Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz İzin Vekalet Durumları Valilik Birimleri Resmi İlan Portalı Basın Kuruluşları Listesi Kent Özeti Mevzuat İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları İl Protokol Listesi Tarihçe
  • MERSİN
    Şehrimiz Kent Özeti Tarih Kültür Turizm Nüfus Ekonomi Eğitim Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Resmi Yazışma Kılavuzu Kamu Hizmet Standartları Yatırımlar PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP Toplam Kalite Yönetimi Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İlanlar Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
°C
18
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Mersin Valisi
      • Vali Yardımcıları
        • Dr. Mehmet Ali ÖZKAN
        • Kadir OKATAN
        • İrfan DEMİRÖZ
        • Ahmet ÇIRAKOĞLU
        • Murat Çağrı ERDİNÇ
        • Ahmet Gazi KAYA
        • Nevzat ŞENGÖK
        • Mehmet SOĞUKPINAR
        • Turgay GÜLENÇ
      • Kaymakamlar
        • Anamur : Bilal BOZDEMİR
        • Akdeniz : Zeyit ŞENER
        • Aydıncık : Sançar Batuhan KURDU
        • Bozyazi :Tuncay TOPSAKALOĞLU
        • Çamlıyayla : Veli AVCI
        • Erdemli : Aydın TETİKOĞLU
        • Gülnar :Yusuf Ziya YAKTI
        • Mezitli : Turgay GÜLENÇ
        • Mut : İsa UĞUR
        • Silifke : Abdullah ASLANER
        • Tarsus : Mehmet Ali AKYÜZ
        • Toroslar : Mehmet SOĞUKPINAR
        • Yenişehir : Nevzat ŞENGÖK
    • İzin Vekalet Durumları
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
    • Resmi İlan Portalı
    • Basın Kuruluşları Listesi
    • Kent Özeti
    • Mevzuat
      • Valilik Genelgeleri
      • Koronavirüs Genelgeleri
      • Genel Emirler
      • Yönergeler
    • İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları
      • 2024-1 Nolu Karar
      • 2023-2 Nolu Karar
      • 2023-1 Nolu Karar
      • 2022-06 Nolu Karar
      • 2022-05 Nolu Karar
      • 2022-04 Nolu Karar
      • 2022-03 Nolu Karar
      • 2022-02 Nolu Karar
      • 2022-01 Nolu Karar
      • 2021-38 Nolu Karar
      • 2021-37 Nolu Karar
      • 2021-36 Nolu Karar
      • 2021-35 Nolu Karar
      • 2021-34 Nolu Karar
      • 2021-33 Nolu Karar
      • 2021-32 Nolu Karar
      • 2021-31 Nolu Karar
      • 2021-30 Nolu Karar
      • 2021-29 Nolu Karar
      • 2021-28 Nolu Karar
      • 2021-27 Nolu Karar
      • 2021-26 Nolu Karar
      • 2021-25 Nolu Karar
      • 2021-24 Nolu Karar
      • 2021-23 Nolu Karar
      • 2021-22 Nolu Karar
      • 2021-21 Nolu Karar
      • 2021-20 Nolu Karar
      • 2021-19 Nolu Karar
      • 2021-18 Nolu Karar
      • 2021-17 Nolu Karar
      • 2021-16 Nolu Karar
      • 2021-15 Nolu Karar
      • 2021-14 Nolu Karar
      • 2021-13 Nolu Karar
      • 2021-12 Nolu Karar
      • 2021-11 Nolu Karar
      • 2021-10 Nolu Karar
      • 2021-9 Nolu Karar
      • 2021-8 Nolu Karar
      • 2021-7 Nolu Karar
      • 2021-6 Nolu Karar
      • 2021-5 Nolu Karar
      • 2021-4 Nolu Karar
      • 2021-3 Nolu Karar
      • 2021-2 Nolu Karar
      • 2021-1 Nolu Karar
      • 2020-1 Nolu Karar
      • 2020-2 Nolu Karar
      • 2020-3 Nolu Karar
      • 2020-4 Nolu Karar
      • 2020-5 Nolu Karar
      • 2020-6 Nolu Karar
      • 2020-7 Nolu Karar
      • 2020-8 Nolu Karar
      • 2020-9 ve 10 Nolu Karar
      • 2020-11 Nolu Karar
      • 2020-12 ve 13 Nolu Karar
      • 2020-15 Nolu Karar
      • 2020-16 Nolu Karar
      • 2020-17 Nolu Karar
      • 2020-18 Nolu Karar
      • 2020-19 Nolu Karar
      • 2020-20 Nolu Karar
      • 2020-21 Nolu Karar
      • 2020-22 Nolu Karar
      • 2020-23 Nolu Karar
      • 2020-24 Nolu Karar
      • 2020-25 Nolu Karar
      • 2020-26 Nolu Karar
      • 2020-27 Nolu Karar
      • 2020-28 Nolu Karar
      • 2020-29 Nolu Karar
      • 2020-30 Nolu Karar
      • 2020-31 Nolu Karar
      • 2020-32 Nolu Karar
      • 2020-33 Nolu Karar
      • 2020-34 Nolu Karar
      • 2020-35 Nolu Karar
      • 2020-36 Nolu Karar
      • 2020-37 Nolu Karar
      • 2020-38 Nolu Karar
      • 2020-39 Nolu Karar
      • 2020-40 Nolu Karar
      • 2020-41 Nolu Karar
      • 2020-42 Nolu Karar
      • 2020-43 Nolu Karar
      • 2020-44 Nolu Karar
      • 2020-45 Nolu Karar
      • 2020-46 Nolu Karar
      • 2020-47 nolu Karar
      • 2020-48 Nolu Karar
      • 2020-49 Nolu Karar
      • 2020-50 Nolu Karar
      • 2020-51 Nolu Karar
      • 2020-52 Nolu Karar
      • 2020-53 Nolu Karar
      • 2020-54 Nolu Karar
      • 2020-55 Nolu Karar
      • 2020-56 Nolu Karar
      • 2020-57 Nolu Karar
      • 2020-58 Nolu Karar
      • 2020-59 Nolu Karar
      • 2020-60 Nolu Karar
      • 2020-61 Nolu Karar
      • 2020-62 Nolu Karar
      • 2020-63 Nolu Karar
      • 2020-64 Nolu Karar
      • 2020-65 Nolu Karar
      • 2020-66 Nolu Karar
      • 2020-67 Nolu Karar
      • 2020-68 Nolu Karar
      • 2020-69 Sayılı Karar
      • 2020-70 Nolu Karar
      • 2020-71 Sayılı Karar
      • 2020-72 Sayılı Karar
      • 2020-73 Nolu Karar
      • 2020-74 Nolu Karar
      • 2020-75 Nolu Karar
      • 2020-76 Nolu Karar
      • 2020-77 Nolu Karar
      • 2020-78 Nolu Karar
      • 2020-79 Nolu Karar
      • 2020-80 Nolu Karar
      • 2020-81 Nolu Karar
      • 2020-82 Nolu Karar
      • 2020-83 Nolu Karar
      • 2020-84 Sayılı Karar
      • 2020-85 Nolu Karar
      • 2020-86 Nolu Karar
      • 2020-87 Nolu Karar
      • 2020-88 Nolu Karar
      • 2020-89 Nolu Karar
      • 2020-90 Sayılı Karar
      • 2020-91 Nolu Karar
      • 2020-92 Nolu Karar
      • 2020-93 Nolu Karar
      • 2020-94 Nolu Karar
      • 2020-95 Nolu Karar
      • 2020-96 Nolu Karar
      • 2020-97 Nolu Karar
      • 2020-98 Nolu Karar
      • 2020-99 Nolu Karar
      • 2020-100 Nolu Karar
      • 2020-101 Nolu Karar
      • 2020-102 Nolu Karar
      • 2020-103 Nolu Karar
      • 2020-104 Nolu Karar
      • 2020-105 Nolu Karar
      • 2020-106 Nolu Karar
      • 2020-107 Nolu Karar
      • 2020-108 Nolu Karar
      • 2020-109 Nolu Karar
      • 2020-110 Nolu Karar
      • 2020-111 Nolu Karar
      • 2020-112 Nolu Karar
      • 2020-113 Nolu Karar
    • İl Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
  • MERSİN
    • Şehrimiz
    • Kent Özeti
    • Tarih
    • Kültür Turizm
    • Nüfus
    • Ekonomi
    • Eğitim
    • Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Resmi Yazışma Kılavuzu
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırımlar
    • PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi
    • Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları
    • E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri
    • E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP
      • E-içişleri EBYS Entegre Kurumlar
      • E-Otoban Projesine Entegre Kurumlar
      • E-Belediye Projesini Kullanan Belediyeler
      • KEP Adresleri
    • Toplam Kalite Yönetimi
      • Kalite Politikamız
      • Misyonumuz
      • Vizyonumuz
      • Organizasyon Şeması
      • KYS Dökümanları
      • Müdürlükler
        • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
        • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
        • İdare ve Denetim Müdürlüğü
        • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
        • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
        • Protokol Şube Müdürlüğü
        • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
        • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
        • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
        • AB ve Dış İlişkiler Bürosu
        • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
        • Özel Kalem Müdürlüğü
        • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
        • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
    • Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İlanlar
    • Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
 

VALİ ALİ HAMZA PEHLİVAN, 11 KASIM MİLLİ AĞAÇLANDIRMA GÜNÜ FİDAN DİKME ETKİNLİĞİNE KATILDI

11.11.2024

Valimiz Ali Hamza Pehlivan; Cumhurbaşkanlığı himayelerinde Tarım ve Orman Bakanlığı’nın koordinasyonunda “Geleceğe Nefes İnsanlığa Nefes'' temasıyla 81 İlde eş zamanlı olarak gerçekleştirilen “11 Kasım Milli Ağaçlandırma Günü” kapsamında, Mersin İlimizde düzenlenen fidan dikme etkinliğe katıldı.

Mezitli İlçemizin Cemilli Mahallesinde düzenlenen ve kızılçam, keçiboynuzu, badem ile servi ağaçları olmak üzere toplam 4.500 fidanın toprakla buluşturulduğu fidan dikim etkinliği, saygı duruşu ve İstiklal Marşının okunması ile başladı.

Vali Pehlivan etkinlikte yapmış olduğu konuşmasında; “6 Kasım 2019 tarihinde Sayın Cumhurbaşkanımızın himayelerinde ağaçlandırma seferberliği başlatıldı ve ‘11 Kasım Ağaçlandırma Seferberliği’ konulu Cumhurbaşkanlığı Genelgesi ile 11 Kasım 'Milli Ağaçlandırma Günü' olarak ilan edildi.

Malum ağaç ve orman hem insan sağlığı hem de bütün canlıların varlığı için hayati önem taşımaktadır. Orman varlığının ekolojik, ekonomik ve sosyal faydaları saymakla bitmez. Orman, havadaki karbondioksiti oksijene çevirip nefes almamızı sağlamanın ötesinde doğadaki su, toprak, bitki dengesini sağlamakta, sürdürülebilir kılmaktadır. Ormanların azalması demek, canlıların hayatının da tehlikeye girmesi anlamına gelmektedir.

Ormanlar, atmosferdeki karbondioksit miktarını azaltarak iklim değişikliğiyle mücadelede önemli bir role sahiptir. Fotosentez yoluyla, ormanlar karbondioksiti oksijene dönüştürür ve atmosferdeki sera gazlarının miktarını azaltır.

Ormanların varlığı, toprak erozyonunu önlemede de büyük bir rol oynar. Ağaçlar, toprağı tutar ve erozyonun önlenmesine yardımcı olur. Ormanlar, su kaynaklarının sürdürülebilirliğini de sağlar.

Ağaçlar, suyun yüzey akışını azaltarak toprağın su tutma kapasitesini artırır. Bu durum, su kaynaklarının sürdürülebilirliğine katkıda bulunur ve su kaynaklarının kirlenmesini önler.

Ormanlar ekonomik açıdan da önemlidir. Orman ürünleri, dünya çapında birçok endüstri için temel hammaddelerdir. Ormanlar, gıda, yakıt ve diğer temel ihtiyaçlar için kullanılan birçok kaynağı sağlar.

Ormanlar, aynı zamanda turizm, rekreasyon ve doğal yaşamın tadını çıkarma gibi ekonomik faydalar da sunar.

O yüzden seferberlik mantığıyla ülkemizin dört bir yanında, 81 vilayette eş zamanlı olarak 11 Kasım saat 11.11’de binlerce, milyonlarca fidan toprakla buluşturuluyor. 2019 yılında kampanya başlatıldığında ve 11 Kasım Milli Ağaçlandırma Günü olarak icra edilmeye başlandığında ‘Geleceğe Nefes’ mottosuyla yola çıkılmıştır. 2020 yılında ‘Geleceğe Nefes, Dünyaya Nefes’ mottosu, 2022 yılında ‘Geleceğe Nefes, Türkiye Yüzyılına Nefes’ teması kullanılmıştır. Bu kampanya 2023 yılında ise Cumhuriyetimizin 100’üncü yıl dönümü olması hasebiyle ‘Geleceğe Nefes, Cumhuriyete Nefes’ mottosuyla icra edilmişti.

Bu yıl ise, dünyada yaşanan mezalimlere, özellikle yakın coğrafyamızda, gönül coğrafyamızda Filistin’de, Gazze’de İsrail'in menfur saldırılarıyla yol açtığı soykırım ve dünyadaki bütün insanlık dışı yaklaşımlara, uygulamalara dikkat çekmek maksadıyla ‘Geleceğe Nefes İnsanlığa Nefes’ sloganıyla Milli Ağaçlandırma Gününü bütün yurtta olduğu gibi Mersin İlimizde de icra ediyoruz.

Türkiye Cumhuriyeti olarak ana vatanımız dahilinde, kara vatanımız aynı zamanda mavi vatanımız ve gök vatanımız var.  Bunlar içerisinde bir de yeşil vatanımız bulunmakta ve yemyeşil ormanlarımızı simgelemektedir. Ormanlarımızı korumak her şeyden önce anayasal, yasal görevimiz olduğu gibi bir vatan hizmetidir, vatan borcudur.

Vatanımızı bütün değerleriyle ve varlıklarıyla koruyup kollamak gibi bir vazifemiz var. Bunlar içerisinde ormanlarımız, hiç şüphesiz müstesna bir yer tutuyor. Çünkü ormanı koruduğumuzda bütün insanımızı ve canlıları korumuş oluyoruz. Bu maksatla Sayın Cumhurbaşkanımızın himayelerinde, son 20 yılda yapılan çalışmalarla orman varlığımızı 2 milyon hektar artırarak 23,2 milyon hektara çıkardık. Bu rekor sayılabilecek bir başarıdır.

Dünyada pek çok ülkede maalesef orman varlığı azalırken ülkemizde tam tersi artış göstermiştir. Birleşmiş Milletlerin standartlarına göre bir ülkede orman varlığı toplam yüz ölçümün en az %30’una tekabül ediyorsa o ülke ağaç ve orman zengini sayılmaktadır.

Türkiye olarak yapmış olduğumuz bu kampanya, faaliyet ve ağaçlandırma çalışmalarıyla elde ettiğimiz netice yaklaşık %30’lara varmış durumdadır. Bu yönüyle Avrupa'da en çok ağaçlandırma yapan 1. ülke, dünyada ise 4.ülke konumuna yükselmiş durumundayız. Türkiye genelinde bu kapsamda 7 milyarın üzerinde fidan toprakla buluşturulmuştur. Mersin İlimizde ise bu süre zarfında 460 milyonun üzerinde fidan dikilmiştir.

Bir yandan her biri birer fidan olan çocuklarımızı, gençlerimizi yetiştireceğiz, bir yandan da onların sağlıklı nesiller olarak yetişmesi için ormanlarımızı yeşerteceğiz. Fidanlarımızı toprakla buluşturacağız. Bununla yetinmeyip ağaçlandırma faaliyetlerinin yanında ormanları korumak, ormanları rehabilite etmek gibi diğer başlıklara da ehemmiyet veriyoruz ve ehemmiyet vermeye de devam edeceğiz. Ağaçlandırma, endüstriyel ağaçlandırma, rehabilitasyon, maden sahalarının rehabilitasyonu, erozyon kontrolü, mera ıslahı, suni tensil ve özel ağaçlandırmalar çalışmalarını yaparken bir yandan da genel yapıyı korumak, özellikle de orman yangınlarına karşı ormanlarımızı korumak hayati öneme haizdir.

Merdin olarak hem iklim koşulları hem bitki örtüsü itibariyle orman yangın riskinin yüksek olduğu bir bölgedeyiz. O yüzden çok dikkatli ve özenli davranmak durumundayız. Geçtiğimiz bahar ayında Tarım ve Orman Bakanlığımızın himayesinde ‘Orman Benim’ kampanyası başlatılmıştı. Adından da anlaşılacağı gibi, bu kampanya vesilesiyle ülkemizde yaşayan her bir vatandaşımızın ‘bu orman benim’ diyerek ormanları koruması gerektiğini ve bu doğrultuda anlayışıyla hareket etmesi gerektiği vurgulamıştık. Bu kampanya ile hatırlatılan hassasiyeti bir gün, bir hafta değil bütün yıl ve bütün ömrümüz boyunca içimizde yaşatmamız, fiiliyatta uygulamamız gerekiyor. Çünkü bir kıvılcım, koca bir ormanın yanmasına neden olur.  Bu ormanlar çok meşakkatli çalışmalar neticesinde yeşertiliyor. Bu fidanlar yetiştiriliyor ve toprakla buluşturuluyor. Bir fidanın ağaca dönüşmesi yıllar alıyor. Ama bir kıvılcım hektarlarca büyüklükte ormanı maalesef yok edebiliyor.

‘Şu dünyada şu güzel ülkemizde dikili bir ağacımız olsun’

Ormanlarımıza gözümüz gibi bakalım. Ormanların yanması demek ciğerlerimizin yanması anlamına gelir. Bunu artık içselleştirelim ve yangına neden olacak hiçbir şeye fırsat vermeyelim. Elbette ki kurallar, sınırlama ve yasaklamalarla yangın riskinin olduğu dönemlerde, bu tedbirleri alıyoruz, almaya da devam edeceğiz. Her bir vatandaşımız duyarlı olursa; alınan tedbirlerle birlikte yangınlar ortaya çıkmayacaktır, minimize olacaktır.

Özellikle öğretmenlerimiz okullarda öğrencilerimize, toplum içinde de vatandaşlar olarak birbirimize bu konunun hassasiyetini, önemini muhakkak her vesile anımsatmamız, ikaz etmemiz, hatırlatmamız gerekir.

Ormanlar geleceğimizdir.

‘Geleceğe Nefes İnsanlığa Nefes’ sloganıyla bugün nefes almamız yarınki nesillerinde rahat nefes alması anlamına gelir. Ormanın, elbette ki nefesle başlayan sağlığa faydası, endüstride ham madde olması, bunun yanında bir de insanın ruhuna hitap eden o güzelliklerden nasiplenmesini de sağlamamız lazım. İnsanımızın ormanlarımızı gezi maksatlı da kullanabilmesi, güzel vakitler geçirebilmesi, çocuklarımızın orman ile haşır neşir olabilmesi orman varlığını muhafaza etmemizin en önemli boyutları arasında yer almaktadır.

İlimizde, Milli Ağaçlandırma Günü vesilesiyle bugün 8 İlçemizde 9 noktada 22 bin fidan dikeceğiz. Ama bu sadece bugün dikeceğimiz fidan sayısıdır. Mersin İlimizde bulunan 3 fidanlığımızda her yıl toplam ortalama 5 milyon fidan yetiştiriyor ve bu fidanları toprakla buluşturuyoruz. İlimizin yaklaşık 16 bin km² olan yüzölçümünün %53’ü ormanlardan oluşuyor. Ama bununla yetinmiyoruz. Amenajman planları çerçevesinde rehabilitasyon çalışmaları ile bir yandan gençleştirmeyi yaparken bir yandan da yeni fidanlar dikiyoruz.

Türkiye içerisinde de orman varlığı en çok olan ilk 3 il arasındayız. Bunu muhafaza etmek geriye düşürmemek ve sürekli yeni fidanları toprakla buluşturmak gibi de bir planımız, programımız, hedefimiz bulunmaktadır.  Bunu da Tarım ve Orman Bakanlığımızın himayelerinde, Orman Bölge Müdürlüğümüz, Orman İşletme Müdürlüklerimiz, şefliklerimiz ve özellikle de yangınlarda canla başla mücadele eden kahraman ormancılarımız ve personelimizle birlikte yapıyoruz.

Bugün olduğu gibi zaman zaman da jandarmamız, askerlerimiz, polisimiz, öğrencilerimiz, gençlerimiz ve vatandaşlarımızla hep beraber kampanyalar yapmak suretiyle ormanı çoğaltma, fidan dikme törenlerimizi icra ediyoruz.

Bu duygularla günümüzün hayırlara, iyiliklere vesile olmasını diliyorum. Yangınların yaşanmadığı, orman varlığımızın bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da artarak devam ettiği günler diliyorum.

Diğer birçok konuda olduğu gibi hayati öneme haiz bu konuda, ülkemizin basamakları daha da yukarı çıkmasına vesile olan çalışmaları himaye eden, destekleyen başta Sayın Cumhurbaşkanımıza, Mersin'imiz adına şükranlarımızı arz ediyorum.

Bu çalışmaları koordine eden Tarım ve Orman Bakanlığımıza, Sayın Bakanımız başta olmak üzere Bakanlığımızın ilgili bütün birimlerine, Orman Bölge Müdürlüğümüz ve ilgili birimlerine ve personeline ayrı ayrı teşekkürlerimi sunuyorum. Bu anlamlı seferberliğe ortak olduğunuz, katkı ve katılım sağladığınız için siz kıymetli misafirlerimize, kamu görevlilerimize, öğrencilerimize, vatandaşlarımıza ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Milli Ağaçlandırma Günümüz kutlu olsun.’’ dedi.

Programda, Mersin Milletvekili Ali Kıratlı ile Mersin Orman Bölge Müdürü Rifat Ataş da bir konuşma gerçekleştirdi.

Etkinlik kapsamında Vali Pehlivan, çocuklarla birlikte fidan dikti, diktiği fidanlara can suyu verdi.

Düzenlenen etkinliğe, Mersin Milletvekili Ali Kıratlı, Akdeniz Bölge ve Garnizon Komutanı Tuğamiral Ali Tuna Baysal, Mezitli Kaymakam Vekili Yenişehir Kaymakamı Nevzat Şengök, KKTC Mersin Konsolosu Özgür Ezel, Mersin Orman Bölge Müdürü Rifat Ataş, kurum müdürleri, kamu kurum ve kuruluşlarının yetkilileri, sivil toplum kuruluşları ve siyasi partilerin temsilcileri, çok sayıda öğrenci, öğretmen ve vatandaşlar katıldı.

 

 

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • Resmi İlan Portalı
T.C. MERSİN VALİLİĞİ Akkent Mahallesi Hüseyin Okan Merzeci Bulvarı No:662 P.K. : 33160 Yenişehir / MERSİN
0324 341 1023
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız