Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz İzin Vekalet Durumları Valilik Birimleri Resmi İlan Portalı Basın Kuruluşları Listesi Kent Özeti Mevzuat İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları İl Protokol Listesi Tarihçe
  • MERSİN
    Şehrimiz Kent Özeti Tarih Kültür Turizm Nüfus Ekonomi Eğitim Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Resmi Yazışma Kılavuzu Kamu Hizmet Standartları Yatırımlar PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP Toplam Kalite Yönetimi Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İlanlar Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
°C
15
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Mersin Valisi
      • Vali Yardımcıları
        • Dr. Mehmet Ali ÖZKAN
        • Kadir OKATAN
        • İrfan DEMİRÖZ
        • Ahmet ÇIRAKOĞLU
        • Murat Çağrı ERDİNÇ
        • Ahmet Gazi KAYA
        • Nevzat ŞENGÖK
        • Mehmet SOĞUKPINAR
        • Turgay GÜLENÇ
      • Kaymakamlar
        • Anamur : Bilal BOZDEMİR
        • Akdeniz : Zeyit ŞENER
        • Aydıncık : Sançar Batuhan KURDU
        • Bozyazi :Tuncay TOPSAKALOĞLU
        • Çamlıyayla : Veli AVCI
        • Erdemli : Aydın TETİKOĞLU
        • Gülnar :Yusuf Ziya YAKTI
        • Mezitli : Turgay GÜLENÇ
        • Mut : İsa UĞUR
        • Silifke : Abdullah ASLANER
        • Tarsus : Mehmet Ali AKYÜZ
        • Toroslar : Mehmet SOĞUKPINAR
        • Yenişehir : Nevzat ŞENGÖK
    • İzin Vekalet Durumları
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
    • Resmi İlan Portalı
    • Basın Kuruluşları Listesi
    • Kent Özeti
    • Mevzuat
      • Valilik Genelgeleri
      • Koronavirüs Genelgeleri
      • Genel Emirler
      • Yönergeler
    • İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları
      • 2024-1 Nolu Karar
      • 2023-2 Nolu Karar
      • 2023-1 Nolu Karar
      • 2022-06 Nolu Karar
      • 2022-05 Nolu Karar
      • 2022-04 Nolu Karar
      • 2022-03 Nolu Karar
      • 2022-02 Nolu Karar
      • 2022-01 Nolu Karar
      • 2021-38 Nolu Karar
      • 2021-37 Nolu Karar
      • 2021-36 Nolu Karar
      • 2021-35 Nolu Karar
      • 2021-34 Nolu Karar
      • 2021-33 Nolu Karar
      • 2021-32 Nolu Karar
      • 2021-31 Nolu Karar
      • 2021-30 Nolu Karar
      • 2021-29 Nolu Karar
      • 2021-28 Nolu Karar
      • 2021-27 Nolu Karar
      • 2021-26 Nolu Karar
      • 2021-25 Nolu Karar
      • 2021-24 Nolu Karar
      • 2021-23 Nolu Karar
      • 2021-22 Nolu Karar
      • 2021-21 Nolu Karar
      • 2021-20 Nolu Karar
      • 2021-19 Nolu Karar
      • 2021-18 Nolu Karar
      • 2021-17 Nolu Karar
      • 2021-16 Nolu Karar
      • 2021-15 Nolu Karar
      • 2021-14 Nolu Karar
      • 2021-13 Nolu Karar
      • 2021-12 Nolu Karar
      • 2021-11 Nolu Karar
      • 2021-10 Nolu Karar
      • 2021-9 Nolu Karar
      • 2021-8 Nolu Karar
      • 2021-7 Nolu Karar
      • 2021-6 Nolu Karar
      • 2021-5 Nolu Karar
      • 2021-4 Nolu Karar
      • 2021-3 Nolu Karar
      • 2021-2 Nolu Karar
      • 2021-1 Nolu Karar
      • 2020-1 Nolu Karar
      • 2020-2 Nolu Karar
      • 2020-3 Nolu Karar
      • 2020-4 Nolu Karar
      • 2020-5 Nolu Karar
      • 2020-6 Nolu Karar
      • 2020-7 Nolu Karar
      • 2020-8 Nolu Karar
      • 2020-9 ve 10 Nolu Karar
      • 2020-11 Nolu Karar
      • 2020-12 ve 13 Nolu Karar
      • 2020-15 Nolu Karar
      • 2020-16 Nolu Karar
      • 2020-17 Nolu Karar
      • 2020-18 Nolu Karar
      • 2020-19 Nolu Karar
      • 2020-20 Nolu Karar
      • 2020-21 Nolu Karar
      • 2020-22 Nolu Karar
      • 2020-23 Nolu Karar
      • 2020-24 Nolu Karar
      • 2020-25 Nolu Karar
      • 2020-26 Nolu Karar
      • 2020-27 Nolu Karar
      • 2020-28 Nolu Karar
      • 2020-29 Nolu Karar
      • 2020-30 Nolu Karar
      • 2020-31 Nolu Karar
      • 2020-32 Nolu Karar
      • 2020-33 Nolu Karar
      • 2020-34 Nolu Karar
      • 2020-35 Nolu Karar
      • 2020-36 Nolu Karar
      • 2020-37 Nolu Karar
      • 2020-38 Nolu Karar
      • 2020-39 Nolu Karar
      • 2020-40 Nolu Karar
      • 2020-41 Nolu Karar
      • 2020-42 Nolu Karar
      • 2020-43 Nolu Karar
      • 2020-44 Nolu Karar
      • 2020-45 Nolu Karar
      • 2020-46 Nolu Karar
      • 2020-47 nolu Karar
      • 2020-48 Nolu Karar
      • 2020-49 Nolu Karar
      • 2020-50 Nolu Karar
      • 2020-51 Nolu Karar
      • 2020-52 Nolu Karar
      • 2020-53 Nolu Karar
      • 2020-54 Nolu Karar
      • 2020-55 Nolu Karar
      • 2020-56 Nolu Karar
      • 2020-57 Nolu Karar
      • 2020-58 Nolu Karar
      • 2020-59 Nolu Karar
      • 2020-60 Nolu Karar
      • 2020-61 Nolu Karar
      • 2020-62 Nolu Karar
      • 2020-63 Nolu Karar
      • 2020-64 Nolu Karar
      • 2020-65 Nolu Karar
      • 2020-66 Nolu Karar
      • 2020-67 Nolu Karar
      • 2020-68 Nolu Karar
      • 2020-69 Sayılı Karar
      • 2020-70 Nolu Karar
      • 2020-71 Sayılı Karar
      • 2020-72 Sayılı Karar
      • 2020-73 Nolu Karar
      • 2020-74 Nolu Karar
      • 2020-75 Nolu Karar
      • 2020-76 Nolu Karar
      • 2020-77 Nolu Karar
      • 2020-78 Nolu Karar
      • 2020-79 Nolu Karar
      • 2020-80 Nolu Karar
      • 2020-81 Nolu Karar
      • 2020-82 Nolu Karar
      • 2020-83 Nolu Karar
      • 2020-84 Sayılı Karar
      • 2020-85 Nolu Karar
      • 2020-86 Nolu Karar
      • 2020-87 Nolu Karar
      • 2020-88 Nolu Karar
      • 2020-89 Nolu Karar
      • 2020-90 Sayılı Karar
      • 2020-91 Nolu Karar
      • 2020-92 Nolu Karar
      • 2020-93 Nolu Karar
      • 2020-94 Nolu Karar
      • 2020-95 Nolu Karar
      • 2020-96 Nolu Karar
      • 2020-97 Nolu Karar
      • 2020-98 Nolu Karar
      • 2020-99 Nolu Karar
      • 2020-100 Nolu Karar
      • 2020-101 Nolu Karar
      • 2020-102 Nolu Karar
      • 2020-103 Nolu Karar
      • 2020-104 Nolu Karar
      • 2020-105 Nolu Karar
      • 2020-106 Nolu Karar
      • 2020-107 Nolu Karar
      • 2020-108 Nolu Karar
      • 2020-109 Nolu Karar
      • 2020-110 Nolu Karar
      • 2020-111 Nolu Karar
      • 2020-112 Nolu Karar
      • 2020-113 Nolu Karar
    • İl Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
  • MERSİN
    • Şehrimiz
    • Kent Özeti
    • Tarih
    • Kültür Turizm
    • Nüfus
    • Ekonomi
    • Eğitim
    • Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Resmi Yazışma Kılavuzu
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırımlar
    • PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi
    • Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları
    • E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri
    • E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP
      • E-içişleri EBYS Entegre Kurumlar
      • E-Otoban Projesine Entegre Kurumlar
      • E-Belediye Projesini Kullanan Belediyeler
      • KEP Adresleri
    • Toplam Kalite Yönetimi
      • Kalite Politikamız
      • Misyonumuz
      • Vizyonumuz
      • Organizasyon Şeması
      • KYS Dökümanları
      • Müdürlükler
        • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
        • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
        • İdare ve Denetim Müdürlüğü
        • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
        • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
        • Protokol Şube Müdürlüğü
        • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
        • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
        • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
        • AB ve Dış İlişkiler Bürosu
        • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
        • Özel Kalem Müdürlüğü
        • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
        • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
    • Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İlanlar
    • Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
 

VALİ ALİ HAMZA PEHLİVAN BAŞKANLIĞINDA İL AFET RİSK AZALTMA PLANI (İRAP) İZLEME VE DEĞERLENDİRME TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRİLDİ 

08.10.2024
 
Valimiz Ali Hamza Pehlivan başkanlığında, Afetlerin olası etkilerini ortaya koyan ve bu etkileri en aza indirebilmek için afetler yaşanmadan önce yapılacak çalışmaları bir süreç dâhilinde tarif eden, sorumluları ve sorumlulukları tanımlayan, sürdürülebilir bir plan olan ‘‘İl Afet Risk Azaltma Planı (İRAP) İzleme ve Değerlendirme’’ toplantısı gerçekleştirildi.
 
Valilik toplantı salonunda gerçekleştirilen toplantıya, Vali Yardımcısı Adem Yılmaz, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Olcay Tok, Orman Bölge Müdürü Rifat Ataş, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürü Hüseyin Özgür Yalçın, İl Afet ve Acil Durum Müdürü Cenk Yıldız, Mersin Üniversitesi Mimarlık ve Şehir Planlama Bölümü Öğr. Üyesi Doç. Dr. Hayati Koç, MESKİ Genel Müdürü İrfan Korkmaz, DSİ Şube Müdürü Oğuzhan Gökdere katıldı.
 
Toplantının ardından basın mensuplarına açıklama yapan Vali Pehlivan, ‘‘Dünya genelinde yaşanmakta olan afetlerle ilgili olarak; küresel risk farkındalığı ve afet risk azaltma kültürünü teşvik etmek için 1989 yılında Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 13 Ekim tarihi “Uluslararası Afet Risklerinin Azaltılması Günü” olarak belirlenmiştir.
 
Bugün İl Afet Risk Azaltma Planı (İRAP) kapsamında Sayın İçişleri Bakan Yardımcımızın başkanlığında, 81 İl Valisi, AFAD Başkanı ve 81 İlimizdeki İRAP İzleme ve Değerlendirme Kurullarının katılımıyla çevrim içi bir video konferans toplantısı gerçekleştirdik. Mersin İlimizden bizde İRAP İzleme ve Değerlendirme kurulu olarak iştirak ettik. Toplantımızda, afet risk azaltma çalışmalarının afet yönetimindeki rolü ile ilgili konu başlıkları doğrultusunda değerlendirme ve bilgi alışverişinde bulunduk. 
 
Afetlerle mücadelede konusunda; koordinasyon, doğru bilgi dayalı stratejik planlama, hızlı ve doğru müdahale öne çıkan başlıklar olarak görülmektedir. Afetleri önleyemeyiz fakat hazırlıklı olabiliriz, zararlarını azaltabiliriz işte amaç doğrultusunda, 2021 yılında ülkemizde 81 ilimizde yürürlüğe giren İl Afet Risk Azaltma Planları (İRAP), bu anlayışın somut bir göstergesidir. Bu kapsamda kurulan İRAP İzleme ve Değerlendirme Komisyonu; Mersin Valiliğimizin himayelerinde Vali Yardımcısı Başkanlığında Büyükşehir Belediyesi, Mersin Üniversitesi, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü temsilcilerinin yer aldığı oluşmaktadır.
 
Afet Risklerini Azaltma Planı (İRAP), afetlerin olası etkilerini ortaya koyan ve bu etkileri en aza indirebilmek için afetler olmadan gerçekleştirilmesi gerekenleri bir süreç dahilinde tarif eden, sorumluları ve sorumlulukları tanımlayan, sürdürülebilir bir plan olarak belirlenmiştir. Afet risklerini azaltma planlamasında temel amacımız sürdürülebilir, güvenli ve afete dirençli yerleşimler oluşturmaktır. 
 
Ülkemiz coğrafi konumu, toplumsal ve ekonomik yapısı, yerleşimlerin bulunduğu tehlikeli zemin koşulları, yapı stokumuzun durumu ve geçmişten günümüze yaşanan afet kayıpları dikkate alındığı zaman yakın gelecekte yaşanması muhtemel afet olayları karşısında yüksek düzeyde afet risklerine sahiptir. 
 
Son yıllarda, afet yönetimi konusundaki uluslararası anlayış afet risk azaltma çalışmalarının önemine vurgu yaparken, ülkemizde süregelen afet yönetimi yapısı da benzer bir anlayışla çalışmalarını sürdürmektedir. Bir toplumun afetler karşısında dirençli olmasını sağlamak ve mümkün olduğunca afet sonrası ortaya çıkabilecek hasarları en aza indirmek amacıyla geçmişte yapılanın tersine ön etkin (proaktif) olarak afet öncesi eylemleri, risk azaltma ve hazırlıklı olma aşamalarını ön plana çıkarmak ve uygulamaya geçirmek temel hedeflerimizdendir. 
 
Afet yönetiminde afet öncesi, sırası ve sonrasını yönelik her bir aşama için roller, sorumluluklar ve hedefler belirlenmiştir. Bu kapsamda geliştirilen planlar, afet öncesine yapılan yatırımlar afet sırası ve sonrasında gelişecek olumsuz durumları azaltacak ve daha planlı, daha koordineli, daha hızlı ve daha doğru hareket edilmesini sağlayacaktır.
Afetlerle mücadelenin toplumsal bir bilinç meselesi olduğu anlayışıyla gerçekleştirdiğimiz    İRAP İzleme ve Değerlendirme toplantılarımızda ilgili kurumlarımız ile birlikte planlamalarımızı, eğitim ve bilinçlendirme çalışmalarımızı sürdürmekte, iş birliği ve güç birliği içeresinde adımlar atmaktayız.

Afetlere hazırlıklı olmak, bir memleket meselesidir; bu meselede kayıtsız kalmak, gelecek nesillere haksızlık yapmak olur.
 
Afet Risklerini Azaltma Planı Hazırlama Kılavuzuna istinaden; 2021 yılında Mersin İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü sekretaryasında, ilgili kurum ve kuruluşlarımızın katılımıyla Mersin İl Afet Risk Azaltma Planı hazırlanmış ve 5 yıl süreyle geçerli olmak üzere yürürlüğe girmiştir.
 
Plan kapsamında, İlimizin öncelikli afet türleri;
Sel/Taşkın
Orman Yangını
Meteorolojik ve İklim Değişikliği Kaynaklı Afetler
Teknolojik ve Endüstriyel Kazalar
Kütle Hareketleri (Heyelan/Kaya Düşmesi)
Deprem olarak belirlenmiştir. 
 
 Bu 6 afet türüne ilişkin olarak hazırlık, bilgilendirme, farkındalık, eğitim ve koordinasyon gibi başlıklara yönelik çalışmalar yapmak üzere; 
Sel/taşkın afetine ilişkin 107 eylem, 
Orman yangını afetine ilişkin 23 eylem, 
Meteorolojik ve iklim değişikliği kaynaklı afetlerine ilişkin 37 eylem, 
Teknolojik ve endüstriyel kazalara ilişkin 9, 
Heyelan/kaya düşmesi afetine ilişkin 27 eylem
Deprem afetine ilişkin 32 eylem olmak üzere toplam 235 eylem belirlenmiştir.
 
Bu eylemlerden 10’u kırmızı yani öncelikli eylem olarak belirlenmiştir. Her bir eylem konusundan tek bir kurum sorumlu olup 35 farklı kurumun sorumluluğu bulunmaktadır.
Bu kapsamda belirlenen 10 farklı kırmızı eylem ile ilgili yapılan çalışmalar;
Silifke ilçesi Camikebir Mahallesindeki muhtemel kaya düşmesi afeti nedeniyle yapılması kararlaştırılan kaya ıslahı AFAD İl Müdürlüğü tarafından tamamlanmıştır.

Yangın riskinin fazla olduğu sezonda köylerde ve mesire yerlerinde dolu tanker bulundurulmaktadır. Bu kapsamda; Merkezden uzak İlçelerimizdeki kırsal mahallelere 100 adet 3 tonluk su tankeri dağıtılmış olup kullanımı ile ilgili gerekli eğitimler verilmiştir.

Yangın öncesi sezonda (yaz aylarında) yangın ulaşım yollarının açık hale getirilmesi eylemi ile ilgili Orman Bölge Müdürlüğümüz tarafından gerekli çalışmalar düzenli olarak yapılmaktadır. Bu kapsamda 2024 yılında; 11.170 km’lik orman yolu bakımı, 264 adet su toplama çukuru, 60 km yangın önleme tesisi yapılmıştır. Ayrıca Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin sulama suyu şebekesine 200 adet hydrant (su vanası) yapılmıştır.
 
Berdan Çayına erken uyarı sistemi kurulmasına yönelik çalışmalar DSİ 6. Bölge Müdürlüğü tarafından yürütülmekte olup yatırım programına alınmıştır.

Sel taşkın riskine bağlı olarak aşırı yağış uyarıları öncesinde sokak ve caddelerdeki mazgalların temizlenmesi çalışmaları MESKİ tarafından yürütülmektedir.

Pamukluk Barajı İçme Suyu Arıtma Tesisi ve ilgili isale hattının yapılması ile ilgili projeler 2024 yılında İRAP kapsamına alınmıştır. DSİ 6. Bölge Müdürlüğü ve MESKİ söz konusu projeleri takip etmektedir. Pamukluk Barajı içme suyu 35 km’lik isale hattının 6.675 metre boru imalatının sahaya nakli DSİ tarafından yapışan ihale kapsamında yapılmaktadır.

İRAP kapsamında belirlenen toplam 85 eylem ilgili kurum ve kuruluşların çalışmalarıyla tamamlanmıştır. Bu kapsamda 83 eylem devam etmekte olup, diğer eylemler ilgili çalışmalar yürütülmektedir. Tüm afet risklerine karşı vatandaşı bilinçlendirme, farkındalığı artırma gibi konularda eğitimler verilmektedir.

Orman Bölge Müdürlüğümüz tarafından; Ormanlarda vatandaşların piknik yapmaları için 2024 yılında 6 adet orman parkı olmak üzere toplam 59 adet orman parkı tesis edilmiştir.
Bu kapsamda; 12 Eylül 2024 tarihinde AFAD Başkanlığımız tarafından 2024 yılı için belirlenen 6 bölge tatbikatından biri olarak İlimizde oldukça geniş katılımlı ve ayrıntılı bir deprem tatbikatı gerçekleştirdik. Bu tatbikat ile tüm kurumlarımız, ekiplerimiz ve gönüllülerimizle, afet anında nasıl bir araya geleceğimizi ve nasıl koordine olacağımızı yerinde görme fırsatı elde ettik, ekiplerimizin reflekslerini ölçtük. Yine bu tatbikatla hem bireysel hem de kurumsal hazırlıklarımızı pekiştirme, olası bir deprem anında ve sonrasında nasıl hareket etmemiz gerektiğini tüm detaylarıyla sahada pratiğini yapma fırsatı bulduk. Biliyoruz ki bir afet öncesinde alınacak her bir önlem, yapılacak her bir eğitim hem can kayıplarını azaltacak hem de afet anlarında daha bilinçli hareket etmemizi sağlayacaktır.
 
Tarih boyunca milletlerin karşı karşıya kaldığı en büyük sınavlardan biri olan afetlere hazırlık ve bu alandaki yatırımlara vermiş oldukları desteklerden dolayı başta Sayın Cumhurbaşkanımıza, Sayın İçişleri Bakanımıza, Bakanlığımızın ilgili birimlerine, AFAD Başkanlığımıza ve AFAD birimlerimize, İRAP İzleme ve Değerlendirme Kurullarında görev üstlenen bütün kurumlarımıza teşekkür ediyorum.
 
Afetlere hazırlıklı olmalıyız, afetler konusunda duyarlı olmalıyız. Adımlarımızı atarken evimizi inşa ederken kesinlikle yönetmeliklere uygun şekilde inşa etmeliyiz. Evlerimizde çocuklarımızı afet bilinci ile yetiştirmeliyiz. Okullarımızda çocuklarımıza rehberlik ediliyor, aydınlatılıyor, öğretiliyor. Evlerde de bu duyarlılığın devam etmesi çok önemlidir. 
Bulunduğumuz binaların sağlamlılığı ile ilgili komşularla da bir araya gelmek suretiyle değerlendirme yapmalı, devletimizin sunduğu imkanlardan yaralanarak yerinde dönüşüm ile ilgili imkanlardan faydalanılmalıdır. Devletimiz bu konuda imkanlar sunuyor. Sorumlu birimler olarak özellikle belediyelerin bu konuda duyarlı olması, kentsel dönüşümü önemsemesi ve gerekli adımları atması gerekmektedir.
 
Yaşlanmış binalarımızın geri dönüşüm konusunda adım atılması, vatandaşlarımızın da bu süreçte iş birliği yapması gerekiyor. Eski yapı ve yerleşimlerin depreme dayanıklı hale gelmesi ancak bu şekilde mümkün olur. Yangın konusunda kampanyalar yapıyoruz. Tarım ve Orman Bakanlığımız himayesinde ‘Orman Benim’ kampanyası yapılmıştı. Ormanlar bizim, hepimizin; ormanları korumak ve kollamak yangın riski olacak en ufak unsura bile müsaade etmemek, onları bertaraf etmek sorumlu birimler kadar vatandaş olarak hepimizin görevidir. Bu konuda da duyarlı olmamız gerekiyor. 
 
Afet riski olan dere yataklarına da ev yapmaya tevessül etmemek, varsa da bunların kaldırılması konusunda ilgili birimlere yardımcı olmak hasılı toplumsal bir duyarlılıkla kurumlarımız bir yandan üzerine düşen adımları atarken bir yandan bizler vatandaş olarak yapacağımız bir işte ‘bir gün burada afet olursa sonucu ne olur? sorusunu sorup tedbirli hareket etmeliyiz. Sorumlu birimler yönlendirme ve denetlemeleri yapacak vatandaş olarak biz de öz denetimimizi yapacağız, yapmalıyız; duyarlı olalım ki afetin her türüne karşı toplumsal bir direnç oluşturalım. Hazırlıklı olalım ve etkisini minimize edelim.
 
En büyük temennimiz, duamız elbette ki afetlerin yaşanmamasıdır. Ama önce tedbir, sonra tevekkül diyoruz. Hem bütün kurum ve kuruluşların hem de bütün vatandaşlarımızın deprem ve bütün afetlere karşı hem bilinçli hem de tedbirli ve hazırlıklı olması hayati öneme haizdir. Allah ülkemizi, milletimizi, bütün afetlerden depremlerden korusun.” dedi.
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • Resmi İlan Portalı
T.C. MERSİN VALİLİĞİ Akkent Mahallesi Hüseyin Okan Merzeci Bulvarı No:662 P.K. : 33160 Yenişehir / MERSİN
0324 341 1023
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız