Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
T.C. Mersin Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz İzin Vekalet Durumları Valilik Birimleri Resmi İlan Portalı Basın Kuruluşları Listesi Kent Özeti Mevzuat İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları İl Protokol Listesi Tarihçe
  • MERSİN
    Şehrimiz Kent Özeti Tarih Kültür Turizm Nüfus Ekonomi Eğitim Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Resmi Yazışma Kılavuzu Kamu Hizmet Standartları Yatırımlar PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP Toplam Kalite Yönetimi Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İlanlar Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM
°C
17
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Mersin Valisi
      • Vali Yardımcıları
        • Dr. Mehmet Ali ÖZKAN
        • Kadir OKATAN
        • İrfan DEMİRÖZ
        • Ahmet ÇIRAKOĞLU
        • Murat Çağrı ERDİNÇ
        • Ahmet Gazi KAYA
        • Nevzat ŞENGÖK
        • Mehmet SOĞUKPINAR
        • Turgay GÜLENÇ
      • Kaymakamlar
        • Anamur : Bilal BOZDEMİR
        • Akdeniz : Zeyit ŞENER
        • Aydıncık : Sançar Batuhan KURDU
        • Bozyazi :Tuncay TOPSAKALOĞLU
        • Çamlıyayla : Veli AVCI
        • Erdemli : Aydın TETİKOĞLU
        • Gülnar :Yusuf Ziya YAKTI
        • Mezitli : Turgay GÜLENÇ
        • Mut : İsa UĞUR
        • Silifke : Abdullah ASLANER
        • Tarsus : Mehmet Ali AKYÜZ
        • Toroslar : Mehmet SOĞUKPINAR
        • Yenişehir : Nevzat ŞENGÖK
    • İzin Vekalet Durumları
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
    • Resmi İlan Portalı
    • Basın Kuruluşları Listesi
    • Kent Özeti
    • Mevzuat
      • Valilik Genelgeleri
      • Koronavirüs Genelgeleri
      • Genel Emirler
      • Yönergeler
    • İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu Kararları
      • 2024-1 Nolu Karar
      • 2023-2 Nolu Karar
      • 2023-1 Nolu Karar
      • 2022-06 Nolu Karar
      • 2022-05 Nolu Karar
      • 2022-04 Nolu Karar
      • 2022-03 Nolu Karar
      • 2022-02 Nolu Karar
      • 2022-01 Nolu Karar
      • 2021-38 Nolu Karar
      • 2021-37 Nolu Karar
      • 2021-36 Nolu Karar
      • 2021-35 Nolu Karar
      • 2021-34 Nolu Karar
      • 2021-33 Nolu Karar
      • 2021-32 Nolu Karar
      • 2021-31 Nolu Karar
      • 2021-30 Nolu Karar
      • 2021-29 Nolu Karar
      • 2021-28 Nolu Karar
      • 2021-27 Nolu Karar
      • 2021-26 Nolu Karar
      • 2021-25 Nolu Karar
      • 2021-24 Nolu Karar
      • 2021-23 Nolu Karar
      • 2021-22 Nolu Karar
      • 2021-21 Nolu Karar
      • 2021-20 Nolu Karar
      • 2021-19 Nolu Karar
      • 2021-18 Nolu Karar
      • 2021-17 Nolu Karar
      • 2021-16 Nolu Karar
      • 2021-15 Nolu Karar
      • 2021-14 Nolu Karar
      • 2021-13 Nolu Karar
      • 2021-12 Nolu Karar
      • 2021-11 Nolu Karar
      • 2021-10 Nolu Karar
      • 2021-9 Nolu Karar
      • 2021-8 Nolu Karar
      • 2021-7 Nolu Karar
      • 2021-6 Nolu Karar
      • 2021-5 Nolu Karar
      • 2021-4 Nolu Karar
      • 2021-3 Nolu Karar
      • 2021-2 Nolu Karar
      • 2021-1 Nolu Karar
      • 2020-1 Nolu Karar
      • 2020-2 Nolu Karar
      • 2020-3 Nolu Karar
      • 2020-4 Nolu Karar
      • 2020-5 Nolu Karar
      • 2020-6 Nolu Karar
      • 2020-7 Nolu Karar
      • 2020-8 Nolu Karar
      • 2020-9 ve 10 Nolu Karar
      • 2020-11 Nolu Karar
      • 2020-12 ve 13 Nolu Karar
      • 2020-15 Nolu Karar
      • 2020-16 Nolu Karar
      • 2020-17 Nolu Karar
      • 2020-18 Nolu Karar
      • 2020-19 Nolu Karar
      • 2020-20 Nolu Karar
      • 2020-21 Nolu Karar
      • 2020-22 Nolu Karar
      • 2020-23 Nolu Karar
      • 2020-24 Nolu Karar
      • 2020-25 Nolu Karar
      • 2020-26 Nolu Karar
      • 2020-27 Nolu Karar
      • 2020-28 Nolu Karar
      • 2020-29 Nolu Karar
      • 2020-30 Nolu Karar
      • 2020-31 Nolu Karar
      • 2020-32 Nolu Karar
      • 2020-33 Nolu Karar
      • 2020-34 Nolu Karar
      • 2020-35 Nolu Karar
      • 2020-36 Nolu Karar
      • 2020-37 Nolu Karar
      • 2020-38 Nolu Karar
      • 2020-39 Nolu Karar
      • 2020-40 Nolu Karar
      • 2020-41 Nolu Karar
      • 2020-42 Nolu Karar
      • 2020-43 Nolu Karar
      • 2020-44 Nolu Karar
      • 2020-45 Nolu Karar
      • 2020-46 Nolu Karar
      • 2020-47 nolu Karar
      • 2020-48 Nolu Karar
      • 2020-49 Nolu Karar
      • 2020-50 Nolu Karar
      • 2020-51 Nolu Karar
      • 2020-52 Nolu Karar
      • 2020-53 Nolu Karar
      • 2020-54 Nolu Karar
      • 2020-55 Nolu Karar
      • 2020-56 Nolu Karar
      • 2020-57 Nolu Karar
      • 2020-58 Nolu Karar
      • 2020-59 Nolu Karar
      • 2020-60 Nolu Karar
      • 2020-61 Nolu Karar
      • 2020-62 Nolu Karar
      • 2020-63 Nolu Karar
      • 2020-64 Nolu Karar
      • 2020-65 Nolu Karar
      • 2020-66 Nolu Karar
      • 2020-67 Nolu Karar
      • 2020-68 Nolu Karar
      • 2020-69 Sayılı Karar
      • 2020-70 Nolu Karar
      • 2020-71 Sayılı Karar
      • 2020-72 Sayılı Karar
      • 2020-73 Nolu Karar
      • 2020-74 Nolu Karar
      • 2020-75 Nolu Karar
      • 2020-76 Nolu Karar
      • 2020-77 Nolu Karar
      • 2020-78 Nolu Karar
      • 2020-79 Nolu Karar
      • 2020-80 Nolu Karar
      • 2020-81 Nolu Karar
      • 2020-82 Nolu Karar
      • 2020-83 Nolu Karar
      • 2020-84 Sayılı Karar
      • 2020-85 Nolu Karar
      • 2020-86 Nolu Karar
      • 2020-87 Nolu Karar
      • 2020-88 Nolu Karar
      • 2020-89 Nolu Karar
      • 2020-90 Sayılı Karar
      • 2020-91 Nolu Karar
      • 2020-92 Nolu Karar
      • 2020-93 Nolu Karar
      • 2020-94 Nolu Karar
      • 2020-95 Nolu Karar
      • 2020-96 Nolu Karar
      • 2020-97 Nolu Karar
      • 2020-98 Nolu Karar
      • 2020-99 Nolu Karar
      • 2020-100 Nolu Karar
      • 2020-101 Nolu Karar
      • 2020-102 Nolu Karar
      • 2020-103 Nolu Karar
      • 2020-104 Nolu Karar
      • 2020-105 Nolu Karar
      • 2020-106 Nolu Karar
      • 2020-107 Nolu Karar
      • 2020-108 Nolu Karar
      • 2020-109 Nolu Karar
      • 2020-110 Nolu Karar
      • 2020-111 Nolu Karar
      • 2020-112 Nolu Karar
      • 2020-113 Nolu Karar
    • İl Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
  • MERSİN
    • Şehrimiz
    • Kent Özeti
    • Tarih
    • Kültür Turizm
    • Nüfus
    • Ekonomi
    • Eğitim
    • Tarım
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Resmi Yazışma Kılavuzu
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırımlar
    • PERDİS-Performans Değerlendirme Sistemi
    • Bilgi İşlem Arıza Takip ve Malzeme İstek Formları
    • E-İmza Akıllı Kart Okuyucu Başvuru İşlemleri
    • E-İçişleri EBYS, E-Otoban, E-Belediye, KEP
      • E-içişleri EBYS Entegre Kurumlar
      • E-Otoban Projesine Entegre Kurumlar
      • E-Belediye Projesini Kullanan Belediyeler
      • KEP Adresleri
    • Toplam Kalite Yönetimi
      • Kalite Politikamız
      • Misyonumuz
      • Vizyonumuz
      • Organizasyon Şeması
      • KYS Dökümanları
      • Müdürlükler
        • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
        • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
        • İdare ve Denetim Müdürlüğü
        • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
        • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
        • Protokol Şube Müdürlüğü
        • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
        • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
        • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
        • AB ve Dış İlişkiler Bürosu
        • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
        • Özel Kalem Müdürlüğü
        • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
        • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
    • Yerel Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İlanlar
    • Basın Açıklamaları
  • İLETİŞİM

Akdeniz İlçesi

 
22.03.2008 tarihli ve 26824 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe giren 5747 sayılı yasa gereğince ilimiz merkez ilçesinin 4 ilçeye bölünmesiyle teşekkül etmiş ve Akdeniz Kaymakamlığı 01.07.2008 tarihinde faaliyete geçmiştir. 1994 yılında yapılan yerel seçimlerle il merkezinde Büyükşehir dahilinde alt birim belediyesi olarak Akdeniz Belediyesi faaliyete geçmiş ve  5747 sayılı yasa gereğince ilçe belediyesine dönüşmüş, ilçe sınırlarındaki tüm yerleşim yerleri ve araziler, 6360 sayılı yasa gereğince 01.04.2014 tarihi itibarıyla ilçe belediyesi sınırlarına dahil edilmiştir. 
 
COĞRAFİ DURUMU
İlçemizin yüzölçümünün 304 km2’lik önemli bir kısmı düz arazi üzerine kurulmuştur. İlçemize bağlı köylerimizde yer yer engebeli arazi yapısı mevcuttur. İlçemiz doğuda Tarsus ilçesi, batıda Yenişehir ilçesi, Kuzeyde Toroslar ilçesi, güneyde Akdeniz ile çevrilidir. 
 
 
TARİHİ, DOĞAL VE KÜLTÜREL VARLIKLAR
İlçe tarihi olarak Mersin İl Merkezinin çekirdeğini oluşturduğundan ve uzun bir tarihi geçmişe sahip olduğundan tarih, kültür ve doğal varlıkları bakımından zengindir. Başlıcaları Latin katolik Kilisesi, Arap Ortodoks Kilisesi, Tarihi Valilik Binası (İdare Mahkemeleri tarafından tullanılmaktadır.), Atatürk Evi, İl Kültür Merkezi ve Mersin Arkeoloji  Müzesi kompleksi, Mustafa Erim Kent Tarihi Müzesi,  İçel Sanat Galerisi, Mersin Resim ve Heykel Müzesi, Tarihi Mersin Evleri, Tarihi Tren Garı, Güdübez kalesi, Hebilli Kalesi, Tırmıll Tepe Höyüğü, Caretta Caretta Deniz Kaplumbağaları, Atatürk Parkı ve Büyükşehir Kongre Merkezi, Kazanlı ve Adanalıoğlu kumsallarıdır.
 

Mersin Müzesi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şehir merkezindeki Cumhuriyet Alanında, Kültür Merkezi binasının (eski Halkevi binası) doğu tarafında kurulan Müze, 1991’de teşhire açılmıştır.

Müzenin üç ana salonu vardır.

Birinci Salonda: Taş eserler, Roma dönemine ait mermer heykel başları, heykeller, steller, ortada lahit mezarlar ve ostotekler, bir köşede amphoralar ve Nagidos antik kentine ait yazıt sergilenmektedir.

İkinci Salonda: Yumuktepe kazılarından çıkarılan eserler, Ayrıca Eski Tunç, Urartu, Hellenistik, Roma ve Bizans dönemlerine ait pişmiş toprak, çanak, çömlek, cam ve bronz kaplar, bronz, gümüş ve altın sikkeler kronolojik olarak sergilenmektedir. Sikke seksiyonunda Küstüllü örenyerinden çıkarılan Bizans dönemi altın define buluntusu da vardır. 1998 yılında Tabiat Tarihi-Fosil-Kayaç ve Mineral köşesi oluşturulmuştur.

Bu salonda dikkati çeken diğer eserler İ.Ö. 2.bin’e ait kurşun figürinler, Hitit İmparatorluk dönemi mühürleri; hayvan başlı gümüş Urartu bilezikleri , çeşitli form ve büyüklükte cam eserler, altın diadem ve küpelerdir.

Adak amaçlı bronzdan yapılmış figürinler ve Bizans dönemine ait çok çeşitli kandillerde değerli örneklerdendir.

Üçüncü Salonda: Üst kattaki bu salonda Etnoğrafik eserler sergilenmektedir. Bunlar arasında gümüş süs eşyaları, yöresel kıyafetler, peşkirler, ahşap ve madeni ev eşyaları, dokumacılık örnekleri ve çeşitli silahlar yer almaktadır.

Müze bahçesinde ise çeşitli dönemlere ait taş eserler ve pythoslar sergilenmektedir.

Pazartesi ve dini bayramların birinci günü öğlene kadar kapalıdır. Diğer günlerde mesai saatleri içerisinde ziyarete açıktır.

Atatürk Evi ve Müzesi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ulu Önderimiz Atatürk , eşi Latife Hanımla birlikte 20 Ocak- 2 Şubat 1925 tarihleri arasında Mersin’i ziyaretlerinde, bugün müze haline getirilen bu evde 11 gün boyunca Mersinlilerin konuğu olmuşlar, içten bir sevgi ve coşku ile ağırlanmışlardır.

Atatürk Caddesi üzerinde, kentin odak noktasında yer alan yapı 1897’de dönemin Almanya konsolosu Bay Chrytman’ın (Kristman), Mersinli tüccar Mavromati’nin kızıyla evliliği nedeni ile konut olarak yaptırılmıştır. Mimarı bilinmeyen yapı Kristman Konağı olarak bilinmektedir.

Tahinci Ailesinin mülkiyetinde kalan ev 1972’de Nebil Hayfavi tarafından alınmış ve 1976 yılına kadar Toros Koleji olarak hizmet vermiştir. 1976’dan sonra boş tutulan bu yapının adı, aynı yıl belediye encümeninin aldığı bir kararla ‘Atatürk Evi ‘ olmuştur.

1980’de kamulaştırılarak 1982 yılında Kültür Bakanlığının mülkiyetine geçmiştir. 12 Ekim 1992 tarihinde ‘Atatürk Evi ve Müzesi’ olarak resmi açılışı yapılmıştır.

Mersin Atatürk Evi ve Müzesi dıştan düzgün kesme taş dokusu ile hemen dikkati çeken iki katlı kübik etkili bir yapıdır. Mimari elemanların yerleştirilişi, süsleme öğeleri, korniş ve silmeleri ile neo klasik anlayışın özelliklerini taşımaktadır. Sivil mimarinin sadelik yanında görkemli etkisi ile anlam kazanan en iyi örneklerinden birisidir. Bahçesinde var olduğu bilinen hamam günümüzde yok olmuştur.

Müzenin alt katı ‘ Fotoğraflarla ve Belgelerle Atatürk Müzesi’ olarak hazırlanmıştır. Burada Atamızın Mersin’i ziyaretlerinde çekilen fotoğrafları, Anıt Kabir Müzesi’nden getirilen 22 adet kişisel eşyası sergilenmektedir. Bazı eşyalar Tarsus’lu Mehmet ve Belkız Akçora ailesi ile Taki Aleksioğlu ‘nun bağışıdır. Atamızın kahve içtiği fincan ise Erdal Akalın tarafından armağan edilmiştir.

Etnoğrafik değerlerin sergilendiği üst katta, salona açılan 7 odanın ikisi yatak odası, birisi çalışma odası, dördü ise oturma odaları olarak değerlendirilmiştir.

Girişte çeşitli fotoğrafların sergilendiği Kuvay-i Milliye köşesi oluşturulmuştur.

Pazar-Pazartesi ve dini bayramların birinci günü öğlene kadar kapalıdır. Diğer günlerde mesai saatleri içerisinde ziyarete açıktır.

Tırmıl Höyük – (Tumil Kalesi )

Akdeniz İlçesinin 3 km. kuzeydoğusunda Yeni Hal kompleksi yakınındadır.

Çanak çömlek parçalarının yüzeyde rahatça görülebildiği Tırmıl Tepe’nin üzerinde küçük bir garnizon kalesi bulunmaktadır. Kuzeydoğudaki Yaka Kalesi ( foto:16 , bugün kalıntılarından çok azı kalmıştır)ile bakışımlıdır. Kuzeydoğu köşedeki yuvarlak kule, kale burcundaki mazgallı siperlere kadar yükselmektedir. Kuzeybatıdaki kule ise 2 m. yüksekliğe kadar korunmuştur. Diğer kulelerde olduğu gibi yuvarlak yüzü kuzeye doğru dışa çıkmamıştır ama doğuya döndürülmüştür. İki kuleyi birleştiren duvar çökmüştür. Kalenin merkezinde bazı yıkıntılar ve sığ çukurlar bulunmaktadır. Orta Çağa ait metinlerde bu kale ile ilgili her hangi bir bilgiye rastlanmamıştır.

Kuzeydoğudaki kule ve dış yüzey taşları iyi korunmuştur. İç yüzeydeki sıvalar görülebilmektedir. Dış yüzeyin taş işçiliği Yaka, Kütüklü (Tarsus’un kuzey doğusunda, Adana sınırına yakın) ve Tece Kaleleri ile benzerlik göstermektedir. Kuledeki beşik tonoz bugün çökmüştür. Duvarcı işçiliği Silifke Kalesi’nin işçiliğini anımsatmaktadır. Kuzeybatı kulenin dış yüz taşları kaybolmuştur, ancak kuzeydoğu kuleninki ile aynıdır. Bu kaledeki çember oda, çöken duvarın parçalarıyla doldurulmuştur.

Anchıale (Karaduvar) Örenyeri

Mersin’in hemen doğusundaki bu antik yerleşim için Strabon, Aristobulos’u kaynak gösterek, Asur Kralı Sardanapal’ın Tarsus ile birlikte Anchiale’yi bir gün içinde inşa ettiğini yazmaktadır. Sardanapal’ın mezarının burada olduğunu ve sağ elinin parmaklarını şaklatır durumda bir taş heykelinin bulunduğunu ve Asur dilinde yazılmış bir kitabede “ Anakyndarakses oğlu Sardanapal, Anchiale’yi ve Tarsos’u bir günde kurdu. Ye ,iç, neşelen, çünkü diğer şeyler bunlar kadar değerli değildir” şeklindeki metnin, parmakların anlamını açıkladığını söyler. Khoirilos da bu yazıttan söz eder:” Bütün yediklerim, başı boş düşkünlüklerim ve aşktan aldığım zevkler hepsi benimdir; fakat bu sayısız nimetler geride kaldı”.

İ.Ö. 333’te Büyük İskender, Pers Kralı Darius III ile yaptığı Issos Savaşı’na giderken bu kıyı kenti almıştır. Su kemerleri, yapı kalıntıları , höyük, Romalılar’dan kalma mozaikli bir hamam kalıntısı bulunmaktadır. Camili Köyü yakınındaki İçme’nin kükürtlü suyunun bu hamama akıtılarak kullanıldığından bahsedilmektedir.

Dikilitaş

Mersin’in 12 km kuzeydoğusunda Dikilitaş ( eski Bekirde) Köyü’nün güneyinde, yüksekliği 15 m.,genişliği 4 m., kalınlığı 2 m. olan bir dikilitaş bulunmaktadır. Bu taş konglomeradandır. Pompeiopolis’den Tarsus’a giden eski Roma yolu üzeride olup İ.Ö. 7. yy.da Yunanlıları yenen Asur Kralı Sanherip’in zafer anıtı olduğu sanılmaktadır.

Dikilitaş’ın bir de söylencesi vardır:

Tarsus’ta ve Silifke’de iki kavim vardır. Bu kavimler, aralarında süren kan davasını kaldırmak için karar alırlar. Kendi aramızda kız alıp, kız verelim derler. Tarsus’lu birinin kızını Silifke’den bir ailenin oğluna verirler. Tarsus’lu aile bir bayram günü oğullarına “Silifkeye git nişanlına bir hediye götür ve üç gün kal sonra gel” derler. Genç hediyesini alır gider. Ama on beş gün olur gelmez. Aslında delikanlının vadesi yetip dünür evinde ölmüştür. Olaydan sonra kız babası korkar ve kan davası yeniden gündeme gelir diye çekinir. Fakat olay sürgit saklanamaz ki. Sonuç olarak kızın babası nasıl olsa bu duyulacak diye kendisi olayı söylemek üzere yola çıkar ve Dikilitaş’ın olduğu yerde karşılaşırlar. Kızın babası gerçeği anlatır. Delikanlının babası olaya inanır ve “ 16 yaşında bir oğlum vardı ham tıraş, bileydim bu dünyada ölüm var, koymazdım taş üstünde taş “ der. Orada bulunan taşı hızla kaldırır. O taş öylece kalır.

Anıtsal Yapılar

Mersin kent içindeki anıtsal yapıların hemen tamamı 19. yy. eseri. Kentin eski mahallerindeki bu eserlerin de çoğu Türk-İslam eserleri.

Bezm-i Alem Valide Sultan Çeşmesi

Osmanlı döneminde Mersin’in yeniden kent olmasında önemli rol oynayan Bezm-i Alem Valide Sultan’ın adına yapılan Çeşme kentin en eski İslami yapısı. Eski Cami’nin köşesindeki çeşmenin kitabesinde Sultan Abdülaziz tarafından Sultan Abdülmecit’in annesi adına 1861 yılında yapıldığı belirtiliyor. Üçgen alınlığı ve payeleri ile yöreye özgü mimari özellikler gösteriyor.

Eski Cami

Bezm-i Alem Validen Sultan adına 1870 yılında yapılmış. Dikdörtgen planlı; ahşap beşik çatılı, tek minareli cami 1901 yılında onarım görmüş. 2008 yılında yeniden restore edilmiştir.

Müftü Camisi

Müftü Deresi ve köprüsünün yanında 1884’de cami ve medrese olarak Müftü Emin Efendi tarafından yaptırılmış. Barok tarzı süslemeli ve mihrabı tuğralıdır.

Avniye Camisi

Minaresinin ahşap olmasından dolayı Tahtalı Cami olarak bilinirdi. 1898’de yapılmış. Kent gezisi sırasında hemen göze çarpan iki cami daha var. Bunlar tarihi değil, yakın zamanların yapısı:

Ulu Cami

Yeni bir cami. Caminin bulunduğu yer eskiden Gümrük Meydanı idi, şimdi Ulu Çarşı olarak biliniyor. Şimdiki caminin yerinde 1898’de yapılan Yeni Cami vardı, bu cami yıkılıp yerine yapıldı. Kütahya çinileri ile süslenen camide 2000 kişi birlikte namaz kılabiliyor.

Latin Katolik Kilisesi

Sultan Abdulmecit tarafından 1853 yılında verilen bir fermana dayanılarak kilise mekanının inşaatına başlanmış ve yönetimi Capucins Rahiplerine verilmiştir.Günümüzde uray caddesi üzerinde bulunan saat kuleli kilise kompleksi, diğer birimleri ile 1898 yılında bitirilmiştir. Kesme kireç taşından avlulu anıtsal bir yapı olan Latin Katolik Kilisesi, Mersin ve yöresindeki Katolik cemaat için ibadete açıktır.

Arap Ortodoks Kilisesi

Atatürk Caddesi üzerinde, Cumhuriyet Medanında bulunan ve ayakta kalan en eski kilise, 1878’de yapılmış ve ibadete açık.

Hamamlar

Hamamlar liman kentlerinin vazgeçilmez yapılarındandır. Bu eski çağlardan bu yana süren bir ihtiyacın ürünüydü. Kiremithane Mahallesi’ndeki Hadra Hamamı (1903), Hastane Caddesi yakınındaki Küçük Hamam ile merkezdeki çarşı içinde bulunan Büyük Hamam da Mersin 19. yy.da bir liman kenti olarak hızla gelişirken yapıldılar. Bu eski hamamların hiçbiri faal değil.

 
EKONOMİ
İlçe ilimiz ekonomisinin lokomotifi durumundadır. İlçe ekonomisinin bileşenlerini sanayi, lojistik, ticaret, hizmet sektörü ve tarım sektörü teşkil etmektedir. Mersin Serbest Bölgesi, Mersin Limanı, Mersin-Tarsus Organize Sanayi Bölgesi (MTOSB),  MTSOB dışında kalan Paşabahçe  Cam, Şişe Cam, Çimsa, Kromsan, Soda Sanayi, Çimsataş, Cumitaş başta olmak üzere birçok önemli sanayi tesisleri, lojistik firmaları, Tırmıl Lojistik Aktarma İstasyonu, Kazanlı-Tarsus Turizm merkezi Akdeniz ilçesindedir.  İlimizin en büyük hal ve toptancı gıda sektörü ile küçük sanayi siteleri bu ilçemizdedir.
 
Mersin Serbest Bölgesi
Türkiye’nin ilk serbest bölgesi olarak 1987 yılında faaliyete başlamıştır. 836 dönüm alan üzerine kurulmuştur. Halen serbest bölge bünyesinde 331 yerli, 104 yabancı firma olmak üzere 435 firma faaliyet göstermekte olup, bu firmalarda yaklaşık 9.458 kişi istihdam edilmekte ve 158 ülke ile 682 değişik malın ticareti yapılmaktadır.
Serbest bölgede 2014 Kasım Ayı sonu itibarıyla 3,1 milyar dolarlık ticaret hacmi gerçekleştirilmiştir. Mersin Serbest Bölgesi limanında 2014 Kasım Ayı sonu itibarıyla 1,2 milyon ton mal işlem görmüştür.
 
Mersin Tarsus Organize Sanayi Bölgesi
Mersin Tarsus Organize Sanayi Bölgesi, Türkiye’deki 280 Organize Sanayi Bölgesi’nden biridir.1976’da Bakanlar Kurulu kararıyla kurulmuştur. 1992’de 380 ha.’lık alan üzerinde faaliyet göstermeye başlamıştır. MTOSB Tarsus’tan 12 km., Mersin’den 24 km. uzaklıktadır. Mersin Limanı ve Serbest Bölge’ye olan uzaklığı ise 22 km.dir.
157 sanayi parseli üzerinde 133 işletme yer almaktadır. Bu işletmelerden 116 üretim, 8 inşaat, 2 firma proje aşamasında olup, 7 firmada üretimini durdurmuştur.
Bölgede ağırlıklı sektör olarak; Demir ve Çelik sanayi, Gıda Sanayi, Plastik Sanayi, Kimya Sanayi, Makine Sanayi ve Cam Sanayi bulunmaktadır.
Mersin Tarsus OSB’nin 3 km batısında yer alan Gelişme Alanı limana ve serbest bölgeye yakın olması itibariyle sanayiciye büyük avantaj sağlayacaktır. MTOSB Gelişme Alanını 278 hektar arazide 5.000 m2 ile 202.000 m2 arasında bulunan 41 adet sanayi parseli bulunmakta olup tüm parsel tahsisleri tamamlanmıştır
Gelişme alanında 41 sanayi parseli ve 35 firma bulunmakta olup, 19 firma üretim, 14 firma inşaat ve diğer 2 firma proje aşamasındadır.
Bölgede sektör olarak; Demir ve Çelik sanayi, Gıda Sanayi, Plastik Sanayi, Makine Sanayi, Çimento ve Yapı Malzemeleri Sanayi bulunmaktadır.
Tarsus Kazanlı Kültür Ve Turizm Koruma Ve Gelişim Bölgesi
07.10.1997 tarih ve 23133 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan 97/9985 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile “Mersin-Tarsus Kıyı Kesimi Turizm Merkezi” adı ile ilan edilmiş, 31.12.2004 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan 2004/8321 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile “Mersin-Tarsus Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesi” olarak yürürlüğe girmiş olup 1/100.000 ölçekli Mersin-Karaman Çevre Düzeni Planında turizm merkezi olarak işaretlenmiştir. Toplam alanı 2.383 ha.’dır. Bunun 1.534 ha’ı orman, 246 ha’ı hazine, 603 ha’ı şahıs arazisidir.
Bu alan üzerinde yatırımcı firmalara 4 adet 4 yıldızlı otel, 1 adet 5 yıldızlı otel, 2 adet 4 yıldızlı tatil köyü, 3 adet 5 yıldızlı tatil köyü, 1 adet kongre ve sergi merkezi, 1 adet günübirlik tesis ve 2 adet golf tesisi için yer tahsisi yapılmıştır.
 
Mersin Uluslararası Limanı
Mersin Uluslararası Limanı; coğrafi konumu, kapasitesi, geniş hinterlandının yanı sıra yurtiçi ve yurtdışına olan bağlantı kolaylığının sağladığı avantajlarla, yalnız Türkiye’nin değil aynı zamanda Ortadoğu ve Akdeniz’in en önemli limanları arasındadır. 
Mersin Uluslararası Limanı, serbest bölgesi, demiryolu ulaşımı,  69 km mesafedeki Adana Şakir Paşa Havalimanı ile lojistik faaliyetler için bütün imkanlara sahiptir.
Mersin Limanı 110 ha yüzölçümü ile Türkiye’nin en büyük geri sahasına sahip olan limanıdır.
İç Anadolu, Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin (Ankara, Konya, Kayseri, Kahramanmaraş, Gaziantep ve Elazığ) ithalat/ihracat kapısı olmasının yanında Orta Doğu ülkelerinin transit merkezidir. Yurt içine ve Ortadoğu ülkelerine kara, hava ve demiryolları ile Mersin Limanı; Avrupa Birliği’nin 2007-2013 döneminde ulaşım ağı projelerinin en önemli ayağı olan “Deniz Otobanları Projesi” ne Türkiye’den dahil edilen iki limandan bir tanesidir.
Ankara, Konya, Kayseri, Kahramanmaraş, Gaziantep, Elazığ ve diğer sanayi şehirlerine ve uluslararası tren istasyonlarına bağlantılıdır. Ayrıca liman sahası içerisinde 2 km uzunluğunda konteyner taşımacılığını sağlayacak 4 hatlı demiryolu terminali mevcuttur.
Konteyner yük miktarıyla Akdeniz Limanları arasında 5. Türkiye’nin 2. büyük limanıdır. Toplam yük miktarıyla ise Türkiye’nin birinci limanıdır.
Ayrıca İlçemizde küçük ölçekli 2 adet sanayi sitesi mevcut olup, Mersin Sanayi Sitesinde 704 işyeri, Tırmıl Sanayi Sitesinde 433 işyeri bulunmaktadır.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • Resmi İlan Portalı
T.C. MERSİN VALİLİĞİ Akkent Mahallesi Hüseyin Okan Merzeci Bulvarı No:662 P.K. : 33160 Yenişehir / MERSİN
0324 341 1023
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız