Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz İzin Vekalet Durumları Valilik Birimleri Resmi İlan Portalı Basın Kuruluşları Listesi Kent Özeti Mevzuat İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları İl Protokol Listesi Tarihçe
  • MERSİN
    Şehrimiz Kent Özeti Tarih Kültür Turizm Nüfus Ekonomi Eğitim Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Resmi Yazışma Kılavuzu Kamu Hizmet Standartları Yatırımlar PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP Toplam Kalite Yönetimi Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İlanlar Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
°C
24
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Mersin Valisi
      • Vali Yardımcıları
        • Dr. Mehmet Ali ÖZKAN
        • Kadir OKATAN
        • İrfan DEMİRÖZ
        • Ahmet ÇIRAKOĞLU
        • Murat Çağrı ERDİNÇ
        • Ahmet Gazi KAYA
        • Nevzat ŞENGÖK
        • Mehmet SOĞUKPINAR
        • Turgay GÜLENÇ
      • Kaymakamlar
        • Anamur : Bilal BOZDEMİR
        • Akdeniz : Zeyit ŞENER
        • Aydıncık : Sançar Batuhan KURDU
        • Bozyazi :Tuncay TOPSAKALOĞLU
        • Çamlıyayla : Veli AVCI
        • Erdemli : Aydın TETİKOĞLU
        • Gülnar :Yusuf Ziya YAKTI
        • Mezitli : Turgay GÜLENÇ
        • Mut : İsa UĞUR
        • Silifke : Abdullah ASLANER
        • Tarsus : Mehmet Ali AKYÜZ
        • Toroslar : Mehmet SOĞUKPINAR
        • Yenişehir : Nevzat ŞENGÖK
    • İzin Vekalet Durumları
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
    • Resmi İlan Portalı
    • Basın Kuruluşları Listesi
    • Kent Özeti
    • Mevzuat
      • Valilik Genelgeleri
      • Koronavirüs Genelgeleri
      • Genel Emirler
      • Yönergeler
    • İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları
      • 2024-1 Nolu Karar
      • 2023-2 Nolu Karar
      • 2023-1 Nolu Karar
      • 2022-06 Nolu Karar
      • 2022-05 Nolu Karar
      • 2022-04 Nolu Karar
      • 2022-03 Nolu Karar
      • 2022-02 Nolu Karar
      • 2022-01 Nolu Karar
      • 2021-38 Nolu Karar
      • 2021-37 Nolu Karar
      • 2021-36 Nolu Karar
      • 2021-35 Nolu Karar
      • 2021-34 Nolu Karar
      • 2021-33 Nolu Karar
      • 2021-32 Nolu Karar
      • 2021-31 Nolu Karar
      • 2021-30 Nolu Karar
      • 2021-29 Nolu Karar
      • 2021-28 Nolu Karar
      • 2021-27 Nolu Karar
      • 2021-26 Nolu Karar
      • 2021-25 Nolu Karar
      • 2021-24 Nolu Karar
      • 2021-23 Nolu Karar
      • 2021-22 Nolu Karar
      • 2021-21 Nolu Karar
      • 2021-20 Nolu Karar
      • 2021-19 Nolu Karar
      • 2021-18 Nolu Karar
      • 2021-17 Nolu Karar
      • 2021-16 Nolu Karar
      • 2021-15 Nolu Karar
      • 2021-14 Nolu Karar
      • 2021-13 Nolu Karar
      • 2021-12 Nolu Karar
      • 2021-11 Nolu Karar
      • 2021-10 Nolu Karar
      • 2021-9 Nolu Karar
      • 2021-8 Nolu Karar
      • 2021-7 Nolu Karar
      • 2021-6 Nolu Karar
      • 2021-5 Nolu Karar
      • 2021-4 Nolu Karar
      • 2021-3 Nolu Karar
      • 2021-2 Nolu Karar
      • 2021-1 Nolu Karar
      • 2020-1 Nolu Karar
      • 2020-2 Nolu Karar
      • 2020-3 Nolu Karar
      • 2020-4 Nolu Karar
      • 2020-5 Nolu Karar
      • 2020-6 Nolu Karar
      • 2020-7 Nolu Karar
      • 2020-8 Nolu Karar
      • 2020-9 ve 10 Nolu Karar
      • 2020-11 Nolu Karar
      • 2020-12 ve 13 Nolu Karar
      • 2020-15 Nolu Karar
      • 2020-16 Nolu Karar
      • 2020-17 Nolu Karar
      • 2020-18 Nolu Karar
      • 2020-19 Nolu Karar
      • 2020-20 Nolu Karar
      • 2020-21 Nolu Karar
      • 2020-22 Nolu Karar
      • 2020-23 Nolu Karar
      • 2020-24 Nolu Karar
      • 2020-25 Nolu Karar
      • 2020-26 Nolu Karar
      • 2020-27 Nolu Karar
      • 2020-28 Nolu Karar
      • 2020-29 Nolu Karar
      • 2020-30 Nolu Karar
      • 2020-31 Nolu Karar
      • 2020-32 Nolu Karar
      • 2020-33 Nolu Karar
      • 2020-34 Nolu Karar
      • 2020-35 Nolu Karar
      • 2020-36 Nolu Karar
      • 2020-37 Nolu Karar
      • 2020-38 Nolu Karar
      • 2020-39 Nolu Karar
      • 2020-40 Nolu Karar
      • 2020-41 Nolu Karar
      • 2020-42 Nolu Karar
      • 2020-43 Nolu Karar
      • 2020-44 Nolu Karar
      • 2020-45 Nolu Karar
      • 2020-46 Nolu Karar
      • 2020-47 nolu Karar
      • 2020-48 Nolu Karar
      • 2020-49 Nolu Karar
      • 2020-50 Nolu Karar
      • 2020-51 Nolu Karar
      • 2020-52 Nolu Karar
      • 2020-53 Nolu Karar
      • 2020-54 Nolu Karar
      • 2020-55 Nolu Karar
      • 2020-56 Nolu Karar
      • 2020-57 Nolu Karar
      • 2020-58 Nolu Karar
      • 2020-59 Nolu Karar
      • 2020-60 Nolu Karar
      • 2020-61 Nolu Karar
      • 2020-62 Nolu Karar
      • 2020-63 Nolu Karar
      • 2020-64 Nolu Karar
      • 2020-65 Nolu Karar
      • 2020-66 Nolu Karar
      • 2020-67 Nolu Karar
      • 2020-68 Nolu Karar
      • 2020-69 Sayılı Karar
      • 2020-70 Nolu Karar
      • 2020-71 Sayılı Karar
      • 2020-72 Sayılı Karar
      • 2020-73 Nolu Karar
      • 2020-74 Nolu Karar
      • 2020-75 Nolu Karar
      • 2020-76 Nolu Karar
      • 2020-77 Nolu Karar
      • 2020-78 Nolu Karar
      • 2020-79 Nolu Karar
      • 2020-80 Nolu Karar
      • 2020-81 Nolu Karar
      • 2020-82 Nolu Karar
      • 2020-83 Nolu Karar
      • 2020-84 Sayılı Karar
      • 2020-85 Nolu Karar
      • 2020-86 Nolu Karar
      • 2020-87 Nolu Karar
      • 2020-88 Nolu Karar
      • 2020-89 Nolu Karar
      • 2020-90 Sayılı Karar
      • 2020-91 Nolu Karar
      • 2020-92 Nolu Karar
      • 2020-93 Nolu Karar
      • 2020-94 Nolu Karar
      • 2020-95 Nolu Karar
      • 2020-96 Nolu Karar
      • 2020-97 Nolu Karar
      • 2020-98 Nolu Karar
      • 2020-99 Nolu Karar
      • 2020-100 Nolu Karar
      • 2020-101 Nolu Karar
      • 2020-102 Nolu Karar
      • 2020-103 Nolu Karar
      • 2020-104 Nolu Karar
      • 2020-105 Nolu Karar
      • 2020-106 Nolu Karar
      • 2020-107 Nolu Karar
      • 2020-108 Nolu Karar
      • 2020-109 Nolu Karar
      • 2020-110 Nolu Karar
      • 2020-111 Nolu Karar
      • 2020-112 Nolu Karar
      • 2020-113 Nolu Karar
    • İl Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
  • MERSİN
    • Şehrimiz
    • Kent Özeti
    • Tarih
    • Kültür Turizm
    • Nüfus
    • Ekonomi
    • Eğitim
    • Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Resmi Yazışma Kılavuzu
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırımlar
    • PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi
    • Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları
    • E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri
    • E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP
      • E-içişleri EBYS Entegre Kurumlar
      • E-Otoban Projesine Entegre Kurumlar
      • E-Belediye Projesini Kullanan Belediyeler
      • KEP Adresleri
    • Toplam Kalite Yönetimi
      • Kalite Politikamız
      • Misyonumuz
      • Vizyonumuz
      • Organizasyon Şeması
      • KYS Dökümanları
      • Müdürlükler
        • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
        • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
        • İdare ve Denetim Müdürlüğü
        • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
        • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
        • Protokol Şube Müdürlüğü
        • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
        • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
        • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
        • AB ve Dış İlişkiler Bürosu
        • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
        • Özel Kalem Müdürlüğü
        • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
        • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
    • Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İlanlar
    • Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
 

TÜRKİYE ACİL MÜDAHALE PLANI (TAMP) ÇERÇEVESİNDE “DEPREM KONULU, MERSİN İLİ BÖLGE DÜZEYİ SAHA TATBİKATI” GERÇEKLEŞTİRİLDİ

13.09.2024
 
Mersinde İlimizde, Türkiye Acil Müdahale Planı (TAMP) kapsamında gerçekleştirilen deprem tatbikatı senaryo gereği; 12.09.2024 günü saat: 10.40’da merkez üssü Tarsus İlçesinde 7.0 şiddetinde deprem meydana gelmiş ve Mersin, Adana, Niğde, Konya İlleri ile bu İllerdeki 22 İlçe bu depremden etkilenmiştir.
 
Bölgesel Saha Tatbikatı kapsamında Valimiz Ali Hamza Pehlivan başkanlığında ilk olarak, 112 Acil Çağrı Merkezinde bulunan İl Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezinde, İl Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulu toplantısı gerçekleştirildi. Vali Pehlivan; toplantıda 23 Afet Grubunun gerçekleştirdiği çalışmalar hakkında İl Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulu üyelerinden ve senaryo gereği depremden etkilenen İlçelerin Kaymakamlarından çalışmalar hakkında bilgiler aldı.
 
Vali Pehlivan daha sonra deprem tatbikatının başlangıcından itibaren arama kurtarma çalışmalarının devam ettiği Toroslar İlçesinde bulunan saha tatbikat alanına geçerek incelemelerde bulundu. Senaryoya uygun olarak yürütülen arama, kurtarma ve ilk yardım çalılmalarını takip etti; arama kurtarma, tahliye, güvenlik, ulaştırma, beslenme, hasar tespit, enerji, barınma, psikososyal destek, zarar tespit gibi Afet Gruplarının ekipleriyle görüştü bilgiler aldı.
 
Vali Pehlivan, tatbikat sahasında basın mensuplarına yapmış olduğu açıklamasında; “İçişleri Bakanlığımızın himayelerinde AFAD Başkanlığımızın genel koordinasyonunda Mersin İlimizde bir deprem tatbikatı gerçekleştiriyoruz. Bugüne kadar 2 ilde geniş kapsamlı, bölgesel düzeyde deprem tatbikatı yapıldı. Bugün de 3.’sünü Mersin İlimizde Türkiye Afet Müdahale Planı(TAMP) çerçevesinde oluşturulan senaryoya uygun şekilde icra ediyoruz.
 
Bu senaryoya göre 7.0 ölçeğinde bir deprem meydana gelmesi durumunda yapılması gereken çalışmaların tatbikini gerçekleştiriyoruz. Senaryo gereği, Mersin Tarsus İlçemiz merkezli meydana gelen deprem nedeniyle; 4 İl, 22 İlçe etkilenmiştir. İlimizde de 6 İlçeyi etkilediği varsayılan senaryo üzerine bugün sabah itibarıyla tatbikatımızın startını verdik. 
 
Bu tatbikat için AFAD Başkanlığımız ve AFAD ekiplerimizle birlikte kısaca TAMP dediğimiz Türkiye Afet Müdahale Planı kapsamında görevi olan bütün kurumların, afet çalışma gruplarınının iştirakiyle sabah saatlerinde tatbikatımızı başlattık. AFAD Başkanlığımız adına Afetlere Müdahale Genel Müdürümüz ve ekibi bu tatbikatın başlangıcından itibaren İlimizde bulunuyor. Şu anda, sahada arama kurtarma ekiplerinden hasar tespit ekiplerine kadar, beslenme gruplarından, asayişin sağlanmasını temin eden gruplar ve tahliye afet gruplarına kadar 23 ayrı afet grubu bu tatbikatta görev yapıyor. Toplamda yaklaşık 1.500 personel ve 300 araçla bu tatbikatı gerçekleştiriyoruz.” dedi.

‘Görevli personelimiz ilk andan itibaren görevlerini titizlikle yerine getiriyor.’
 
Vali Pehlivan konuşmasının devamında; “Adeta gerçek bir deprem olmuşçasına bütün personelimiz ilk andan itibaren görevlerini titizlikle yerine getiriyor. 

Dünyanın bir afet gerçeği var. Biz de ülke olarak birçok afeti yaşayan ve birçok afet riskiyle karşı karşıya olan bir coğrafyadayız. Deprem, bunlar içerisinde en çok yaşadığımız afet türlerinden birisidir. 1999 yılında Marmara depremi, 2011 yılında Van depremi ve yakın geçmişte Elazığ ile İzmir depremleri gibi tarih boyunca birçok depremleri yaşadık. 6 Şubat 2023 tarihinde ise asrın felaketi olarak nitelendirilen 11 İlimiz ve 14 milyon insanımızın etkilendiği Kahramanmaraş depremlerini yaşadık. 
 
Bu deprem felaketinden sonra ülkemiz, Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde, ilgili bütün Bakanlıklarımız ve A'dan Z'ye bütün kamu kurum kuruluşları, sivil toplum teşkilatları ve vatandaşlarımızın katkısı katılımıyla bu büyük deprem karşısında çok büyük bir dayanışma örneği sergilenerek yaralarımız ilk günden itibaren bir bir sarılmaya başlandı. Geçen bir buçuk yıl içinde pek çok hizmet yerine getirildi.

Konutlar yapılıyor. İnsanlarımız artık sağlam konutlarına yerleşiyor ve birçok diğer altyapı, üst yapı faaliyetleri devam ediyor. Böyle büyük bir deprem yaşadıktan sonra, deprem ve benzeri afetlere, bütün afetlere karşı hazırlıklı olmanın ne kadar hayati bir önem arz ettiğini her vesile daha güçlü bir şekilde vurgulamamız gerekiyor.” ifadelerini kullandı.
‘Hazırlık Felaketlerin Panzehiridir’
 
Doğal afetlerin kaçınılmaz olarak gerçekleştiğini belirten Vali Pehlivan; “Yaşadıklarımız son değildi. Muhtemelen gelecekte de afetler yaşanacak, depremler yaşanacak ama bizim bu afetlere karşı, deprem afetine karşı hazırlıklı olmamız son derece büyük önem arz ediyor. 
 
Hazırlık felaketlerin panzehiridir. Ne kadar hazırlıklı olursak depremin olumsuz etkilerini azaltabilir, minimize edebiliriz. O yüzden bütün kurum kuruluşlarımızla birlikte afetin olmadığı zamanlarda eğitim, bilinç düzeyinin artırılması ve pratiğe yönelik hamlelerin adımların atılması bu bağlamda çok önemlidir. Bu tatbikatlar bize TAMP çerçevesinde görev tevdi edilmiş olan bütün kurum ve kuruluşların refleksini ölçmemize vesile oluyor. Bu tatbikatları yapmamızdaki temel amaç, Allah korusun bir deprem afeti yaşandığında kurumlarımızın neyi nasıl yapacağını, sorumluluklarını en kısa sürede en hızlı şekilde nasıl yerine getireceğini, en etkin ve verimli şekilde bu görevlerini nasıl yapacaklarını ölçmüş,test etmiş oluyoruz. 
 
Afetlere karşı mücadelede genel geçer, üç aşamalı bir süreç var. Bunlardan 1.’si afet öncesi çalışmalar, bir diğeri afet esnasında ve bir diğeri de afet sonrası çalışmalardır. Bu tatbikatlar, afet öncesi hazırlık çalışmalarının bir tatbikini ve uygulamasını ifade etmektedir. 
 
Bütün çalışma gruplarının bir sorumluluğu var. Herkes sorumluluğunu harfiyen ve hakkıyla yerine getirdiğinde zincirin bütün halkaları güç kazanmış olacaktır. İş bölümü halinde saha hakimiyeti  sağlandığında, olumlu neticeler almamız mümkün hale gelecektir.
 
Tatbikat sonrasında da hangi alana ne kadar sürede gidildiğinin, ekiplerin ne kadar sürede intikal ettiğinin, ne kadar sürede müdahalelerin gerçekleştirildiğinin, nasıl neticeler elde edildiğinin raporlaması AFAD tarafından yapılacaktır. Biz de bu raporları yeniden analiz edeceğiz, takviye yapmamız,güncellememiz gereken alanlar varsa bunları da gözden geçireceğiz.” dedi.
 
Vali Pehlivan; “Her afet sonrası yeni tecrübeler de edilmektedir. Bu tatbikatımıza, destek İlleri olarak belirlenen İllerimizden ekipler depremin hemen akabinde yola çıkarak buraya geldiler. İlçe bazlı da hem afet koordinasyon kurullarımız aktif  görev aldı. Destek İlleri aracıyla, gereciyle, personeliyle bu tatbikatta katıldı. Profesyonel bir planlama, gerçekçi bir yaklaşım ve profesyonel bir uygulama ile tatbikatımızı gerçekleştiriyoruz.
 
‘Afetlere Hazırlıklı Olmak Bir Tercih Değil, Zorunluluktur’
 
Bu tatbikat 24 saat boyunca devam edecek. Bugün sabah 10.40 itibariyle başladı, çalışmalar yarın sabah 10.40’a kadar devam edecek. Bir kere daha ifade edecek olursak, afetlere, depremlere hazırlıklı olmak zorundayız. Afetlere hazırlıklı olmak bir tercih değil, bir zorunluluktur diyoruz. Çünkü hiçbir afette, hiçbir can kaybı olsun istemiyoruz. Hiçbir yıkım olmasın diyoruz ve bu sürecin en iyi şekilde minimum zararla atlatılması için de hazırlıklı olmamız icap ettiğinin tekrar altını çiziyoruz. 
 
Ben bu vesileyle bu tatbikatın İlimizde gerçekleştirilmesi konusunda himaye ederek desteklerini esirgemeyen başta Sayın İçişleri Bakanımıza şükranlarımı sunuyorum. Sayın AFAD Başkanımıza ve AFAD'ımızın bütün birimlerine ve bu tatbikatta görev alan bütün afet gruplarımıza, ekiplerimize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. 
 
En büyük temennimiz, duamız elbette ki afetlerin yaşanmamasıdır. Ama önce tedbir, sonra tevekkül diyoruz. Sadece ilgili kurumların değil, bütün vatandaşlarımızın deprem ve bütün afetlere karşı hem bilinç ve bilgi açısından hem de diğer hazırlıklar açısından tedbirli olmasını bekliyoruz,istiyoruz. 
Allah ülkemizi, milletimizi, bütün afetlerden depremlerden korusun.” dedi.
 
Tatbikat kapsamında; 4 farklı bölgede enkaz çalışmaları, 1 orman yangınına müdahale, 2 ayni bağış depo yönetimi, 1 tahliye ve yerleştirme canlandırması, 3 farklı bölgede psiko-sosyal destek çadırı kurulması ve 1 trafik kazasına müdahale olarak canlandırma başta olmak üzere 272 adet olay sürümüne göre çalışma yapıldı. 
 
Vali Pehlivan yapmış olduğu açıklamanın ardından enkaz altından çıkarılan yaralıların tedavi ve ilk müdahalelerinin yapıldığı İl Sağlık Müdürlüğü tarafından enkaz alanına kurulan çadırı ziyaret etti. 
 
Vali Pehlivan, beraberindeki heyet ile birlikte; AFAD, Emniyet, Jandarma,UMKE, Kızılay, İtfaiye,AKUB,AKUT,ANDA ekiplerini, AFAD gönüllülerini, depremden etkilenen vatandaşların barınma ihtiyaçlarının karşılandığı çadır alanını, ayni yardımların sağlandığı Ayni Yardım deposunu, depremden etkilenen vatandaşlara psikolojik destek verecek olan ve Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğünün kurmuş olduğu çadır alanını ve Türk Kızılayı tarafından kurulan çadır alanlarını ziyaret ederek yürütülen çalışmalar hakkında bilgiler aldı. 
 
Vali Pehlivan, 112 Acil Çağrı Merkezinde bulunan İl Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezine geçerek; Video Konferans Sistemi üzerinden AFAD Başkanı Vali Okay Memiş’in başkanlığında, depremden etkilenen İllerin Valileri ve İlçe Kaymakamları ile Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulu üyelerinin katıldığı toplantıya iştirak ederek, tatbikatla ilgili tespit ve değerlendirmelerini paylaştı.
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • Resmi İlan Portalı
T.C. MERSİN VALİLİĞİ Akkent Mahallesi Hüseyin Okan Merzeci Bulvarı No:662 P.K. : 33160 Yenişehir / MERSİN
0324 341 1023
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız