Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz İzin Vekalet Durumları Valilik Birimleri Resmi İlan Portalı Basın Kuruluşları Listesi Kent Özeti Mevzuat İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları İl Protokol Listesi Tarihçe
  • MERSİN
    Şehrimiz Kent Özeti Tarih Kültür Turizm Nüfus Ekonomi Eğitim Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Resmi Yazışma Kılavuzu Kamu Hizmet Standartları Yatırımlar PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP Toplam Kalite Yönetimi Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İlanlar Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
°C
22
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Mersin Valisi
      • Vali Yardımcıları
        • Dr. Mehmet Ali ÖZKAN
        • Kadir OKATAN
        • İrfan DEMİRÖZ
        • Ahmet ÇIRAKOĞLU
        • Murat Çağrı ERDİNÇ
        • Ahmet Gazi KAYA
        • Nevzat ŞENGÖK
        • Mehmet SOĞUKPINAR
        • Turgay GÜLENÇ
      • Kaymakamlar
        • Anamur : Bilal BOZDEMİR
        • Akdeniz : Zeyit ŞENER
        • Aydıncık : Sançar Batuhan KURDU
        • Bozyazi :Tuncay TOPSAKALOĞLU
        • Çamlıyayla : Veli AVCI
        • Erdemli : Aydın TETİKOĞLU
        • Gülnar :Yusuf Ziya YAKTI
        • Mezitli : Turgay GÜLENÇ
        • Mut : İsa UĞUR
        • Silifke : Abdullah ASLANER
        • Tarsus : Mehmet Ali AKYÜZ
        • Toroslar : Mehmet SOĞUKPINAR
        • Yenişehir : Nevzat ŞENGÖK
    • İzin Vekalet Durumları
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
    • Resmi İlan Portalı
    • Basın Kuruluşları Listesi
    • Kent Özeti
    • Mevzuat
      • Valilik Genelgeleri
      • Koronavirüs Genelgeleri
      • Genel Emirler
      • Yönergeler
    • İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları
      • 2024-1 Nolu Karar
      • 2023-2 Nolu Karar
      • 2023-1 Nolu Karar
      • 2022-06 Nolu Karar
      • 2022-05 Nolu Karar
      • 2022-04 Nolu Karar
      • 2022-03 Nolu Karar
      • 2022-02 Nolu Karar
      • 2022-01 Nolu Karar
      • 2021-38 Nolu Karar
      • 2021-37 Nolu Karar
      • 2021-36 Nolu Karar
      • 2021-35 Nolu Karar
      • 2021-34 Nolu Karar
      • 2021-33 Nolu Karar
      • 2021-32 Nolu Karar
      • 2021-31 Nolu Karar
      • 2021-30 Nolu Karar
      • 2021-29 Nolu Karar
      • 2021-28 Nolu Karar
      • 2021-27 Nolu Karar
      • 2021-26 Nolu Karar
      • 2021-25 Nolu Karar
      • 2021-24 Nolu Karar
      • 2021-23 Nolu Karar
      • 2021-22 Nolu Karar
      • 2021-21 Nolu Karar
      • 2021-20 Nolu Karar
      • 2021-19 Nolu Karar
      • 2021-18 Nolu Karar
      • 2021-17 Nolu Karar
      • 2021-16 Nolu Karar
      • 2021-15 Nolu Karar
      • 2021-14 Nolu Karar
      • 2021-13 Nolu Karar
      • 2021-12 Nolu Karar
      • 2021-11 Nolu Karar
      • 2021-10 Nolu Karar
      • 2021-9 Nolu Karar
      • 2021-8 Nolu Karar
      • 2021-7 Nolu Karar
      • 2021-6 Nolu Karar
      • 2021-5 Nolu Karar
      • 2021-4 Nolu Karar
      • 2021-3 Nolu Karar
      • 2021-2 Nolu Karar
      • 2021-1 Nolu Karar
      • 2020-1 Nolu Karar
      • 2020-2 Nolu Karar
      • 2020-3 Nolu Karar
      • 2020-4 Nolu Karar
      • 2020-5 Nolu Karar
      • 2020-6 Nolu Karar
      • 2020-7 Nolu Karar
      • 2020-8 Nolu Karar
      • 2020-9 ve 10 Nolu Karar
      • 2020-11 Nolu Karar
      • 2020-12 ve 13 Nolu Karar
      • 2020-15 Nolu Karar
      • 2020-16 Nolu Karar
      • 2020-17 Nolu Karar
      • 2020-18 Nolu Karar
      • 2020-19 Nolu Karar
      • 2020-20 Nolu Karar
      • 2020-21 Nolu Karar
      • 2020-22 Nolu Karar
      • 2020-23 Nolu Karar
      • 2020-24 Nolu Karar
      • 2020-25 Nolu Karar
      • 2020-26 Nolu Karar
      • 2020-27 Nolu Karar
      • 2020-28 Nolu Karar
      • 2020-29 Nolu Karar
      • 2020-30 Nolu Karar
      • 2020-31 Nolu Karar
      • 2020-32 Nolu Karar
      • 2020-33 Nolu Karar
      • 2020-34 Nolu Karar
      • 2020-35 Nolu Karar
      • 2020-36 Nolu Karar
      • 2020-37 Nolu Karar
      • 2020-38 Nolu Karar
      • 2020-39 Nolu Karar
      • 2020-40 Nolu Karar
      • 2020-41 Nolu Karar
      • 2020-42 Nolu Karar
      • 2020-43 Nolu Karar
      • 2020-44 Nolu Karar
      • 2020-45 Nolu Karar
      • 2020-46 Nolu Karar
      • 2020-47 nolu Karar
      • 2020-48 Nolu Karar
      • 2020-49 Nolu Karar
      • 2020-50 Nolu Karar
      • 2020-51 Nolu Karar
      • 2020-52 Nolu Karar
      • 2020-53 Nolu Karar
      • 2020-54 Nolu Karar
      • 2020-55 Nolu Karar
      • 2020-56 Nolu Karar
      • 2020-57 Nolu Karar
      • 2020-58 Nolu Karar
      • 2020-59 Nolu Karar
      • 2020-60 Nolu Karar
      • 2020-61 Nolu Karar
      • 2020-62 Nolu Karar
      • 2020-63 Nolu Karar
      • 2020-64 Nolu Karar
      • 2020-65 Nolu Karar
      • 2020-66 Nolu Karar
      • 2020-67 Nolu Karar
      • 2020-68 Nolu Karar
      • 2020-69 Sayılı Karar
      • 2020-70 Nolu Karar
      • 2020-71 Sayılı Karar
      • 2020-72 Sayılı Karar
      • 2020-73 Nolu Karar
      • 2020-74 Nolu Karar
      • 2020-75 Nolu Karar
      • 2020-76 Nolu Karar
      • 2020-77 Nolu Karar
      • 2020-78 Nolu Karar
      • 2020-79 Nolu Karar
      • 2020-80 Nolu Karar
      • 2020-81 Nolu Karar
      • 2020-82 Nolu Karar
      • 2020-83 Nolu Karar
      • 2020-84 Sayılı Karar
      • 2020-85 Nolu Karar
      • 2020-86 Nolu Karar
      • 2020-87 Nolu Karar
      • 2020-88 Nolu Karar
      • 2020-89 Nolu Karar
      • 2020-90 Sayılı Karar
      • 2020-91 Nolu Karar
      • 2020-92 Nolu Karar
      • 2020-93 Nolu Karar
      • 2020-94 Nolu Karar
      • 2020-95 Nolu Karar
      • 2020-96 Nolu Karar
      • 2020-97 Nolu Karar
      • 2020-98 Nolu Karar
      • 2020-99 Nolu Karar
      • 2020-100 Nolu Karar
      • 2020-101 Nolu Karar
      • 2020-102 Nolu Karar
      • 2020-103 Nolu Karar
      • 2020-104 Nolu Karar
      • 2020-105 Nolu Karar
      • 2020-106 Nolu Karar
      • 2020-107 Nolu Karar
      • 2020-108 Nolu Karar
      • 2020-109 Nolu Karar
      • 2020-110 Nolu Karar
      • 2020-111 Nolu Karar
      • 2020-112 Nolu Karar
      • 2020-113 Nolu Karar
    • İl Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
  • MERSİN
    • Şehrimiz
    • Kent Özeti
    • Tarih
    • Kültür Turizm
    • Nüfus
    • Ekonomi
    • Eğitim
    • Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Resmi Yazışma Kılavuzu
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırımlar
    • PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi
    • Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları
    • E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri
    • E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP
      • E-içişleri EBYS Entegre Kurumlar
      • E-Otoban Projesine Entegre Kurumlar
      • E-Belediye Projesini Kullanan Belediyeler
      • KEP Adresleri
    • Toplam Kalite Yönetimi
      • Kalite Politikamız
      • Misyonumuz
      • Vizyonumuz
      • Organizasyon Şeması
      • KYS Dökümanları
      • Müdürlükler
        • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
        • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
        • İdare ve Denetim Müdürlüğü
        • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
        • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
        • Protokol Şube Müdürlüğü
        • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
        • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
        • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
        • AB ve Dış İlişkiler Bürosu
        • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
        • Özel Kalem Müdürlüğü
        • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
        • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
    • Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İlanlar
    • Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
 

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI ABDULKADİR URALOĞLU YIL SONUNDA HİZMETE GİRECEK OLAN ÇUKUROVA HAVALİMANI'NDA İNCELEMELERDE BULUNDU

10.06.2023
Mersin İlimize teşrif eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Abdülkadir Uraloğlu,Valimiz Ali Hamza Pehlivan, Milletvekillerimiz ve beraberlerindeki heyet ile birlikte Tarsus İlçemizde inşaat çalışmaları devam eden ve yıl sonunda hizmete girecek olan Çukurova Havalimanı'nda incelemelerde bulundu, yapım çalışmaları hakkında bilgiler aldı.
 
Bakan Uraloğlu, Tarsus ilçesindeki Çukurova Havalimanı'nın inşaat sahasındaki incelemesinin ardından gazetecilere, bölgenin tarih, kültür ve medeniyetin en eski merkezlerinden olduğunu söyledi.
 
Çukurova'nın dünyaya açılması, değerine değer katılması için ulaşım ve iletişim yollarının geliştirilmesi gerektiğini dile getiren Uraloğlu, "Ulaştırma ve Altyapı Bakanı olarak devraldığım yeni görevimle birlikte Bakanlığımıza bağlı tüm sektörlerde yeni bir dönemi başlatmış olacağız. Bu dönem, mevcut projeleri bitireceğimiz, yeni projeleri hızla hayata geçireceğimiz ve devraldığımız bayrağı daha da yükseğe kaldıracağımız bir dönem olacaktır." diye konuştu.
 
Uraloğlu, havalimanının altyapı inşaatının öz kaynaklarla tamamlandığını belirterek, şöyle devam etti:
 
"Burada 3 bin 500 metre uzunluğunda ve 75 metre genişliğindeki pistimizi inşa ettik. Dolayısıyla altyapımızı bitirmiş olduk. Pistimiz bu durumuyla en büyük yolcu uçaklarının dahi iniş ve kalkışına imkan sağlayacaktır. Yine altyapı projesi kapsamında 3 bin 500 metre uzunluğunda ve 60 metre genişliği ile beton kaplamalı paralel taksi yolu, 2 yüksek sürat taksi yolu, terminal, kargo ve özel uçaklar bölgesi apronu, 2 yer hizmetleri araç park yeri, çevre tel örgüsü, nöbetçi kulübeleri ve çevre güvenlik yolu gibi inşaatları tamamladık."
 
Yolcu kapasitesini de başta yıllık 8 milyon kişi olarak öngördüklerini ifade eden Uraloğlu, şu değerlendirmede bulundu:
 
"Yolcu sayısının 9 milyona ulaşması durumunda, üçüncü etap inşaatına başlamış olacağız. Birinci ve ikinci etap toplam kapalı inşaat alanımız 189 bin metrekare, üçüncü etap için de yaklaşık 25 bin metrekare olacaktır. Toplamda 214 bin 180 metrekaredir. Birinci ve ikinci etapların toplam sabit yatırım bedeli 173 milyon 865 bin avro, 3 etap dahil toplam sabit yatırım bedeli de 196 milyon 815 bin avrodur. Devletin kasasından bir kuruş çıkmadan yaklaşık 197 milyon avro yatırım yapacağız. İşletmeci aynı zamanda yapımcı firmamız. Yap-işlet-devret modeliyle başladığımız firmamız 25 yıl işletecek. Buradan da devletin kasasına 297 milyon 100 bin avroyu ödeme takvimi çerçevesinde vermeye başlayacak. Gerek yatırımcı firmanın kapsamında olan işlerde devletin kasasından yapım ve işletme aşamasında para çıkmadığı gibi 297 milyon avroluk kaynak da devletin kasasına girmiş olacak."
 
Uraloğlu, üstyapı tesislerinin yapım işlemlerinde yüzde 76'lık ilerleme kaydettiklerini, çalışmaların hızla devam ettiğini anlattı.
 
Terminal binası betonarme imalatlarının tamamlandığı bilgisini veren Bakan Uraloğlu, "Yapım çalışmalarımızı yıl sonu tamamlayarak havalimanımızın açılışını gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Malum önce pandemi süreci, sonrasında da yüzyılın depremini maalesef yaşadık. Seçim çalışmaları hasebiyle bir süreç yaşamış olduk. Belli tarihler verdik ve o tarihleri kamuoyuna duyurduk. O tarihlerin biraz arkasında kalmış olduk. Burada biraz önce detaylı bir çalışma yaptık. Bulunduğumuz durumu değerlendirdik ve bundan sonra bu yılın sonuna kalmadan bu işi bitirmeyle ilgili iş programımızı yaptık. Finansal çözümler zaten üretilmiş, onda sıkıntı yok. İnşallah yıl sonuna kalmadan burayı bitirerek hizmete açmış olacağız." ifadelerini kullandı.
 
"Uçuş ağımız bugün 130 ülkede 342 noktaya ulaştı" 
 
Uraloğlu, 2002'den itibaren Türkiye'nin havacılık alanındaki konum avantajını değerlendirmek etkili çalışmalar yürüttüklerini belirterek, "İç hat uçuş nokta sayımız 26'dan 57'ye çıktı. 2003 yılında 81 olan Hava Ulaştırma Anlaşmamız bulunan ülke sayısını 173'e yükselttik. Bu anlaşmalar ve müzakereler neticesinde, 2003'de 50 ülkede 60 olan dış hat uçuş nokta sayımıza 282 yeni nokta ekledik. Uçuş ağımız bugün 130 ülkede 342 noktaya ulaştı." diye konuştu.
 
Havalimanlarında hizmet verilen yolcu sayısının 2022'de bir önceki yıla göre yüzde 42,1 artarak 182 milyon 334 bin kişiye ulaştığını dile getiren Uraloğlu, şöyle konuştu:
"Uçak trafiğine baktığımızda yine aynı dönemde yüzde 28,4'lük artışla 1 milyon 883 bine yükseltmiş olduk. 2023 yılının ilk 5 ayı içerisinde ise 786 binin üstünde uçuş trafiği gerçekleştirilerek yaklaşık 73,5 milyon yolcu taşımış olduk. Bu yıl sonu itibarıyla 200 milyonu aşacağımızı ön görüyoruz. Planlı ve sürdürülebilir büyüme, gençler için daha güçlü Türkiye hedefiyle, 2035 ve 2053 vizyonlarımızı bugünden tamamlıyoruz. Türk sivil havacılığında küresel anlamda ses getiren yeni bir dönemi de İstanbul Havalimanı ile başlatmış olduk. Havalimanımızın Avrupa yolcu trafiği sıralamasında hep birinci sırada yer aldığını görüyoruz. Zirvedeki yerini koruyan İstanbul Havalimanı'mızda açıldığı günden bu yana 205 milyonun üzerinde yolcu ağırlamış olduk. İstanbul Havalimanı ile Türkiye, havacılık alanında Avrupa'da lider küresel bir havacılık merkezi oldu."
Uraloğlu, Yozgat ve Bayburt Gümüşhane havalimanı projelerinde çalışmaların hızla sürdüğünü, Kayseri ve Malatya'ya yeni terminal binaları kazandırdıklarını, Trabzon'da ise yeni havalimanıyla ilgili çalışmaların devam ettiğini söyledi.
 
"Adana-Mersin arası hızlı trenle 35 dakika gidilebilecek hale gelecektir"
 
Bölgedeki demir yolu yatırımlarına da değinen Uraloğlu, şu bilgileri verdi:
 
"Çukurova Bölgesi, İskenderun Körfezi, Yumurtalık Serbest Bölgesi'ndeki sanayi merkezleri ve limanlara Demiryolu İltisak Hattı Bağlantısı'nın etüt projesini bitirdik. 2023 yılı yatırım programına aldık, yapımına yakında başlayacağız. Yine bölgemizin ve ülkemizin önemli raylı sistemlerinden olan Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Projemizi başlattık. Çalışmalara devam ediyoruz, bütün sahaya yayılmış durumdayız. Mevcutta 361 kilometre olan hattı 312 kilometreye düşürüyoruz. Yaklaşık 6,5 saat olan seyahat süresini inşallah 2 saat 15 dakikaya indirmiş olacağız. Saatte 250 kilometre tasarım hızlı demir yolu hattı ile yılda 6,4 milyon yolcu ve 99,2 milyon ton yük taşımayı hedefledik. Bir diğer önemli demir yolu çalışmamız da Adana-Mersin arasındaki 3. ve 4. hat yapımı, 1. ve 2. hattın rehabilitasyonu ve Çukurova Havalimanı bağlantısı projesidir. Tamamlandığında Adana-Mersin arası hızlı trenle 35 dakika gidilebilecek hale gelecektir. Adana ve Mersin'den trene binen vatandaşlarımız Çukurova Havalimanı'na kadar trenle seyahat edebilecektir. Bunun da tamamını en kısa zamanda bitirmiş olacağız."
 
Çukurova Havalimanı'nın, Adana ve Mersin'e hizmet edecek bölgesel bir havalimanı olacağını belirten Uraloğlu, Türkiye'nin gelişmesi için akılcı ve milletin ihtiyaçlarına cevap veren tüm projelere destek vermeyi sürdüreceklerini dile getirdi.
 
Uraloğlu, Çukurova Havalimanı'nın tamamlanmasının ardından Adana Havalimanı'nın durumuna ilişkin de "Biz de Adanalıların ne istediğini gayet iyi biliyoruz, o talimatı aldık. Orada havalimanın sürdürülmesiyle ilgili gerekli idari kararları da alıyoruz. Bunun da bu şekilde bilinmesi ve ayrı bir spekülasyon yapılmaması konusunda ben özellikle bu açıklamanın yapılmasını da kıymetli buluyorum." değerlendirmesinde bulundu.
 
Yapılan incelemelerde Bakan Uraloğlu ve Vali Pehlivan'a; Bakan Yardımcısı Enver İskurt, Mersin Milletvekilleri Ali Kıratlı ve Havva Sibel Söylemez, Vali Yardımcısı Alp Eren Yılmaz, Tarsus Kaymakamı Kadir Sertel Otcu, İl Emniyet Müdürü Mehmet Aslan, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Necip Çarıkcıoğlu eşlik etti. 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • Resmi İlan Portalı
T.C. MERSİN VALİLİĞİ Akkent Mahallesi Hüseyin Okan Merzeci Bulvarı No:662 P.K. : 33160 Yenişehir / MERSİN
0324 341 1023
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız