öncesinde hak sahipleri tespit edilen 2 bin konutla birlikte 7.100, bunlara Bahçe Mahallesinde inşa edilecek olanları da eklediğimizde 8 binin üzerinde konut, Çevre ve Şehircilik Bakanlığımız ve TOKİ Başkanlığı tarafından İlimizde inşa edilecektir.
 
Geçtiğimiz hafta Kırıkhan'daki görevimizin bitmesinin ardından döndüğümüz İlimizde yaptığımız toplantılara belediye başkanlarımızı da davet etmiştik. Bu toplantılarda, bütün belediyelerimize, kendi sorumluluk alanlarındaki binaların tespitini muhakkak yaptırmaları gerektiğini bir kere daha belirttik. Akdeniz Belediyesi, bunun bir örneğini ortaya koyarak, TOKİ ile işbirliği halinde bugün, çağın gerektirdiği standartlara uygun konutları vatandaşlarımızla buluşturmamıza vesile oluyor. Site ve apartman sakinlerinin, bina sahiplerinin de kendi yapılarını gözden geçirerek veya geçirterek deprem performans testlerine göre hareket etmeleri önem arz ediyor. Bu konularda sorumlu kurumların, belediyelerin gerek imar gerek ruhsat gerekse yapı denetim konusunda kurallardan taviz vermeden kararlı davranması, kentsel dönüşüm veya yerinde dönüşüme ağırlık vermesi; aynı şekilde vatandaşlarımızın da bu konularda sorumlu birimlelerle gerekli işbirliğini yapması, yapıcı davranması, hayati öneme haizdir, olası afetlerde hayat kurtaracaktır. Bu bağlamda herkesi azami hassasiyet göstermeye davet ediyoruz.
 
Mersin İlimiz fay hattı üzerinde olmayabilir. Ama depremleri ve artçılarını çok etkili bir şekilde hissettik. Dolayısıyla gerek il merkezinde bulunan ilçelerimizde ve diğer ilçelerimizde bütün imar planları, ruhsatlandırma işlemleri ilgili bakanlıklarımız tarafından uygulamaya konulan yönetmeliklere kesinlikle uygun yapılmalı, taviz verilmemeli ve takibi de gerçekleştirilmelidir. Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığımız adına Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğümüz gerekli takipleri yapıyor. Vatandaşlarımızın yaptığı başvurularla ilgili incelemelerde bulunuluyor. Deprem sonrası bugüne kadar 10 bin civarında başvuru yapıldı. Birçoğunu İl müdürlüğümüz inceledi. İl müdürlüğümüz kendi görev tanımı içerisinde gerekeni yapacak ama Belediyeler de bu konuda afetleri beklemeden gerekli tarama çalışmalarını yapmalıdır.
 
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığımız ve TOKİ Başkanlığı kentsel dönüşüm projelerini,sosyal konut projelerini himaye ediyor. Mersin İlimizde şehir stadyumundan Hastanelerimize, okullarımıza kadar TOKİ Başkanlığının çok önemli yatırımları var. Çay Mahallesinde bugün anahtar teslimini yaptığımız 416 konutun yapılabilmesi için özellikle vatandaşlarımızın projenin önemine inanarak işbirliği yapmasına ve TOKİ ile gerekli koordinasyonun sağlanmasına katkı sunan Akdeniz Belediye Başkanımıza, süreci takip eden,destekleyen Milletvekillerimize, projeyi destekleriyle hayata geçmesini sağlayan Çevre ve Şehircilik Bakanımız başta olmak üzere TOKİ başkanlığına teşekkür ediyorum. Bu çalışmaları yurt genelinde talimatlandırarak himaye eden,destekleyen Sayın Cumhurbaşkanımıza, Mersin ilimiz adına şükranlarımı sunuyoru . Bundan sonra da bu çalışmalar inşallah inşallah devam edecektir. Bu konutlar, anahtarlarını teslim alan saygıdeğer Mersinli hemşerilerimize hayırlı uğurlu olsun. Güven içinde oturacakları bu evlerde aileleriyle birlikte sağlıklı, huzurlu, mutlu bir yaşam diliyorum“ ifadelerini kullandı.
 
Programda Mersin Milletvekilleri Zeynep Gül Yılmaz, Ali Cumhur Taşkın, Baki Şimşek, Hacı Özkan ve Akdeniz Belediye Başkanı M. Muhammed Gültak da birer konuşma gerçekleştirerek duygu ve düşüncelerini dile getirdi.
 
Konuşmaların ardında. Vali Ali Hamza Pehlivan, Mersin Milletvekilleri Zeynep Gül Yılmaz, Ali Cumhur Taşkın, Baki Şimşek, Hacı Özkan, Akdeniz Kaymakamı Zeyit Şener ve Akdeniz Belediye Başkanı M. Muhammed Gültak hak sahiplerine anahtarlarını teslim etti. Anahtar teslim töreninin ardından Vali Pehlivan ve beraberindekiler TOKİ konutlarında incelemelerde bulundular.
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • Resmi İlan Portalı
T.C. MERSİN VALİLİĞİ Akkent Mahallesi Hüseyin Okan Merzeci Bulvarı No:662 P.K. : 33160 Yenişehir / MERSİN
0324 341 1023
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız