Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz İzin Vekalet Durumları Valilik Birimleri Resmi İlan Portalı Basın Kuruluşları Listesi Kent Özeti Mevzuat İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları İl Protokol Listesi Tarihçe
  • MERSİN
    Şehrimiz Kent Özeti Tarih Kültür Turizm Nüfus Ekonomi Eğitim Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Resmi Yazışma Kılavuzu Kamu Hizmet Standartları Yatırımlar PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP Toplam Kalite Yönetimi Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İlanlar Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
°C
3
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Mersin Valisi
      • Vali Yardımcıları
        • Dr. Mehmet Ali ÖZKAN
        • Kadir OKATAN
        • İrfan DEMİRÖZ
        • Murat Çağrı ERDİNÇ
        • Ahmet Gazi KAYA
        • Nevzat ŞENGÖK
        • Mehmet SOĞUKPINAR
        • Turgay GÜLENÇ
      • Kaymakamlar
        • Akdeniz : Zeyit ŞENER
        • Bozyazi :Tuncay TOPSAKALOĞLU
        • Çamlıyayla : Veli AVCI
        • Erdemli : Aydın TETİKOĞLU
        • Mezitli : Turgay GÜLENÇ
        • Mut : İsa UĞUR
        • Silifke : Abdullah ASLANER
        • Tarsus : Mehmet Ali AKYÜZ
        • Toroslar : Mehmet SOĞUKPINAR
        • Yenişehir : Nevzat ŞENGÖK
    • İzin Vekalet Durumları
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
    • Resmi İlan Portalı
    • Basın Kuruluşları Listesi
    • Kent Özeti
    • Mevzuat
      • Valilik Genelgeleri
      • Koronavirüs Genelgeleri
      • Genel Emirler
      • Yönergeler
    • İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları
      • 2024-1 Nolu Karar
      • 2023-2 Nolu Karar
      • 2023-1 Nolu Karar
      • 2022-06 Nolu Karar
      • 2022-05 Nolu Karar
      • 2022-04 Nolu Karar
      • 2022-03 Nolu Karar
      • 2022-02 Nolu Karar
      • 2022-01 Nolu Karar
      • 2021-38 Nolu Karar
      • 2021-37 Nolu Karar
      • 2021-36 Nolu Karar
      • 2021-35 Nolu Karar
      • 2021-34 Nolu Karar
      • 2021-33 Nolu Karar
      • 2021-32 Nolu Karar
      • 2021-31 Nolu Karar
      • 2021-30 Nolu Karar
      • 2021-29 Nolu Karar
      • 2021-28 Nolu Karar
      • 2021-27 Nolu Karar
      • 2021-26 Nolu Karar
      • 2021-25 Nolu Karar
      • 2021-24 Nolu Karar
      • 2021-23 Nolu Karar
      • 2021-22 Nolu Karar
      • 2021-21 Nolu Karar
      • 2021-20 Nolu Karar
      • 2021-19 Nolu Karar
      • 2021-18 Nolu Karar
      • 2021-17 Nolu Karar
      • 2021-16 Nolu Karar
      • 2021-15 Nolu Karar
      • 2021-14 Nolu Karar
      • 2021-13 Nolu Karar
      • 2021-12 Nolu Karar
      • 2021-11 Nolu Karar
      • 2021-10 Nolu Karar
      • 2021-9 Nolu Karar
      • 2021-8 Nolu Karar
      • 2021-7 Nolu Karar
      • 2021-6 Nolu Karar
      • 2021-5 Nolu Karar
      • 2021-4 Nolu Karar
      • 2021-3 Nolu Karar
      • 2021-2 Nolu Karar
      • 2021-1 Nolu Karar
      • 2020-1 Nolu Karar
      • 2020-2 Nolu Karar
      • 2020-3 Nolu Karar
      • 2020-4 Nolu Karar
      • 2020-5 Nolu Karar
      • 2020-6 Nolu Karar
      • 2020-7 Nolu Karar
      • 2020-8 Nolu Karar
      • 2020-9 ve 10 Nolu Karar
      • 2020-11 Nolu Karar
      • 2020-12 ve 13 Nolu Karar
      • 2020-15 Nolu Karar
      • 2020-16 Nolu Karar
      • 2020-17 Nolu Karar
      • 2020-18 Nolu Karar
      • 2020-19 Nolu Karar
      • 2020-20 Nolu Karar
      • 2020-21 Nolu Karar
      • 2020-22 Nolu Karar
      • 2020-23 Nolu Karar
      • 2020-24 Nolu Karar
      • 2020-25 Nolu Karar
      • 2020-26 Nolu Karar
      • 2020-27 Nolu Karar
      • 2020-28 Nolu Karar
      • 2020-29 Nolu Karar
      • 2020-30 Nolu Karar
      • 2020-31 Nolu Karar
      • 2020-32 Nolu Karar
      • 2020-33 Nolu Karar
      • 2020-34 Nolu Karar
      • 2020-35 Nolu Karar
      • 2020-36 Nolu Karar
      • 2020-37 Nolu Karar
      • 2020-38 Nolu Karar
      • 2020-39 Nolu Karar
      • 2020-40 Nolu Karar
      • 2020-41 Nolu Karar
      • 2020-42 Nolu Karar
      • 2020-43 Nolu Karar
      • 2020-44 Nolu Karar
      • 2020-45 Nolu Karar
      • 2020-46 Nolu Karar
      • 2020-47 nolu Karar
      • 2020-48 Nolu Karar
      • 2020-49 Nolu Karar
      • 2020-50 Nolu Karar
      • 2020-51 Nolu Karar
      • 2020-52 Nolu Karar
      • 2020-53 Nolu Karar
      • 2020-54 Nolu Karar
      • 2020-55 Nolu Karar
      • 2020-56 Nolu Karar
      • 2020-57 Nolu Karar
      • 2020-58 Nolu Karar
      • 2020-59 Nolu Karar
      • 2020-60 Nolu Karar
      • 2020-61 Nolu Karar
      • 2020-62 Nolu Karar
      • 2020-63 Nolu Karar
      • 2020-64 Nolu Karar
      • 2020-65 Nolu Karar
      • 2020-66 Nolu Karar
      • 2020-67 Nolu Karar
      • 2020-68 Nolu Karar
      • 2020-69 Sayılı Karar
      • 2020-70 Nolu Karar
      • 2020-71 Sayılı Karar
      • 2020-72 Sayılı Karar
      • 2020-73 Nolu Karar
      • 2020-74 Nolu Karar
      • 2020-75 Nolu Karar
      • 2020-76 Nolu Karar
      • 2020-77 Nolu Karar
      • 2020-78 Nolu Karar
      • 2020-79 Nolu Karar
      • 2020-80 Nolu Karar
      • 2020-81 Nolu Karar
      • 2020-82 Nolu Karar
      • 2020-83 Nolu Karar
      • 2020-84 Sayılı Karar
      • 2020-85 Nolu Karar
      • 2020-86 Nolu Karar
      • 2020-87 Nolu Karar
      • 2020-88 Nolu Karar
      • 2020-89 Nolu Karar
      • 2020-90 Sayılı Karar
      • 2020-91 Nolu Karar
      • 2020-92 Nolu Karar
      • 2020-93 Nolu Karar
      • 2020-94 Nolu Karar
      • 2020-95 Nolu Karar
      • 2020-96 Nolu Karar
      • 2020-97 Nolu Karar
      • 2020-98 Nolu Karar
      • 2020-99 Nolu Karar
      • 2020-100 Nolu Karar
      • 2020-101 Nolu Karar
      • 2020-102 Nolu Karar
      • 2020-103 Nolu Karar
      • 2020-104 Nolu Karar
      • 2020-105 Nolu Karar
      • 2020-106 Nolu Karar
      • 2020-107 Nolu Karar
      • 2020-108 Nolu Karar
      • 2020-109 Nolu Karar
      • 2020-110 Nolu Karar
      • 2020-111 Nolu Karar
      • 2020-112 Nolu Karar
      • 2020-113 Nolu Karar
    • İl Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
  • MERSİN
    • Şehrimiz
    • Kent Özeti
    • Tarih
    • Kültür Turizm
    • Nüfus
    • Ekonomi
    • Eğitim
    • Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Resmi Yazışma Kılavuzu
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırımlar
    • PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi
    • Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları
    • E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri
    • E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP
      • E-içişleri EBYS Entegre Kurumlar
      • E-Otoban Projesine Entegre Kurumlar
      • E-Belediye Projesini Kullanan Belediyeler
      • KEP Adresleri
    • Toplam Kalite Yönetimi
      • Kalite Politikamız
      • Misyonumuz
      • Vizyonumuz
      • Organizasyon Şeması
      • KYS Dökümanları
      • Müdürlükler
        • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
        • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
        • İdare ve Denetim Müdürlüğü
        • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
        • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
        • Protokol Şube Müdürlüğü
        • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
        • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
        • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
        • AB ve Dış İlişkiler Bürosu
        • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
        • Özel Kalem Müdürlüğü
        • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
        • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
    • Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İlanlar
    • Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
 

VALİ ALİ HAMZA PEHLİVAN MERSİN YATIRIMCI İŞ İNSANLARI DERNEĞİNİN PROGRAMI’NA KATILDI

21.04.2024
Valimiz Ali Hamza Pehlivan, Mersin Yatırımcı İş İnsanları Derneği’nin (MERYAD) düzenlediği programda iş insanlarıyla bir araya geldi.
 
Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunması ile başlayan programda Mersin Yatırımcı İş İnsanları Derneği’nin tanıtım videosunun izlenmesinin ardından bir konuşma gerçekleştiren Vali Pehlivan; "Bugün, Mut İlçemizde, Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği tarafından düzenlenen Taze Kayısı Üretim ve İhracatını Değerlendirme Toplantısı’na katıldık. 
 
İhracatçı firma temsilcileri ve çok sayıda çiftçi ile Narenciye Başkenti olan Mersin İlimizi konuştuk şehrimiz hakkında genel değerlendirmelerde bulunduk. 
 
Ülkemizin yıllık 464 milyon dolar ihracat tutarı ile kayısının üretim ve ticaretinin merkezi konumuna geldiğini,
140 bin ton olarak gerçekleşen kuru kayısı ihracatında 75 bin tonluk ihracat miktarı ile yine dünyada 1.sıraya yerleştiğini, bu bağlamda, 2007 yılında ‘Mut Kayısısı’ adı ile tescillenen ve 101.523 dekar alanda en fazla üretimin 77.800 dekar alanda 127.006 ton ile Mut İlçemizde üretildiğini, ülkemizin gerçekleştirdiği yaş kayısı ihracatında Mersin İl olarak ülke 1.’si olduğumuzu, yaş meyve sebze ihracatının yaklaşık 4’te birini, narenciye ihracatının da %40’a yakınını gerçekleştirerek bu alanda da ülke 1.’si,
meyve ve örtü altı meyve üretiminde ülke 1.’si, sebze ve örtü altı sebze üretiminde ülke 2.’si, 29 bitkisel üründe ülkemiz üretiminde 3.’sü ve 76,3 milyar TL’lik bitkisel üretim ile Mersin olarak tarımdaki potansiyelimizi, gücümüzü bu vesileyle bir kere daha ifade etmiş olduk.
 
Dün ise Akdeniz bitki örtüsünün zenginliğinin ideal ve arılar için özellikle önemli bir nektar kaynağı olan portakal, limon, mandalina gibi narenciye ağaçları; kekik, lavanta, ada çayı, defne, okaliptüs gibi aromatik bitkilerin olduğu bölgemizde arıların yapmış oldukları “Narenciye Balı Hasat Şenliği”ne katıldık, İlimiz genelinde yaklaşık 327 bin arı kovanımız var. İlimiz, arı kovanı sayısıyla Türkiye genelinde 4. sırada yer alıyor. Türkiye genelinde yıllık, toplamda yaklaşık 115 bin ton bal üretiliyor. Bu üretimin 3.500 tonu da İlimizde arıcılarımız tarafından gerçekleştiriliyor.
 
İlimizdeki toplam tarımsal üretim rekoltesini yine bugün vesilesiyle ele aldık, yaklaşık 6 milyon tona ulaştığımızı memnuniyetle ifade ettik. Birçok konuda olduğu gibi çoğu tarımsal ürün bakımından ön sıralarda olduğumuzu hatırlattık, bu konuda üreticilerimizin, çiftçilerimizin, emektarlarımızın ortaya koymuş olduğu emeği bir kere daha saygıyla dile getirdik. Hem üreticimiz hem de üretilen ürünleri pazarla buluşturan ticaret erbaplarımıza da teşekkürlerimizi sunduk.
 
‘Mersinimiz Bütün Sektörlerde Var’
Tarım, turizm, lojistik, ticaret, sanayi gibi akla gelebilecek tüm alanlarda yer almaktayız. Sanayide var oluşunun ‘ben de varım’ diyebilmesinin ana gerekçesi, iş insanlarımızın, girişimcilerimizin ortaya koymuş olduğu emek ve gayret ile bu konuda devletimizin, bütün Bakanlıklarımızın vermiş olduğu teşvikler, desteklerdir. 
Kamu yatırımları konusunda İlimiz, 81 vilayetimizin olduğu gibi payını alıyor. Bizim burada dikkat çeken yanımız; özellikle altyapı projelerimizin ölçek olarak ziyadesiyle büyük olmasıdır. Listelediğimiz zaman; Çukurova havalimanından, Akdeniz sahil yoluna, Mut-Silifke ve Gülnar yoluna kadar hepsi milyarlarca liralık yatırımlardır.
 
Sayın Cumhurbaşkanımızın riyasetlerinde Bakanlıklarımız, ilgili kurumlar destek ve ilgilerini İlimize yakından göstermektedir. Artık detay çalışıyoruz. Ürünü en kaliteli şekilde nasıl üretiriz bunu konuşuyoruz. Sanayide, yükte hafif pahada ağır teknolojik ürünlerin daha fazla üretilmesi, savunma sanayinden, bilişim teknolojisine kadar değişik alanlarda yatırım çeşitlendirmesinin sağlanmasıyla ilgili hususları yakın takip içerisindeyiz. Konuyla ilgili müteşebbislerimizle irtibat halindeyiz, bu yatırımlar için yeni alanlar oluşturmak için çaba sarf ediyoruz.
 
En son Mersin Tarsus OSB'de 4. etabı faaliyete geçirdik, şu anda 40’ın üzerinde yatırım için tahsis belgelerini verdik. Yakında bir yandan içme suyu, atık su toplama, arıtma vb altyapısıyla kazmayı vuruyoruz bir yandan da girişimcilerimiz yatırımlarını hayata geçirecek,fabrikalarını kuracak ve biz de anbean takipçisi olacağız. 
 
‘Kamu Hizmetleri Bir Bütündür.’
Kalkınma, bütüncül bir anlayışla olur ve üretim ve istihdam burada çok önemlidir. Ekonomi alanında, içsel ve dışsal bir takım sebeplerden, pandemi,savaşlar gibi olumsuzluklardan dolayı dünya genelinde ekonomik sahada daralma baskısı ve bundan kaynaklı çeşitli problemler ortaya çıktı. Sayın Cumhurbaşkanımızın riyasetlerinde ülkemizde ekonomik alanda gerekli adımlar atılıyor ve ülke olarak çarkları döndürüyor, yolumuza devam ediyoruz. İlimizde de bu bağlamda, pedalları çevirmek, yılmadan ve yorulmadan ilerleme kaydetmek durumundayız. Üretimde, istihdamda ısrarlı,kararlı bir şekilde yeni açılımlar yapmak, yeni kapılar açmak, ilave adımlar atmak durumundayız.
 
Geçtiğimiz yıl, Çalışma Bakanlığımızın belirlediği İŞKUR istihdam hedefimiz 30 bindi. Biz 36 bin istihdam sağlanmak suretiyle bunun üzerine çıktık. Bu neticeyi, devletimizin teşviki ve üreticilerimizin yatırım yapması, yeni işletmeler, yeni fabrikalar açması,mevcut işini geliştirmesi sayesinde sağladık. Bu sene inşallah çıtayı daha da yükseltmeyi amaçlıyoruz. Bunun için gayret sarf ediyoruz.
 
Büyük bir deprem yaşadık. Özellikle 11 ilimizde deprem çok büyük yaralara sebep oldu. Yüz binlerce depremzedemizi İlimizde ağırladık. İyi ki de Mersin olarak bu desteği verebildik. Milletimize tekrar geçmiş olsun diyor, kaybettiğimiz vatandaşlarımızı rahmetle anıyoruz. Allah ülkemizi her türlü afetten korusun.
Deprem ilimizdeki okulların fiziki durumunu etkiledi. Milli Eğitim Bakanlığımızın destekleriyle hızlı bir şekilde yatırım atağına geçtik ve şu anda 100 ayrı Milli Eğitim yatırımı devam ediyor. 35 okulumuzun inşaatını geçen yıl ve bu yılın ilk çeyreğinde tamamladık. 100 yeni okul ve bazı okullarımızda güçlendirme çalışmaları yapıyoruz. 48 okulumuzu yıl içinde tamamlamayı planlıyoruz." ifadeleri ile devam eden Vali Pehlivan, "Gençlik ve Spor Bakanlığımızın alt yapı yatırımları sayesinde dünyada ses getirecek organizasyonları artık İlimizde yapabiliyoruz. Geçtiğimiz hafta FIBA Avrupa Kadınlar Basketbol Ligi 'Final Four Mersin' organizasyona ev sahipliği yaptık. İlimizi kurulduğu günden beri başarılara imza atmış olan ve bu organizasyonu almamıza da vesile olan Çukurova Basketbol takımı temsil etti. “Dörtlü Final Mersin” Avrupa ve dünya çapında kendi kategorisinde büyük bir ses getirdi. Televizyonlar ve sosyal medya aracılığıyla onlarca milyon etkileşim aldı. İlimizin tanıtımına önemli bir katkı sağladı.
 
Gençlik Spor Bakanlığımızın destekleriyle Valilik olarak üzerimize düşeni yaptık. Uluslararası standartlara sahip Servet Tazegül Salonumuzun donanımını elden geçirip bu finale hazır hale getirdik. Büyükşehir ve Yenişehir Belediyeleri ile bazı firmalarımızdan destek aldık. Bu vesileyle hepsine teşekkür ediyorum. Ancak daha önce çeşitli vesilelerle belirttiğim gibi ilimizdeki sosyal sorumluluk projelerine iş dünyamız daha fazla ağırlık vermelidir. Geri durmamalıdır. Bu konularda, örneğin okul yapımı için, okullarımızın donanımının geliştirilmesi için, kültürel, sportif faaliyetler için destek talep ettiğimizde tereddütle karşılaştığımızda üzülüyoruz. Devletimiz elbetteki her alanda sayısız yatırımı, faaliyeti hayata geçiriyor. Bununla birlikte hayırsever katkısıyla yapılan işlerin de ayrı bir anlamı, değeri oluyor. Bir firma, bir girişimci kendi imkanları doğrultusunda bir hayır veya sponsorluk hizmeti yapabileceği gibi birden fazlası bir araya gelerek, yükü paylaşarak daha fazlasını gerçekleştirebilir. İlimizdeki Ticaret Odalarına kayıtlı yaklaşık 47 bin, Esnaf Odalarımıza kayıtlı yaklaşık 60 bin üyemiz var. Odalarımız, meslek kuruluşlarımız bu bağlamda gerekli koordinasyonu sağlayabilir.

Okul yapılabilir, okulların teknik donanımına katkı sunulabilir, proje üreten, spor yapan, çocuklar, gençler, kulüpler, ulusal ve uluslararası organizasyonlar desteklenebilir. Mersin paydasında buluşma anlayışı, birlik beraberlik ruhu bu sayede gelişir, pekişir. Bu konularda katkı sunanlara tekrar teşekkür ediyoruz. Bu vesileyle İlimizdeki iş insanlarına,firmalarımıza çağrımızı yineliyoruz. İlimize değer katacak projelere, faaliyetlere, organizasyonlara desteğinizi esirgemeyin diyoruz.

Bu programı tertip eden MERYAD’a, İlimizin kalkınması, gelişmesi konusunda yatırım yapan, sorumluluk alan, istihdam oluşturan siz kıymetli iş insanlarımıza teşekkür ediyor, işlerinizde başarı ve kolaylıklar diliyorum."dedi.
 
Programda; Mersin Milletvekilleri Ali Kıratlı, Gülcan Kış, Talat Dinçer ve Mersin Yatırımcı İş İnsanları Derneği Başkanı Coşkun Doğmuş da birer konuşma gerçekleştirdi,duygu ve düşüncelerini dile getirdi.
Mersin'de seçilen bilim kurulu üyelerine hizmetlerinden dolayı teşekkür plaketi, MERYAD üyelerine ise üyelik plaketi verildi.
 
Programa; Mersin Milletvekilleri Ali Kıratlı, Gülcan Kış, Talat Dinçer, Osmaniye Belediye Başkanı İbrahim Çenet, Akdeniz Bölge ve Garnizon Komutanı Tuğamiral Murat Fırat, Cumhuriyet Başsavcısı Tolgahan Toprak, Ağır Ceza Reisi Mustafa Kahveci, Mersin Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Erol Yaşar, Tarsus Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Orhan Aydın, KKTC Mersin Başkonsolosu Zalihe Mendeli, İl protokolü üyeleri, STK temsilcileri, iş insanları ve davetliler katıldı.
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • Resmi İlan Portalı
T.C. MERSİN VALİLİĞİ Akkent Mahallesi Hüseyin Okan Merzeci Bulvarı No:662 P.K. : 33160 Yenişehir / MERSİN
0324 341 1023
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız