Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz İzin Vekalet Durumları Valilik Birimleri Resmi İlan Portalı Basın Kuruluşları Listesi Kent Özeti Mevzuat İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları İl Protokol Listesi Tarihçe
  • MERSİN
    Şehrimiz Kent Özeti Tarih Kültür Turizm Nüfus Ekonomi Eğitim Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Resmi Yazışma Kılavuzu Kamu Hizmet Standartları Yatırımlar PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP Toplam Kalite Yönetimi Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İlanlar Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
°C
8
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Mersin Valisi
      • Vali Yardımcıları
        • Dr. Mehmet Ali ÖZKAN
        • Kadir OKATAN
        • İrfan DEMİRÖZ
        • Ahmet ÇIRAKOĞLU
        • Murat Çağrı ERDİNÇ
        • Ahmet Gazi KAYA
        • Nevzat ŞENGÖK
        • Mehmet SOĞUKPINAR
        • Turgay GÜLENÇ
      • Kaymakamlar
        • Anamur : Bilal BOZDEMİR
        • Akdeniz : Zeyit ŞENER
        • Aydıncık : Sançar Batuhan KURDU
        • Bozyazi :Tuncay TOPSAKALOĞLU
        • Çamlıyayla : Veli AVCI
        • Erdemli : Aydın TETİKOĞLU
        • Gülnar :Yusuf Ziya YAKTI
        • Mezitli : Turgay GÜLENÇ
        • Mut : İsa UĞUR
        • Silifke : Abdullah ASLANER
        • Tarsus : Mehmet Ali AKYÜZ
        • Toroslar : Mehmet SOĞUKPINAR
        • Yenişehir : Nevzat ŞENGÖK
    • İzin Vekalet Durumları
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
    • Resmi İlan Portalı
    • Basın Kuruluşları Listesi
    • Kent Özeti
    • Mevzuat
      • Valilik Genelgeleri
      • Koronavirüs Genelgeleri
      • Genel Emirler
      • Yönergeler
    • İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları
      • 2024-1 Nolu Karar
      • 2023-2 Nolu Karar
      • 2023-1 Nolu Karar
      • 2022-06 Nolu Karar
      • 2022-05 Nolu Karar
      • 2022-04 Nolu Karar
      • 2022-03 Nolu Karar
      • 2022-02 Nolu Karar
      • 2022-01 Nolu Karar
      • 2021-38 Nolu Karar
      • 2021-37 Nolu Karar
      • 2021-36 Nolu Karar
      • 2021-35 Nolu Karar
      • 2021-34 Nolu Karar
      • 2021-33 Nolu Karar
      • 2021-32 Nolu Karar
      • 2021-31 Nolu Karar
      • 2021-30 Nolu Karar
      • 2021-29 Nolu Karar
      • 2021-28 Nolu Karar
      • 2021-27 Nolu Karar
      • 2021-26 Nolu Karar
      • 2021-25 Nolu Karar
      • 2021-24 Nolu Karar
      • 2021-23 Nolu Karar
      • 2021-22 Nolu Karar
      • 2021-21 Nolu Karar
      • 2021-20 Nolu Karar
      • 2021-19 Nolu Karar
      • 2021-18 Nolu Karar
      • 2021-17 Nolu Karar
      • 2021-16 Nolu Karar
      • 2021-15 Nolu Karar
      • 2021-14 Nolu Karar
      • 2021-13 Nolu Karar
      • 2021-12 Nolu Karar
      • 2021-11 Nolu Karar
      • 2021-10 Nolu Karar
      • 2021-9 Nolu Karar
      • 2021-8 Nolu Karar
      • 2021-7 Nolu Karar
      • 2021-6 Nolu Karar
      • 2021-5 Nolu Karar
      • 2021-4 Nolu Karar
      • 2021-3 Nolu Karar
      • 2021-2 Nolu Karar
      • 2021-1 Nolu Karar
      • 2020-1 Nolu Karar
      • 2020-2 Nolu Karar
      • 2020-3 Nolu Karar
      • 2020-4 Nolu Karar
      • 2020-5 Nolu Karar
      • 2020-6 Nolu Karar
      • 2020-7 Nolu Karar
      • 2020-8 Nolu Karar
      • 2020-9 ve 10 Nolu Karar
      • 2020-11 Nolu Karar
      • 2020-12 ve 13 Nolu Karar
      • 2020-15 Nolu Karar
      • 2020-16 Nolu Karar
      • 2020-17 Nolu Karar
      • 2020-18 Nolu Karar
      • 2020-19 Nolu Karar
      • 2020-20 Nolu Karar
      • 2020-21 Nolu Karar
      • 2020-22 Nolu Karar
      • 2020-23 Nolu Karar
      • 2020-24 Nolu Karar
      • 2020-25 Nolu Karar
      • 2020-26 Nolu Karar
      • 2020-27 Nolu Karar
      • 2020-28 Nolu Karar
      • 2020-29 Nolu Karar
      • 2020-30 Nolu Karar
      • 2020-31 Nolu Karar
      • 2020-32 Nolu Karar
      • 2020-33 Nolu Karar
      • 2020-34 Nolu Karar
      • 2020-35 Nolu Karar
      • 2020-36 Nolu Karar
      • 2020-37 Nolu Karar
      • 2020-38 Nolu Karar
      • 2020-39 Nolu Karar
      • 2020-40 Nolu Karar
      • 2020-41 Nolu Karar
      • 2020-42 Nolu Karar
      • 2020-43 Nolu Karar
      • 2020-44 Nolu Karar
      • 2020-45 Nolu Karar
      • 2020-46 Nolu Karar
      • 2020-47 nolu Karar
      • 2020-48 Nolu Karar
      • 2020-49 Nolu Karar
      • 2020-50 Nolu Karar
      • 2020-51 Nolu Karar
      • 2020-52 Nolu Karar
      • 2020-53 Nolu Karar
      • 2020-54 Nolu Karar
      • 2020-55 Nolu Karar
      • 2020-56 Nolu Karar
      • 2020-57 Nolu Karar
      • 2020-58 Nolu Karar
      • 2020-59 Nolu Karar
      • 2020-60 Nolu Karar
      • 2020-61 Nolu Karar
      • 2020-62 Nolu Karar
      • 2020-63 Nolu Karar
      • 2020-64 Nolu Karar
      • 2020-65 Nolu Karar
      • 2020-66 Nolu Karar
      • 2020-67 Nolu Karar
      • 2020-68 Nolu Karar
      • 2020-69 Sayılı Karar
      • 2020-70 Nolu Karar
      • 2020-71 Sayılı Karar
      • 2020-72 Sayılı Karar
      • 2020-73 Nolu Karar
      • 2020-74 Nolu Karar
      • 2020-75 Nolu Karar
      • 2020-76 Nolu Karar
      • 2020-77 Nolu Karar
      • 2020-78 Nolu Karar
      • 2020-79 Nolu Karar
      • 2020-80 Nolu Karar
      • 2020-81 Nolu Karar
      • 2020-82 Nolu Karar
      • 2020-83 Nolu Karar
      • 2020-84 Sayılı Karar
      • 2020-85 Nolu Karar
      • 2020-86 Nolu Karar
      • 2020-87 Nolu Karar
      • 2020-88 Nolu Karar
      • 2020-89 Nolu Karar
      • 2020-90 Sayılı Karar
      • 2020-91 Nolu Karar
      • 2020-92 Nolu Karar
      • 2020-93 Nolu Karar
      • 2020-94 Nolu Karar
      • 2020-95 Nolu Karar
      • 2020-96 Nolu Karar
      • 2020-97 Nolu Karar
      • 2020-98 Nolu Karar
      • 2020-99 Nolu Karar
      • 2020-100 Nolu Karar
      • 2020-101 Nolu Karar
      • 2020-102 Nolu Karar
      • 2020-103 Nolu Karar
      • 2020-104 Nolu Karar
      • 2020-105 Nolu Karar
      • 2020-106 Nolu Karar
      • 2020-107 Nolu Karar
      • 2020-108 Nolu Karar
      • 2020-109 Nolu Karar
      • 2020-110 Nolu Karar
      • 2020-111 Nolu Karar
      • 2020-112 Nolu Karar
      • 2020-113 Nolu Karar
    • İl Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
  • MERSİN
    • Şehrimiz
    • Kent Özeti
    • Tarih
    • Kültür Turizm
    • Nüfus
    • Ekonomi
    • Eğitim
    • Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Resmi Yazışma Kılavuzu
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırımlar
    • PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi
    • Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları
    • E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri
    • E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP
      • E-içişleri EBYS Entegre Kurumlar
      • E-Otoban Projesine Entegre Kurumlar
      • E-Belediye Projesini Kullanan Belediyeler
      • KEP Adresleri
    • Toplam Kalite Yönetimi
      • Kalite Politikamız
      • Misyonumuz
      • Vizyonumuz
      • Organizasyon Şeması
      • KYS Dökümanları
      • Müdürlükler
        • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
        • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
        • İdare ve Denetim Müdürlüğü
        • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
        • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
        • Protokol Şube Müdürlüğü
        • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
        • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
        • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
        • AB ve Dış İlişkiler Bürosu
        • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
        • Özel Kalem Müdürlüğü
        • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
        • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
    • Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İlanlar
    • Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
 

VALİ ALİ HAMZA PEHLİVAN, TÜRKİYE’DE İLK OLAN AKIL VE ZEKÂ OYUNLARI KÖYÜ’NÜN AÇILIŞINI GERÇEKLEŞTİRDİ

28.11.2024

Valimiz Ali Hamza Pehlivan, İlimiz Silifke İlçesi Gülümpaşalı Mahallesi’nde atıl durumda olan İlkokul binası ve bahçesinde, Silifke Kaymakamlığı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüzün koordinasyonunda, Medcem Madencilik ve Yapı Malzemeleri Şirketinin destekleriyle kurulan; çocuklarımızın, gençlerimizin ve her yaşta vatandaşımızın zeka ve strateji yeteneklerini geliştirebileceği Medcem Akıl ve Zekâ Oyunları Köyü’nün açılışını gerçekleştirdi.

Proje kapsamında atıl durumda olan Gülümpaşalı İlkokulu Medcem Firması tarafından yenilendi, gerekli donanım malzemeleri ve eğitim materyalleri temin edilerek eğitime hazır hale getirildi. Bu özel projede verilecek eğitimlerle, çocuklarımıza stratejik düşünme, problem çözme ve strateji geliştirme becerileri kazandırılacak yarışma programları düzenlenecektir.

Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı’nın okunması ile başlayan programda bir konuşma gerçekleştiren Vali Pehlivan; “Bugün açılışını yapacağımız Akıl ve Zekâ Oyunları Köyü’nün; Mersin’imize, Silifke İlçemize, öğretmenlerimize, öğrencilerimize ve kıymetli hemşehrilerimize hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum. 

Akıl ve Zekâ Oyunları Köyü, adından da anlaşılacağı gibi buradan faydalanacak olan her yaştan, her okuldan öğrencilerimizin ve vatandaşlarımızın faydalı bir şeylerle meşgul olması ve bu meşgaleyle birlikte kendi zihinsel gelişimlerine, düşünme kapasitelerine katkı yapacak bir uygulama ve önemli bir merkezdir. 

Proje, Türkiye’de Bir İlktir. 

Türkiye'de de ilk defa böyle bir merkez kuruluyor. Akıl ve zekâ oyunları sınıfları olmakla birlikte bütüncül bir merkez olması itibariyle de bu proje ayrı bir önem ifade ediyor. 

Akıl ve zekâ oyunları deyip geçmemek lazım. Akıl ve zekâ oyunlarının onlarca, yüzlerce çeşidi var. Abluka, hanoi kuleleri, motif, ahşap yapılar gibi 50’den fazla kutu oyunu, sudoku, apartman sudoku, metaforms, colours, kare karalamaca gibi onlarca kâğıt kalem oyunu ve çemberbaz, denge kulesi, renkli kuyular, boru hattı mücadelesi, pomela gibi bahçe oyunları bulunmaktadır. Bunları sadece oyun olarak ifade etmek belki biraz hafif kalıyor ama bunların hepsi zihinsel gelişimin yansımalarıdır. Tarihsel süreç içerisinde oluşturulan, üretilen ve bütünleştirilen zekâ atraksiyonlarına vesile olan oyunlardır. 

Bu oyunlar sayesinde çocuklarımız zihinsel ve muhakeme kapasitelerini, problem çözme ve işlemleri zihinlerinden yapma yeteneklerini geliştiriyorlar. Akıl oyunları; birlikte hareket etmek, tahammül gücünü arttırmak, zorluklar karşısında sabretmek, mücadele etmek, yılmamak, vazgeçmemek gibi birçok yeteneğin gelişmesine, pekişmesine sebep oluyor. 

Yapay Zekâyı Yönlendirecek Kapasitede Zihinler Yetiştirmek Gerekmektedir.

Dünyada artık yapay zekâdan bahsediliyor. Yapay zekâ elbette ki bir insan ürünü ancak insan zihni tarafından gerektiği şekilde kontrol altında tutulamazsa insanı bile alt edecek noktaya gelebilir. Peki bunun için ne yapmak gerekir? Yapay zekâyı yönlendirecek kapasitede zihinler yetiştirmek gerekir. Akıl ve zekâ oyunları bu manada bir yöntemdir. Çocuklarımız, gençlerimiz zekâlarını zorlayacak ve geliştirecek meşgalelerle iştigal ederlerse yapay zekâyla ilgili yönlendirmeyi ve bu konudaki çalışmaları da kontrol altında tutabileceklerdir. Yapay zekânın insanları yönlendirmesi söz konusu olmayacak ve insanların yapay zekayı yönlendirmesi veya yapay zekâ ile hedeflenen noktalara erişilmesine katkı sağlayacaktır. Bu yönüyle de önem arz etmektedir. 

Bu sene eğitim öğretim yılına Sayın Cumhurbaşkanımızın himayelerinde, Millî Eğitim Bakanlığımızın koordinasyonunda birtakım yeni başlıklarla başladık. Bunlardan birincisi Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ydi. Bu modelle ilgili çeşitli çalışmalar, seminerler, eğitim faaliyetleri yapıldı. Mersin İlimizde de Millî Eğitim Müdürlüğü idarecileri, okul idarecileri ve öğretmenlerimizin dahil olduğu eğitim projeleri, programları yapıldı ve uygulamaya konuldu. Bu uygulama içerisinde öğrencilerin müfredat yükünü yeniden düzenleme, hafifletme gibi müfredat değişikliklerinin yanında ‘yaparak, yaşayarak öğrenme’ gibi önemli başlıklarımız var. 

Çocuklarımız bilgiyi öğrenmekle kalmayıp idrak etsin istiyoruz. İdrak etsin, temel oluştursun ve onun üzerine yeni bilgileri inşa etsin. Gerektiği zaman da gerektiği kadar bilgiyi alsın. Süreç içerisinde ihtiyaç duyduğu diğer bilgileri de vakti zamanı geldiğinde edinsin ve taşıyabileceği kadar yük, öğrencilerimize verilsin. Bunun yanında yeni fikirler ortaya koyabilecek, proje geliştirebilecek ve bu konuda var olan yeteneklerini geliştirebilecek de bir ortam sağlansın. Bu bağlamda, Akıl ve Zekâ Oyunları Köyü de önemli bir örnek teşkil ediyor.

Millî Eğitim Bakanlığımızın, bu sene yeni eğitim öğretim sezonuna dair ilkeleri belirlediği 2. başlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Politika Belgesi’dir. Açılışını gerçekleştirdiğimiz akıl ve zekâ oyunlarını bir yönüyle buraya da dahil edebiliriz. Biz çocuklarımızın iyi meslek sahibi olmasını istiyoruz.  Yaptığı meslekte en iyisi olmasını istiyoruz. 

Herkesin Bir Mesleği Olmalı. 

Mesleki ve Teknik Eğitim Politika Belgesi’nin genel başlığı budur. ‘Herkesin bir mesleği olmalı’ temasından hareketle bunu yapmak için bilgiye sahip olmak, bununla da kalmayıp bilgiyi uygulayabilen ve geliştirebilen nesiller yetiştirmemiz gerekiyor. Bir yönüyle de gençlerimizin teknolojiyi kullanması, iş ve işlemlerini yaparken daha çabuk, hızlı mesafe almak adına sağlanan çağın gerektirdiği teknik donanımı, bilgisayar kapasitelerini, dijital kapasiteleri, yöntemleri, yolları, imkânları kullansın. Ama bunu sadece kullanan değil yapan, üreten olsun istiyoruz. Mersin İlimizde de çok şükür bunun somut örneklerini yaşıyoruz. 

Son 3 yıldır teknoloji projelerinde en çok proje üreten il Mersin’dir. Bunu gururla ifade ediyoruz. TEKNOFEST 2024 kapsamında; öğrencilerimiz 164.276 proje üretti. İnanıyorum ki ilçeler içerisinde de Silifke İlçemiz bu merkez ve benzeri çalışmalarla proje kapasitesini daha da arttıracaktır. Bu merkezi kurmamızda Medcem Madencilik ve Yapı Malzemeleri San. Tic. A.Ş firması, diğer birçok alanda olduğu gibi katkısını esirgemedi. Öncelikle Medcem Madencilik ve Yapı Malzemeleri San. Tic. A.Ş Genel Müdürü Mehmet Ali Ceylan Bey'in şahsında Medcem Madencilik ve Yapı Malzemeleri San. Tic. A.Ş firmasına teşekkür ediyorum. 

Silifke İlçemizde yaklaşık bir buçuk yıl önce de otizmli çocuklarımız için bir merkez açmıştık. Çok anlamlı bir merkezdi. Spor ve eğitim alanlarından oluşan bu merkez çok güzel bir yatırımdı. Başta Silifke İlçemiz olmak üzere ağırlıklı olarak eğitim, sağlık gibi hizmetlere, yurt genelinde olduğu gibi burada da firmalarının olması hasebiyle destek sağlıyorlar. Bu merkezin kurulmasında da sağ olsunlar destek sağladılar. Bu organizasyonu İlçemizde Kaymakamımız, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz görüşerek, konuşarak geliştirdiler. İlçemize yakışan oldu, güzel oldu.

Bugün resmi açılışını hep birlikte yapıyoruz. 2024-2025 eğitim- öğretim yılı ekim ayında faaliyete başlayan köy; bini aşkın öğrencimizle etkinlik gerçekleştirmiştir. Son olarak kasım ayındaki ara tatilde 50’nin üzerinde öğretmenimizde burada eğitim almışlar. Öğretmenlerimizin de buradan faydalanması önemlidir. 

Bu duygularla Akıl ve Zekâ Oyunları merkezimizin hayırlı uğurlu olmasını diliyor, emeği geçen herkese a'dan z'ye teşekkür ediyorum. Rüzgârlı kısmen de soğuk olan bugünde bu merkez hem içimizi ısıttı, hem de zihnimizi ısıtıyor. Merkezimizin İlimize, İlçemize öğretmenlerimize, öğrencilerimize ve vatandaşlarımıza hayırlı uğurlu olmasını diliyorum.’’ dedi.

Açılış töreninde, Medcem Madencilik ve Yapı Malzemeleri San. Tic. A.Ş Genel Müdürü Mehmet Ali Ceylan, Silifke İlçe Milli Eğitim Müdürü Fevzi Kültigin Eroğlu da birer konuşma gerçekleştirdi. 

Silifke Yöresi Halk Oyunları gösterisinin ardından Vali Pehlivan, beraberindekiler ile birlikte açılış kurdelesini kesti. Vali Pehlivan daha sonra Akıl ve Zekâ Oyunları Köyü sınıflarını gezdi, sınıfta bulunan öğrenciler ile bir süre sohbet etti, yürütülen çalışmalar hakkında bilgiler aldı. 

Programa; Silifke Kaymakamı Abdullah Aslaner, Belediye Başkanı Mustafa Turgut, İl Milli Eğitim Müdürü Fazilet Durmuş, AK Parti Silifke İlçe Başkanı Mehmet Emin Kurt, İlçe Protokolü, öğretmen ve öğrenciler katıldı.
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • Resmi İlan Portalı
T.C. MERSİN VALİLİĞİ Akkent Mahallesi Hüseyin Okan Merzeci Bulvarı No:662 P.K. : 33160 Yenişehir / MERSİN
0324 341 1023
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız