Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz İzin Vekalet Durumları Valilik Birimleri Resmi İlan Portalı Basın Kuruluşları Listesi Kent Özeti Mevzuat İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları İl Protokol Listesi Tarihçe
  • MERSİN
    Şehrimiz Kent Özeti Tarih Kültür Turizm Nüfus Ekonomi Eğitim Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Resmi Yazışma Kılavuzu Kamu Hizmet Standartları Yatırımlar PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP Toplam Kalite Yönetimi Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İlanlar Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
°C
16
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Mersin Valisi
      • Vali Yardımcıları
        • Dr. Mehmet Ali ÖZKAN
        • Kadir OKATAN
        • İrfan DEMİRÖZ
        • Ahmet ÇIRAKOĞLU
        • Murat Çağrı ERDİNÇ
        • Ahmet Gazi KAYA
        • Nevzat ŞENGÖK
        • Mehmet SOĞUKPINAR
        • Turgay GÜLENÇ
      • Kaymakamlar
        • Anamur : Bilal BOZDEMİR
        • Akdeniz : Zeyit ŞENER
        • Aydıncık : Sançar Batuhan KURDU
        • Bozyazi :Tuncay TOPSAKALOĞLU
        • Çamlıyayla : Veli AVCI
        • Erdemli : Aydın TETİKOĞLU
        • Gülnar :Yusuf Ziya YAKTI
        • Mezitli : Turgay GÜLENÇ
        • Mut : İsa UĞUR
        • Silifke : Abdullah ASLANER
        • Tarsus : Mehmet Ali AKYÜZ
        • Toroslar : Mehmet SOĞUKPINAR
        • Yenişehir : Nevzat ŞENGÖK
    • İzin Vekalet Durumları
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
    • Resmi İlan Portalı
    • Basın Kuruluşları Listesi
    • Kent Özeti
    • Mevzuat
      • Valilik Genelgeleri
      • Koronavirüs Genelgeleri
      • Genel Emirler
      • Yönergeler
    • İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları
      • 2024-1 Nolu Karar
      • 2023-2 Nolu Karar
      • 2023-1 Nolu Karar
      • 2022-06 Nolu Karar
      • 2022-05 Nolu Karar
      • 2022-04 Nolu Karar
      • 2022-03 Nolu Karar
      • 2022-02 Nolu Karar
      • 2022-01 Nolu Karar
      • 2021-38 Nolu Karar
      • 2021-37 Nolu Karar
      • 2021-36 Nolu Karar
      • 2021-35 Nolu Karar
      • 2021-34 Nolu Karar
      • 2021-33 Nolu Karar
      • 2021-32 Nolu Karar
      • 2021-31 Nolu Karar
      • 2021-30 Nolu Karar
      • 2021-29 Nolu Karar
      • 2021-28 Nolu Karar
      • 2021-27 Nolu Karar
      • 2021-26 Nolu Karar
      • 2021-25 Nolu Karar
      • 2021-24 Nolu Karar
      • 2021-23 Nolu Karar
      • 2021-22 Nolu Karar
      • 2021-21 Nolu Karar
      • 2021-20 Nolu Karar
      • 2021-19 Nolu Karar
      • 2021-18 Nolu Karar
      • 2021-17 Nolu Karar
      • 2021-16 Nolu Karar
      • 2021-15 Nolu Karar
      • 2021-14 Nolu Karar
      • 2021-13 Nolu Karar
      • 2021-12 Nolu Karar
      • 2021-11 Nolu Karar
      • 2021-10 Nolu Karar
      • 2021-9 Nolu Karar
      • 2021-8 Nolu Karar
      • 2021-7 Nolu Karar
      • 2021-6 Nolu Karar
      • 2021-5 Nolu Karar
      • 2021-4 Nolu Karar
      • 2021-3 Nolu Karar
      • 2021-2 Nolu Karar
      • 2021-1 Nolu Karar
      • 2020-1 Nolu Karar
      • 2020-2 Nolu Karar
      • 2020-3 Nolu Karar
      • 2020-4 Nolu Karar
      • 2020-5 Nolu Karar
      • 2020-6 Nolu Karar
      • 2020-7 Nolu Karar
      • 2020-8 Nolu Karar
      • 2020-9 ve 10 Nolu Karar
      • 2020-11 Nolu Karar
      • 2020-12 ve 13 Nolu Karar
      • 2020-15 Nolu Karar
      • 2020-16 Nolu Karar
      • 2020-17 Nolu Karar
      • 2020-18 Nolu Karar
      • 2020-19 Nolu Karar
      • 2020-20 Nolu Karar
      • 2020-21 Nolu Karar
      • 2020-22 Nolu Karar
      • 2020-23 Nolu Karar
      • 2020-24 Nolu Karar
      • 2020-25 Nolu Karar
      • 2020-26 Nolu Karar
      • 2020-27 Nolu Karar
      • 2020-28 Nolu Karar
      • 2020-29 Nolu Karar
      • 2020-30 Nolu Karar
      • 2020-31 Nolu Karar
      • 2020-32 Nolu Karar
      • 2020-33 Nolu Karar
      • 2020-34 Nolu Karar
      • 2020-35 Nolu Karar
      • 2020-36 Nolu Karar
      • 2020-37 Nolu Karar
      • 2020-38 Nolu Karar
      • 2020-39 Nolu Karar
      • 2020-40 Nolu Karar
      • 2020-41 Nolu Karar
      • 2020-42 Nolu Karar
      • 2020-43 Nolu Karar
      • 2020-44 Nolu Karar
      • 2020-45 Nolu Karar
      • 2020-46 Nolu Karar
      • 2020-47 nolu Karar
      • 2020-48 Nolu Karar
      • 2020-49 Nolu Karar
      • 2020-50 Nolu Karar
      • 2020-51 Nolu Karar
      • 2020-52 Nolu Karar
      • 2020-53 Nolu Karar
      • 2020-54 Nolu Karar
      • 2020-55 Nolu Karar
      • 2020-56 Nolu Karar
      • 2020-57 Nolu Karar
      • 2020-58 Nolu Karar
      • 2020-59 Nolu Karar
      • 2020-60 Nolu Karar
      • 2020-61 Nolu Karar
      • 2020-62 Nolu Karar
      • 2020-63 Nolu Karar
      • 2020-64 Nolu Karar
      • 2020-65 Nolu Karar
      • 2020-66 Nolu Karar
      • 2020-67 Nolu Karar
      • 2020-68 Nolu Karar
      • 2020-69 Sayılı Karar
      • 2020-70 Nolu Karar
      • 2020-71 Sayılı Karar
      • 2020-72 Sayılı Karar
      • 2020-73 Nolu Karar
      • 2020-74 Nolu Karar
      • 2020-75 Nolu Karar
      • 2020-76 Nolu Karar
      • 2020-77 Nolu Karar
      • 2020-78 Nolu Karar
      • 2020-79 Nolu Karar
      • 2020-80 Nolu Karar
      • 2020-81 Nolu Karar
      • 2020-82 Nolu Karar
      • 2020-83 Nolu Karar
      • 2020-84 Sayılı Karar
      • 2020-85 Nolu Karar
      • 2020-86 Nolu Karar
      • 2020-87 Nolu Karar
      • 2020-88 Nolu Karar
      • 2020-89 Nolu Karar
      • 2020-90 Sayılı Karar
      • 2020-91 Nolu Karar
      • 2020-92 Nolu Karar
      • 2020-93 Nolu Karar
      • 2020-94 Nolu Karar
      • 2020-95 Nolu Karar
      • 2020-96 Nolu Karar
      • 2020-97 Nolu Karar
      • 2020-98 Nolu Karar
      • 2020-99 Nolu Karar
      • 2020-100 Nolu Karar
      • 2020-101 Nolu Karar
      • 2020-102 Nolu Karar
      • 2020-103 Nolu Karar
      • 2020-104 Nolu Karar
      • 2020-105 Nolu Karar
      • 2020-106 Nolu Karar
      • 2020-107 Nolu Karar
      • 2020-108 Nolu Karar
      • 2020-109 Nolu Karar
      • 2020-110 Nolu Karar
      • 2020-111 Nolu Karar
      • 2020-112 Nolu Karar
      • 2020-113 Nolu Karar
    • İl Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
  • MERSİN
    • Şehrimiz
    • Kent Özeti
    • Tarih
    • Kültür Turizm
    • Nüfus
    • Ekonomi
    • Eğitim
    • Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Resmi Yazışma Kılavuzu
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırımlar
    • PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi
    • Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları
    • E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri
    • E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP
      • E-içişleri EBYS Entegre Kurumlar
      • E-Otoban Projesine Entegre Kurumlar
      • E-Belediye Projesini Kullanan Belediyeler
      • KEP Adresleri
    • Toplam Kalite Yönetimi
      • Kalite Politikamız
      • Misyonumuz
      • Vizyonumuz
      • Organizasyon Şeması
      • KYS Dökümanları
      • Müdürlükler
        • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
        • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
        • İdare ve Denetim Müdürlüğü
        • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
        • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
        • Protokol Şube Müdürlüğü
        • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
        • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
        • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
        • AB ve Dış İlişkiler Bürosu
        • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
        • Özel Kalem Müdürlüğü
        • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
        • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
    • Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İlanlar
    • Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
 

VALİ PEHLİVAN, 6 ŞUBAT DEPREMİ SONRASI AFET YÖNETİM VE KOORDİNASYONU KAPSAMINDA İLİMİZDE YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALARA İLİŞKİN BASIN TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRDİ

04.03.2023
Valimiz Ali Hamza Pehlivan, 6 Şubat'ta meydana gelen ve 11 İlimizi etkileyen deprem sonrasında İlimizde afet yönetim ve koordinasyonu kapsamında yürütülen çalışmalar; misafir edilen depremzede vatandaşlarımızın sağlık, barınma, iaşe, eğitim ve diğer tüm ihtiyaçlarına ilişkin olarak sunulan hizmetler ile planlanan çalışmalar hakkında basın toplantısı yaptı.
 
Vali Pehlivan, Valilik toplantı salonunda basın mensuplarının katıldığı toplantıda, 6 Şubat'ta meydana gelen ve 11 İlimizi etkileyen depremin Mersin İlimizde de hissedildiğini söyledi. Deprem sonrası ilgili birimlerce il genelinde hızlı bir tarama yapıldığı bilgisini veren Vali Pehlivan, herhangi bir can ve mal kaybının olmadığının tespit edildiğini belirtti. Ardından İçişleri Bakanlığı talimatı ile depremden en çok etkilenen illerden biri olan Hatay İli Kırıkhan İlçesinde Koordinatör Vali olarak görevlendirildiğini ifade eden Vali Pehlivan, 28 Şubat itibarıyla oradaki görevini tamamlayarak Mersin'e döndüğünü belirtti.
 
Bölgede gerçekten çok büyük bir doğal afetin meydana geldiğini ve bunun yol açtığı büyük acıların yaşandığını vurgulayan Pehlivan, "Böyle büyük bir depremi elbette ki büyük bir dayanışma ile birlik ve beraberlik içerisinde, devlet ve millet olarak kenetlenerek aşmak mümkün. Bu kenetlenmeyi sağlayıp afetin yol açtığı yaraları hep birlikte saracağız. Deprem nedeniyle hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah’dan rahmet diliyorum. Milletimizin başı sağolsun. Yaralılarımıza acil şifalar temenni ediyorum." diye konuştu.
 
"Mersin İlimize 23 bin 294 yaralı afetzede getirildi"
 
Devletin bütün kurumlarının ilk andan itibaren milletiyle birlikte kenetlenerek yaraların sarılması için büyük çaba gösterdiğini dile getiren Vali Pehlivan, Mersin'den deprem bölgesine 1.806 araç ve 3.922 personel gönderilerek çalışmalara destek sağlandığı, bunun dışında 581 tır ayni yardım ve 45.000 litre akaryakıt gönderildiği bilgisini verdi.  Mersin'in deprem bölgesine en yakın il olması nedeniyle özellikle yaralıların tedavisinin yapılması için buraya sevkiyatı konusunda da adeta bir üs haline geldiğini belirten Vali Pehlivan, "Depremden etkilenen illerden ilimize bugüne kadar toplamda 23.294 yaralı afetzede getirilerek sağlık birimlerimizden, hastanelerimizden hizmet alması sağlandı. Bu vatandaşlarımızdan 21.825'i tedavileri tamamlanarak taburcu edilmiştir. 149 afetzede vatandaşımızın ise halen yoğun bakımda tedavisi devam etmektedir. 18 afetzede müşahede altında, 513 afetzede daha ileri tetkik tedavileri için sevk edilmiş olup, 387 afetzede yataklı servislerde tedavi görmektedir. 424 vatandaşımız ise maalesef hayatını kaybetmiştir. " ifadelerini kullandı.
 
"Resmi kayıtlara göre 164.845 afetzede Mersin İlimizde barınıyor"
 
Deprem bölgesinden Mersin'e ilk etapta yoğun bir geliş olduğunu kaydeden Vali Pehlivan, hızlı bir planlama ile AFAD Başkanlığı başta olmak üzere ilgili bütün kurumlarla koordineli bir şekilde depremzede vatandaşlarımızın kurumların tesislerine yerleştirildiğini söyledi. Bu çerçevede Mersin'de kamu kurum ve kuruluşlarının misafirhanelerinde 2.693, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okul pansiyonlarında 4.140, Büyükşehir Belediyesi tesislerinde 3.062, Akdeniz Belediyesi tesislerinde 550, Yenişehir'de 689, Erdemli'de 55, Toroslar'da 42, Anamur'da 34 ve Tarsus Belediyesi tesislerinde 824 afetzedenin barındırıldığını ifade eden Pehlivan, "Belediye tesislerinde barındırılan afetzede sayısı toplamda 5.256'dır. Tabii Kredi Yurtlar Kurumuna bağlı öğrenci yurtları bu anlamda çok önemli bir fonksiyon üstlendi. KYK yurtlarında 10.290 vatandaşımız barındırılmaktadır. 1.221 kişiyi özel yurtlarda; otel, motel ve benzeri işletmelerde de 43.840 vatandaşımızı barındırıyoruz. Mersin'de ağırladığımız toplam depremzede sayımız 62.184’tür. Bunun dışında evlerde kalanlar var. Bize depremzede olarak kayıt yaptıran ve evlerde kalan afetzede sayısı da 97.405. Gerek evlerde kalan gerekse yurt,otel ve  misafirhanelerde kalanlarla birlikte toplam 164.845 afetzede şu anda resmi kayıtlarımıza göre Mersin İlimizde barınıyor." şeklinde konuştu.

Bu resmi kayıtların dışında Mersin'de bulunanların da olabileceğini söyleyen Vali Pehlivan, bununla ilgili bütün Kaymakamlıklarımızdan bir çalışma yapılmasını istediğini belirterek, "İlimiz normal şartlarda belli aylardan itibaren yazlıklara ve benzeri yerlere göç alan bir konumdaydı. Deprem afeti bu gelişleri öne almış gibi de görünüyor. Bu yönüyle de bir tespit yapacağız" açıklamasında bulundu.
 
“Mersin İlimizde 71.030 depremzede vatandaşımıza psikososyal destek sağlandı”
 
Vali Pehlivan, afet bölgesinden gelen ve Mersin İlimizde misafir edilen 71.030 depremzede vatandaşımıza Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü ve Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü afet psikososyal destek grupları tarafından psikososyal destek sağlandığını ifade etti.
 
"Mersin İlimizde hasarlı binalarda tespitler yapıldı"
 
Vali Pehlivan, Mersin İlimizde riskli binalara yönelik de çalışma yapıldığını belirtti: "Vatandaşlarımız tarafından yapılan başvurularda 3.095 binada Çevre Şehircilik Müdürlüğü ekiplerimiz tarafından hasar tespit çalışması yapıldı. Bu tespitler neticesinde 21 bina orta hasarlı, 244 bina az hasarlı, 2.830 bina da hasarsız olarak tespit edildi. Bu konuda arkadaşlarımızın sahadaki çalışmaları devam ediyor" dedi.
 
"Mersin İlimizde 59 okul boşaltıldı, 16 okulla ilgili yıkım kararı alındı"
 
Vali Pehlivan, Mersin İlimizde 430.000 civarında öğrenci bulunduğunu belirterek deprem bölgelerinden İlimize 18.801 öğrencinin nakil olarak geldiğini ve bu öğrencilerin okullara yerleştirilmesinin sağlandığını söyledi. Okulların depremden etkilenip etkilenmediği konusunda da çalışma yapıldığını aktaran Vali Pehlivan, şöyle devam etti:
 
"Çocuklarımızı kesinlikle riske etmeyecek şekilde bu okullarımızda fiziki şartlarla ilgili hasar tespit ekiplerimiz tarafından tespitler yapıldı. Toplam 453 okulumuzda hasar tespit çalışması yapıldı. Bu çalışmalar neticesinde 59 okulumuz hasarlı olduğundan boşaltıldı. 16 okulumuzla ilgili de yıkım kararı aldındı. Bu okullardaki öğrencilerimizi müsait olan okullara naklettik. Bu nedenle bazı okullarımızda öğrenci yoğunluğu yaşıyoruz. Milli Eğitim Bakanlığımız ile irtibat halinde hızlı bir şekilde planlama yaptık. Bu konuda da en kestirme yolun prefabrik okullar olacağını düşünüyoruz. Milli Eğitim Bakanlığımızın ve hayırseverlerimizin destekleriyle hızlı hareket edecek, prefabrik derslikler yapmak suretiyle yeni okul inşaatları tamamlanıncaya kadar okullarımızı rahatlatacağız."
 
"Evim Yuvan Olsun” projesi
 
'Evim Yuvan Olsun' projesi çerçevesinde Mersin'de 87 kişinin evini depremzedelere tahsis etmek için başvuruda bulunduğu bilgisini veren Vali Pehlivan, fahiş kira artışlarıyla ilgili ise "Kiraların orantısız ve kabul edilemez bir şekilde arttığını üzülerek takip ediyoruz. Bu durum hepimizi vicdanen rahatsız ediyor. İlgili kurumlarımız şu anda alanda tarama çalışmalarını yürütüyor. Bu konuda gerek vatandaşlarımızın şikayeti gerekse alanda yapılan taramalar,tespitler neticesinde hem gerekli idari işlemler yapılacak,yaptırımlar uygulanacak hem de adli olarak Cumhuriyet Başsavcılıklarına suç duyurusunda bulunulacaktır." dedi.

Vali Pehlivan,”Mersin İlimizde afet yönetim ve koordinasyonu kapsamındaki bütün iş ve işlemler ilgili kurumlarımızın işbirliğiyle etkin bir şekilde yerine getirilmektedir. Süreç kontrollü bir şekilde yürütülmektedir. Deprem sonrası, yurdumuzun dört bir tarafında olduğu gibi gerek depremden etkilenen illere destek veren, gerekse İlimize gelen depremzedelerin misafir edilmesi konusunda destek sağlayan bütün kurum,kuruluşlarımıza,kamu görevlilerimize,gönüllülerimize,meslek odaları,sivil toplum teşkilatları ve hayırseverlerimize, Mersinli hemşerilerimize, teşekkür ediyorum. 

En büyük dua ve dileğimiz bir daha afetlerin yaşanmamasıdır. Ancak ülkemizde pek çok afet türünün yaşanageldiği gerçeğinden hareketle bütün yönleriyle hazırlıklı olmanın hayati öneme haiz olduğunu bir kez daha hatırlatmak istiyorum.” dedi.
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • Resmi İlan Portalı
T.C. MERSİN VALİLİĞİ Akkent Mahallesi Hüseyin Okan Merzeci Bulvarı No:662 P.K. : 33160 Yenişehir / MERSİN
0324 341 1023
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız