Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz İzin Vekalet Durumları Valilik Birimleri Resmi İlan Portalı Basın Kuruluşları Listesi Kent Özeti Mevzuat İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları İl Protokol Listesi Tarihçe
  • MERSİN
    Şehrimiz Kent Özeti Tarih Kültür Turizm Nüfus Ekonomi Eğitim Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Resmi Yazışma Kılavuzu Kamu Hizmet Standartları Yatırımlar PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP Toplam Kalite Yönetimi Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İlanlar Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
°C
13
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Mersin Valisi
      • Vali Yardımcıları
        • Dr. Mehmet Ali ÖZKAN
        • Kadir OKATAN
        • İrfan DEMİRÖZ
        • Ahmet ÇIRAKOĞLU
        • Murat Çağrı ERDİNÇ
        • Ahmet Gazi KAYA
        • Nevzat ŞENGÖK
        • Mehmet SOĞUKPINAR
        • Turgay GÜLENÇ
      • Kaymakamlar
        • Anamur : Bilal BOZDEMİR
        • Akdeniz : Zeyit ŞENER
        • Aydıncık : Sançar Batuhan KURDU
        • Bozyazi :Tuncay TOPSAKALOĞLU
        • Çamlıyayla : Veli AVCI
        • Erdemli : Aydın TETİKOĞLU
        • Gülnar :Yusuf Ziya YAKTI
        • Mezitli : Turgay GÜLENÇ
        • Mut : İsa UĞUR
        • Silifke : Abdullah ASLANER
        • Tarsus : Mehmet Ali AKYÜZ
        • Toroslar : Mehmet SOĞUKPINAR
        • Yenişehir : Nevzat ŞENGÖK
    • İzin Vekalet Durumları
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
    • Resmi İlan Portalı
    • Basın Kuruluşları Listesi
    • Kent Özeti
    • Mevzuat
      • Valilik Genelgeleri
      • Koronavirüs Genelgeleri
      • Genel Emirler
      • Yönergeler
    • İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları
      • 2024-1 Nolu Karar
      • 2023-2 Nolu Karar
      • 2023-1 Nolu Karar
      • 2022-06 Nolu Karar
      • 2022-05 Nolu Karar
      • 2022-04 Nolu Karar
      • 2022-03 Nolu Karar
      • 2022-02 Nolu Karar
      • 2022-01 Nolu Karar
      • 2021-38 Nolu Karar
      • 2021-37 Nolu Karar
      • 2021-36 Nolu Karar
      • 2021-35 Nolu Karar
      • 2021-34 Nolu Karar
      • 2021-33 Nolu Karar
      • 2021-32 Nolu Karar
      • 2021-31 Nolu Karar
      • 2021-30 Nolu Karar
      • 2021-29 Nolu Karar
      • 2021-28 Nolu Karar
      • 2021-27 Nolu Karar
      • 2021-26 Nolu Karar
      • 2021-25 Nolu Karar
      • 2021-24 Nolu Karar
      • 2021-23 Nolu Karar
      • 2021-22 Nolu Karar
      • 2021-21 Nolu Karar
      • 2021-20 Nolu Karar
      • 2021-19 Nolu Karar
      • 2021-18 Nolu Karar
      • 2021-17 Nolu Karar
      • 2021-16 Nolu Karar
      • 2021-15 Nolu Karar
      • 2021-14 Nolu Karar
      • 2021-13 Nolu Karar
      • 2021-12 Nolu Karar
      • 2021-11 Nolu Karar
      • 2021-10 Nolu Karar
      • 2021-9 Nolu Karar
      • 2021-8 Nolu Karar
      • 2021-7 Nolu Karar
      • 2021-6 Nolu Karar
      • 2021-5 Nolu Karar
      • 2021-4 Nolu Karar
      • 2021-3 Nolu Karar
      • 2021-2 Nolu Karar
      • 2021-1 Nolu Karar
      • 2020-1 Nolu Karar
      • 2020-2 Nolu Karar
      • 2020-3 Nolu Karar
      • 2020-4 Nolu Karar
      • 2020-5 Nolu Karar
      • 2020-6 Nolu Karar
      • 2020-7 Nolu Karar
      • 2020-8 Nolu Karar
      • 2020-9 ve 10 Nolu Karar
      • 2020-11 Nolu Karar
      • 2020-12 ve 13 Nolu Karar
      • 2020-15 Nolu Karar
      • 2020-16 Nolu Karar
      • 2020-17 Nolu Karar
      • 2020-18 Nolu Karar
      • 2020-19 Nolu Karar
      • 2020-20 Nolu Karar
      • 2020-21 Nolu Karar
      • 2020-22 Nolu Karar
      • 2020-23 Nolu Karar
      • 2020-24 Nolu Karar
      • 2020-25 Nolu Karar
      • 2020-26 Nolu Karar
      • 2020-27 Nolu Karar
      • 2020-28 Nolu Karar
      • 2020-29 Nolu Karar
      • 2020-30 Nolu Karar
      • 2020-31 Nolu Karar
      • 2020-32 Nolu Karar
      • 2020-33 Nolu Karar
      • 2020-34 Nolu Karar
      • 2020-35 Nolu Karar
      • 2020-36 Nolu Karar
      • 2020-37 Nolu Karar
      • 2020-38 Nolu Karar
      • 2020-39 Nolu Karar
      • 2020-40 Nolu Karar
      • 2020-41 Nolu Karar
      • 2020-42 Nolu Karar
      • 2020-43 Nolu Karar
      • 2020-44 Nolu Karar
      • 2020-45 Nolu Karar
      • 2020-46 Nolu Karar
      • 2020-47 nolu Karar
      • 2020-48 Nolu Karar
      • 2020-49 Nolu Karar
      • 2020-50 Nolu Karar
      • 2020-51 Nolu Karar
      • 2020-52 Nolu Karar
      • 2020-53 Nolu Karar
      • 2020-54 Nolu Karar
      • 2020-55 Nolu Karar
      • 2020-56 Nolu Karar
      • 2020-57 Nolu Karar
      • 2020-58 Nolu Karar
      • 2020-59 Nolu Karar
      • 2020-60 Nolu Karar
      • 2020-61 Nolu Karar
      • 2020-62 Nolu Karar
      • 2020-63 Nolu Karar
      • 2020-64 Nolu Karar
      • 2020-65 Nolu Karar
      • 2020-66 Nolu Karar
      • 2020-67 Nolu Karar
      • 2020-68 Nolu Karar
      • 2020-69 Sayılı Karar
      • 2020-70 Nolu Karar
      • 2020-71 Sayılı Karar
      • 2020-72 Sayılı Karar
      • 2020-73 Nolu Karar
      • 2020-74 Nolu Karar
      • 2020-75 Nolu Karar
      • 2020-76 Nolu Karar
      • 2020-77 Nolu Karar
      • 2020-78 Nolu Karar
      • 2020-79 Nolu Karar
      • 2020-80 Nolu Karar
      • 2020-81 Nolu Karar
      • 2020-82 Nolu Karar
      • 2020-83 Nolu Karar
      • 2020-84 Sayılı Karar
      • 2020-85 Nolu Karar
      • 2020-86 Nolu Karar
      • 2020-87 Nolu Karar
      • 2020-88 Nolu Karar
      • 2020-89 Nolu Karar
      • 2020-90 Sayılı Karar
      • 2020-91 Nolu Karar
      • 2020-92 Nolu Karar
      • 2020-93 Nolu Karar
      • 2020-94 Nolu Karar
      • 2020-95 Nolu Karar
      • 2020-96 Nolu Karar
      • 2020-97 Nolu Karar
      • 2020-98 Nolu Karar
      • 2020-99 Nolu Karar
      • 2020-100 Nolu Karar
      • 2020-101 Nolu Karar
      • 2020-102 Nolu Karar
      • 2020-103 Nolu Karar
      • 2020-104 Nolu Karar
      • 2020-105 Nolu Karar
      • 2020-106 Nolu Karar
      • 2020-107 Nolu Karar
      • 2020-108 Nolu Karar
      • 2020-109 Nolu Karar
      • 2020-110 Nolu Karar
      • 2020-111 Nolu Karar
      • 2020-112 Nolu Karar
      • 2020-113 Nolu Karar
    • İl Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
  • MERSİN
    • Şehrimiz
    • Kent Özeti
    • Tarih
    • Kültür Turizm
    • Nüfus
    • Ekonomi
    • Eğitim
    • Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Resmi Yazışma Kılavuzu
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırımlar
    • PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi
    • Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları
    • E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri
    • E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP
      • E-içişleri EBYS Entegre Kurumlar
      • E-Otoban Projesine Entegre Kurumlar
      • E-Belediye Projesini Kullanan Belediyeler
      • KEP Adresleri
    • Toplam Kalite Yönetimi
      • Kalite Politikamız
      • Misyonumuz
      • Vizyonumuz
      • Organizasyon Şeması
      • KYS Dökümanları
      • Müdürlükler
        • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
        • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
        • İdare ve Denetim Müdürlüğü
        • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
        • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
        • Protokol Şube Müdürlüğü
        • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
        • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
        • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
        • AB ve Dış İlişkiler Bürosu
        • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
        • Özel Kalem Müdürlüğü
        • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
        • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
    • Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İlanlar
    • Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
 

VALİ ALİ HAMZA PEHLİVAN, SEÇİM GÜVENLİĞİ İLE İLGİLİ BASIN TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRDİ,AÇIKLAMALARDA BULUNDU

26.03.2024
 
Valimiz Ali Hamza Pehlivan, 31 Mart 2024 tarihinde gerçekleştirilecek olan Mahalli İdareler Genel Seçimi ile ilgili olarak, İlimizde alınan güvenlik tedbirlerine ilişkin basın toplantısı gerçekleştirdi.
 
Vali Pehlivan, Suphi Öner Öğretmenevinde düzenlenen toplantıda yaptığı açıklamada; “Değerli basın mensupları, bilindiği üzere, Mahalli İdareler ile Mahalle Muhtarlıkları ve İhtiyar Heyetleri Seçimi 31 Mart 2024 Pazar günü yapılacaktır. Yüksek Seçim Kurulu tarafından belirlenen Seçim Takvimi, 01.12.2023 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanmış olup, seçim süreci bu takvim doğrultusunda işlemektedir. Seçimlerin başlamasından sona ermesine kadar seçimin düzen içinde yönetimi ile ilgili bütün işlemleri yapma, yaptırma, seçim süresince ve seçimden sonra ortaya çıkabilecek bütün şikayetleri ve itirazları değerlendirme ve karara bağlama yetkisi ve görevi Anayasamızın 79’uncu maddesine göre Yüksek Seçim Kurulu’na verilmiştir. Bu görev, Yüksek Seçim Kurulu’nun denetiminde İl ve İlçe Seçim Kurulları tarafından yürütülmektedir.
 
Seçim sürecinde herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesi için seçim kurulları tarafından alınan ve yayımlanan kararlar titizlikle takip edilmekte ve bu kararlar doğrultusunda işlem yapılmaktadır.
 
Seçim ile ilgili mevzuat hükümleri idareye de birtakım görevler tevdi etmektedir. Seçim takvimimin açıklandığı tarihten itibaren, Mersin İlimizde seçimlerin huzur ve güven ortamı içerisinde yürütülmesi amacıyla geçmiş dönemlerdeki tecrübelerden de istifade edilerek ve mahallin şartları dikkate alınarak gerekli tedbirler planlanmıştır. 
 
Vali başkanlığında, Vali Yardımcıları, Kaymakamlar, kolluk birim amirleri ve ilgili diğer yetkililerin katılımıyla seçim güvenlik toplantıları gerçekleştirilmiş, risk analizleri yapılarak görev alacak personelin sorumlulukları ve görev alanları belirtilmek suretiyle İl Seçim Güvenlik Planları hazırlanmıştır.
 
Seçim güvenliği ve buna yönelik tedbirler oy verme günü öncesi ile oy verme günü ve sonrası olmak üzere iki ana başlıkta ele alınmıştır. İdarenin genel olarak vazifesi, seçim takviminin sağlıklı bir şekilde işlemesi ve sonuçlandırılması için Seçim Kurulları ile irtibat halinde, sürecin sorunsuz bir şekilde yürütülmesi maksadıyla; güvenlik, personel, araç, gereç ve benzeri konularda gerekli desteği vermek; vatandaşlarımızın özgür iradesini sağlıklı şekilde, herhangi bir aksaklığa, herhangi bir güvenlik zafiyetine meydan vermeden sandığa yansıtabileceği ortamı sağlamaktır.
 
İl ve İlçe Seçim Kurullarından aldığımız bilgilere göre 31 Mart 2024 tarihinde yapılacak olan Mahalli İdareler Seçimlerinde, Mersin İlimiz genelinde;
  • 13 İlçemizde,
  • 806 Mahallemizde, 
  • 906 sandık bölgesinde, 
  • 4.455 sandıkta, toplam 1.387.345 vatandaşımız oy kullanacaktır. 
Oy verme işlemi 906 binada kurulacak olan 4.455 sandıkta gerçekleşecektir.
 
Seçim günü; 
7.035 İl Emniyet Müdürlüğü personeli, 2.630 İl Jandarma Komutanlığı personeli, 193 Sahil Güvenlik Komutanlığı personeli olmak üzere, toplam 9.858 güvenlik personelimiz, 1.492 araç görev alacaktır.
 
Hava araçlarımız, gemilerimiz, botlarımız, motorize ekiplerimiz alınan güvenlik tedbirlerine, görev yapacak olan ekiplere yardımcı olacaktır.
 
Güvenlik ve Asayiş Koordinasyon Merkezi (GAMER) birimlerimiz, jandarma istihbarat ve emniyet istihbarat birimlerimiz, bütün güvenlik kamera sistemlerimiz vasıtasıyla bu süreç takip edilecektir.112 Çağrı Merkezimiz bütün personelleriyle her zaman olduğu gibi 7 gün 24 saat esaslı olarak çalışmalarını sürdürecektir.
 
Gerek hassas kişi ve yerlerin gerek enerji altyapısına dair önem arz eden yerlerin korunması gerek kampanya dönemindeki güvenlik hususlarının takibi gerekse olası provokatif eylemlere ilişkin olarak ilgili bütün birimlerimiz ve personelimiz tam kapasite ile görevi başında bulunacaktır.
 
 Seçim takvimi açıklanmasını müteakip;
 
• Seçim günü görev alacak tüm personele seçim güvenliği eğitimi verilmiştir.
• Seçim sürecini takip etmek maksadıyla Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi (GAMER) bünyesinde 25 kişiden oluşan İl Seçim Koordinasyon Merkezi kurulmuştur. GAMER 7/24 esaslı faaliyet göstermektedir.
• İl Emniyet Müdürlüğü ve İl Jandarma Komutanlığı bünyesinde, il merkezi ve 13 ilçemizde Seçim Harekat Merkezleri oluşturulmuştur.
• Plaka Tanıma Sistemleri (PTS) ile Kent Güvenlik Yönetim Sistemleri (KGYS) bünyesindeki kamera izleme sitemlerinden etkin şekilde faydalanılmaktadır.
• Siyasi Parti binaları ve Seçim Bürolarında gerekli emniyet tedbirleri planlanmıştır.
• Olası provokatif girişimlere yönelik kolluk birimleri tarafından önleyici çalışmalar ile gerekli takip yapılmaktadır.
• Siyasi Parti temsilcilerinin yapmış olduğu açık ve kapalı yer toplantılarında (esnaf ziyaretleri, miting vb.) gereken tedbirler alınmaktadır.
• Oy pusulalarının dağıtımı sırasında İlçe Seçim Kurullarının bulunduğu Adliye binalarında 24 saat esasına göre emniyet tedbirleri alınacaktır.
• Sandıkların konulduğu bina ve yapıların dış çevresinde yeteri kadar ihtiyati güvenlik kuvveti bulundurulacaktır.
• Seçim güvenliğine yönelik sandık alanlarında kamera sistemlerinin çalışır halde bulundurulması sağlanacak, elektrik kesintilerine karşı gerekli önlemler alınacaktır.
• Oy verme işlemlerinin özgür ve güvenli bir şekilde gerçekleşmesini sağlamak amacıyla, sandığın konulduğu bina ve yapıya açılan yollar önceden kontrol edilecek, toplumsal olaylara mahal verilmeyecek, asayiş ve güvenliği etkilemesi muhtemel bütün olumsuzluklara karşı tedbir alınacak, vatandaşlarımızın huzurunun bozulmasına müsaade edilmeyecektir.
 
Oy verme günü ve sonrasında;
 
• Genel asayiş ve emniyeti muhafaza etmekle görevli olanlar dışındakilerin ruhsatlı dahi olsa silah taşınması yasak olduğundan, bu konuda gerekli yasal takip ve kontroller yapılacaktır.
• Oy verme günü bütün umumi eğlence yerleri oy verme süresince kapalı tutulacak, eğlence yeri niteliğine haiz lokantalarda sadece yemek verilmesine müsaade edilerek, 298 sayılı Kanunu’nun 79. maddesi titizlikle uygulanacaktır.
• Sandık kurulunca hazırlanan mühürlü torba ve sandık kurulu mührünün sandık kurulu başkanı ile en az iki üye tarafından en kısa zamanda, İlçe Seçim Kurulu başkanlığına teslim edilmesi için gerekli emniyet tedbirleri alınacaktır.
• Güzergahlarda gerekli trafik tedbirleri alınarak yolun sürekli trafiğe açık olması sağlanacaktır.
• Oy pusulalarının yer aldığı torbaların muhafaza edileceği binalarda gerekli güvenlik tedbirleri alınacaktır.
• Oy pusulalarının yer aldığı torbaların muhafaza edileceği binalarda çevre aydınlatması ve kamera sistemlerinin çalışır vaziyette olması için gerekli tedbirler alınacaktır.
 
Seçim takvimi başladığı günden bugüne Yüksek Seçim Kurulunun kararları, tebliğleri, talimatları, İçişleri Bakanlığımızın tedbirlere ilişkin talimatları takip edilmekte, sorumlu birimler ve personeli bilgilendirilmekte, uygulamalar bu doğrultuda yapılmaktadır. Bu bağlamda, Mersin İlimizde seçim sürecine ilişkin bütün tedbirleri aldığımızı, gerekli araç ve personel görevlendirmesini yaptığımızı bir kere daha ifade ediyor, huzur ve esenlik içinde bir seçim sürecinin yaşanmasını dileğiyle toplantımıza iştiraklerinizden dolayı teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı.
 
Toplantıya, Vali Yardımcısı Adem Yılmaz, İlçe Kaymakamları, İl Emniyet Müdürü Kamil Karabörk, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Ercan Atasoy, Sahil Güvenlik Akdeniz Bölge Komutanı Tuğamiral Oğuz Bavbek, İlçe Emniyet Müdürleri, İlçe Jandarma Komutanları ve basın mensupları katıldı.
 
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • Resmi İlan Portalı
T.C. MERSİN VALİLİĞİ Akkent Mahallesi Hüseyin Okan Merzeci Bulvarı No:662 P.K. : 33160 Yenişehir / MERSİN
0324 341 1023
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız